Tänk....

Datum: 2008-08-19 Klockan: 22:52:55 Kategori: Allmänt

Va lite ja behöver för att må bra.

Ja behöver motion å ja behöver ro.... Idag lyckades ja med de å ja e faktistk helt lugn... känner mig HEL.

Ja känner mig sällan hel.... varför? Fråga de vise.

För inte så länge sedan var det en mycket sjuk människa i min närhet,, ja inte någon ja vill ha nära men som tyvärr finns där som ett störande moment som påstod att hennes kurator hade ställt diagnos på mig.

Har ni hört???

Jag slapp gå till kuratorn för att få veta vad som är de stora felet på mig.

För de första slapp ja remiss för att komma iväg, ja slapp även alla avgifter.

Dessutom har ja lärt mig något nytt.....

1. Kuratorer har börjat ställa diagnoser.
2. De ställer diagnos på människor de aldrig mött.
3. De tar heller inte betalt eller hör av sig till vederbörande när detta är gjort.

OTROLIGT men SMIDIGT.....

Jo ja ringde chefen för mottagningen å frågade rent ut om deras anstälda kuratorer bedrev denna typ av verksamhet. Ja kan säga att denna chef blev bekymrad å skulle nog även om hon inte sa de rätt ut ta tag i denna patient som påstod detta... Skönt att jag som diagnoserad psyksjuk människa kan ordna till de i leden.....

Eller som patienten som bodde ute på Mariebergs psykiatriske klinik sa när vår konung en gång var på besök.... Kungen ( vår nuvarande kungs farfar alltså.... ) tog då patienten i hand å presenterade sig som KUNGEN,,, patienten svarade:

- Ja du de tar de snart ur dig om du ska bo här......

Så kan de bli när man lever med Napolion, Bethoveen, Gud, Övertsen i armen osv......






Området som fortfarande finns kvar även om stora delar idag är rivna är bland de finare ställen ja vet här ute.... Det hemska är väl att mycket obegripligt en gång hände där ... Men idag kastar vi ut våra sjuka i samhället och de skapar problem. Vi borde ta hand om dom istället för idag vet vi i alla fall bättre hur vi ska göra än då.

Marieberg vårt egna Gökbo.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
stina

å få testa d nån gång då:)

2008-08-19 @ 22:58:17
Länk: http://kittygitty.blogg.se/
amanda

finblogg

2008-08-19 @ 23:38:58
Länk: http://amandhy.blogg
ina

ja, du har erfarenheterna från en annan sida än jag har, men jag har bott tilsammans med en/fler sjuk(a) människa(or), det är inte bara jobbigt, det är obeskrivligt och även beroendeframkallande, tyvär. man vill ju helst inte fördjupa sig i detta heller. men vi är inte sjuka, är det inte det som är poängen? kan man ta ur sig själv ur problemet då är det väl det bästa man kan göra. kan man göra nåt? är frågan. sov gott! imorn ska jag upp tidigt. du med?

2008-08-20 @ 00:36:19
Länk: http://iinnaa.blogg.se/
Kattis

Godmorgon gumman. Skönt att du mår bättre.

Här är det full fart så man hinner inte ens gå in på bloggen.

Men snart blir det ändring på det.

Ha det gott!

Kram

2008-08-20 @ 06:33:33
Länk: http://kattis11.blogg.se/
JONNA

OKej, men det låter dunderbra tycker jag :) (Y)

2008-08-20 @ 07:46:30
Länk: http://thisney.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: