Dagen som gått...

Datum: 2008-08-03 Klockan: 15:45:42 Kategori: Allmänt

Vaknade av att regnet öste ner utanför mitt sovrumsfönster... och sedan att karln bredvid BARA ville kramas ha ha.... han e allt myssjukast på morgonen tror ja... när kvällen kommer ja då ligger vi där på var sida av sängen med näsorna i var sin bok.... UNDERBART att man har en karl som läser.....

Sedan va de full rulle å greja för att åka ner till byn å hämta sambons dotters glasögon som vi glömde hos syss..... Först lämnade vi flickorna hos sin mormor som tydligen hade nån form av längtanssjuka efter sina barnbarn... Sedan styrde bilen mot samhället.... å HERREGUDARS... va e de enda man ser när man åker vägen genom?? Varje bänk sitter de... de utslagna... alkisarna som man "känner" så väl. Har man inte varit hemmavid på evigheter kan man i alla fall räkna med att bli väl emottagna av dom... Annat folk som man kanske rent av skulle vilja se eller morsa på de ser man inte röken av... men alkisarna hon som varje dag går mellan byn å granstade ja de ser man... "fnasket" med sitt röda läppstift hon e där å även "han som ser ut som katten GUstavs husse" å hans kompisar de sitter där....  Nåja kul att man känner igen nått när man kommer "hem".

Ja hos syrran blir ju B glad att vi kommer å skyndar sig gensat till bilen för att få åka å köpa FIKA... för FIKA de gillar ju han... sånt inte syrran anser att han behöver äta.... så vi fikar... känner på August lösa tänder å börjar prata villa larm.... ska nog skaffa ett....

Sedan bestämmer vi oss för att handla på Kronhallen. Kan ju va kul å träffa lite folk hemma... men inte fasen träffar man nån... de e bara Mamma Britta som sitter på bänken å tittar på alla kunder när de strömmar in i affären å som ALLTID sitter där... medan sonen sitter hemma å önskar låtar till henne på City radion... hrm.... nåja å inte hittar man de man behöver riktigt å de hade visst inte de utbud ja börjat vänja mig vid på den större matvarubutiken hemma... MAXI dit man åkte innan som nån form av utflyktsmål....

När vi väl va hemma insåg vi att vårt hem såg ut och att vi om några få timmar väntar främmande... så nu har ja å sambon formligen farit runt som tokar å skurat å plockat och gnuggat å strukit dukar så jaaa antar att en inredningstidning skulle kunna komma å plåta... antar de....

Pst.... mellangrabben kom hem från morfar..... sju pannkakor mättare....

Bjuder på  några bilder på de andra jeansen ja köpte.....

DU KAN ALDRIG RÄDDA EN ANNAN MÄNNISKA... DU KAN BARA RÄDDA DIG SJÄLV..


         


Kommentera här 5 st

Kommentarer
ina

haha! jag skrev alldeles nyss ett inlägg där jag undrade om jag ska få ut med en outfit för jag anser inte att jag är tillräckligt ung men då är det väl en gammal gen kvar från en gammal vana som kvinnor hade för 100 år sen!? tack för dina beättelelsen!

2008-08-03 @ 16:43:52
Länk: http://iinnaa.blogg.se/
anne

Jag vill också läsa på kvällarna och kramas på morgnarna..



Jag har skrivit ett "celebrity-inlägg"! Läs om du vill!

2008-08-03 @ 21:40:01
Länk: http://annnne.blogg.se/
Lizaloop

Slumpade mig in visa en bloggs blogg...vill bara lämna ett litet avtryck innan jag går, du har en fin blogg :)

kram

Lisa

2008-08-03 @ 23:02:52
Länk: http://lizaloop.blogg.se/
Sanna

Snygga brallor. Fin blogg du har. Sätter min i tråksekrorn, får nog göra nått åt det där =)

2008-08-04 @ 11:11:54
Länk: http://sjoquist.blogg.se/
Alexandra

Snygga brallor :)

2008-08-05 @ 00:31:25
Länk: http://hejalexandra.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: