Våga vägra Ullared

Datum: 2008-08-18 Klockan: 15:27:56 Kategori: Allmänt

Alla människor åker till Ullared.... ALLA utom jag. Varje år ger de sig iväg ibland två gånger. De åker buss de hyr stugor eller tar husvagnen. Själv har ja sagt att ja ORKAR inte köa och trängas med folk ja som veeet hur de är med reor osv.

Så jag har helt enkelt struntat i Ullared.... å tyckt ja handlar hellre lite dyrare än att sitta många å långa mil och sedan inte orka kolla för att ja får panik själv av att se alla hysteriska människor som e som galna bara för att schampoot e några kr billigare.

Danile hade inte heller varit på Ullared och när vi såg skylten när vi åkte neråt till Skåne bstämde vi att vi skulle VÅGA VÄGRA ULLARED. Skrev dock ett mess till min syrra som e aningen Ullaredtokig att OJ nu passerar vi skylten till Ullared. Svaret var givet

- Men ÅK dit då!!!

Vi sa nej å satt å skojjade om hur de är när de är där... hon ska vända å vrida på allt... å hennes man B säger att

-ALLA vägar var man än är i Sverige på semester bär över Ullared hem....

När vi sedan åkte hem så såg vi skylten å sa att ja men jooo vi måste ju åtminstonne SE eländet..köerna... hrm de KAN ju blir en uplevelse....

Å vips en å halv timma innan de skulle stänga landade vi in..... gick in å HANDLADE å var halvt som halvt sura för att vi inte hann med allt... Å JAAA vi fick med massa bra å billiga saker å packade nöjt in våra GEKÅS kassar bland Tysklandsspriten....

Idag när vi satt på Thai restaurangen sa ja till Daniel....

-Duuuuu,,,,, vi åker väl till Ullared IGEN va??? Så vi hinner med ljusen sängkläderna å kan köpa fler sånna bra trosor ja köpte???

- mmmm de gör vi nog....

Vi har slutat VÄGRA Ullared nu....


Kommentera här 6 st

Kommentarer
alec

Vad ledsen jag blir över att höra det :( ingen ska behöva må så.. hur är det nu då?

kram

2008-08-18 @ 17:10:22
Länk: http://alecstar.blogg.se/
Erik Keding

Jag handlar på gekås ibland vare sig jag vill eller inte! Flickvännen bor i Ullared och Gekås är trots allt den butiken som har mest där...

2008-08-18 @ 17:17:27
Länk: http://theartist.blogg.se/
alec

Okej, skönt att du mår bättre nu :) jag försöker kämpa mig ur det det går ibland, men vissa dagar är det verkligen skit..



Ha en bra kväll!

kram

2008-08-18 @ 17:37:19
Länk: http://alecstar.blogg.se/
anne

Jasså minsann...Vi har aldrig varit dit, inte haft någon längtan precis.

2008-08-18 @ 17:54:40
Länk: http://annnne.blogg.se/
ina

likadant med Ullared här, ha! man både vägrar och längtar efter, och man tycker absolut inte om trängsel, sant! men vilken vändning när man väl har varit där!vi hade den diskussion för två dagar sen, vet du!:)

2008-08-18 @ 18:36:52
Länk: http://iinna.blogg.se/
sussie

Jag gillar GEKÅS!

Brukar åka en gång på våren o en gång på hösten. Sen händer det ju även att jag tar en vända dit mellan vår o höstturen.

Va duktig du är med dina steg!!!

2008-08-19 @ 10:22:39
Länk: http://nattmorsa.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: