Trötthet

Datum: 2008-12-26 Klockan: 12:50:53 Kategori: Allmänt

Idag är jag hemskt trött. Är så tacksam över att jag slutar tidigt idag och kan åka hem å sova. För det ska jag. Först äta lite men sedan sova. Middag.

Vi funderar på att åka ut och äta ikväll... funderade på att gå på bio men det var ingen film som lockade för att betala 110 kr.... då ska de verkligen va nå lite större sådär som e värt å se på film. Annars ser ja filmer lika bra i soffan hemma.... de e mys de med. Det är länge sedan vi va på bio, säkert över ett år sedan då Daniel tog mig på vår första dejt...  Han bjöd med mig till Karlstad på Sushi  å bio....

Tänk va mycket han å jag har upplevt det här året... Jag tycker 2008 på många sätt har varit bra. Jag har uppfyllt en del av de drömmar ja skrev ner i bloggen..... UNDERBART

Jag har fått se fågelparken å Helsingborg,, inte träffa M när ja var där TYVÄRR men ja fick se de... å va ja hade drömt om de. Jag fick åka med min man till Danmark genom Danmark å till Tyskland... vi har bott på hotell.... Vi har varit på Ålandskryss å sett Barbados, vi var till Tallin... vi har sett Teater,,,, gift oss!!!!! Så fint å vilken helg!!! Vi har upplevt museer och varit ute med husvagnen å campat å badat med barnen.... Vi har flyttat ihop,,, jag har bytt stad å det är bland det bästa ja gjort. Jag har njutit av livet och vi har löst mycket på vägen som lett till många bra saker... Ska leta fram den där drömlistan,, lägga till nya saker och även stryka det ja redan upplevt..

Jag hoppas 2009 ska bjuda på lika mycket fina nya minnen. Daniel gör mig stark och han har lärt mig att våga.... våga se saker och ta klivet över... Jag är hemskt stolt och glad över honom.... han e så fin, MIN Daniel.

Det som varit svårt är att inte känna någon på orten jag bor. Men ja har fått några fina vänner i Daniels bekanta även om det är sporadisk kontakt man har. De har ju redan sina gäng, det är svårt att som vuxen komma in i ett samhälle. Men jag har med åren mer å mer lärt mig att vara just mera ensam. Jag har mina några å få vänner och de är ja väldigt rädd om. De har ja haft i så många år... men tyvärr bor vi inte så nära varann... va skulle ja göra utan ANNA?? Å Marie??? Marie som ja känt sedan ja va en liten rackarunge.... ja va 4 år då vi blev kompisar å grannar.... vi har kännt varann i TRETTIO år!!! Herre min fan vi borde fira...

Snart bär de av hemmåt... så skönt. Sedan har ja kvällen imorgon å sedan har ja tagit ledigt en vecka. De förtjänar jag för annars hade jag fått jobba fyra helger på raken samt hela jul och nyårshelgen... de e inte värt alla pengar i världen. Jag är inget för vare sig jul eller nyår, har aldrig firat något speciellt.... våra nyårshelger OM ja e ledig brukar vi vara hemma... käka nå god mat å om två av mina syskon kan brukar de komma vilket de gör i år med... då spelar vi spel å bygger pussel... typ. Varje år brukar vi bygga ett pussel som Oskar brukar få men i år hoppade vi de när vi har kattunge så de blir spel... de e skoj de.... å de e sånt vi brukar gröa när vi ses... äta gott å spela spel å bara umgås de e så himla mysigt de... å räcker långt...


Kommentera här 5 st

Kommentarer
CAT

Vi gav upp ganska så snart!!

Det är inte värt de extra kronor man sparar för att stå i kö i evigheter!

Vi gick på coop och sen gick vi in och handlade middagen för idag i form av hamburgare på Frasse's ;)

Gott efter all julmat!

2008-12-26 @ 14:52:57
Länk: http://catmalou.blogg.se/
samo

hej hoppas att allt är bra med dig och ska vara pigg gumman

2008-12-26 @ 15:17:14
Länk: http://samuelku.blogg.se/
Malin

Sv: Jepps :)

2008-12-26 @ 15:31:43
Länk: http://malinsunderbara.blogg.se/
Mamma Melissa

2008...ja, ni har haft ett fullspäckat år som vi då... slutade med p-piller, fick hem vår andra hund, blev gravida, köpte hus, gifte oss, begravde våra barn och är nu sjukskrivna... det var nio intensiva månader.



Men jag hade nog hellre bytt med dig... ditt år lät faktiskt trevligare. I alla fall avslutningen.

2008-12-26 @ 16:17:01
Länk: http://mammamelissa.blogg.se/
Stefan

Attans då!

Resan är ju tyvärr inte med, men annars hade du nog kunnat vara en vinnare i denna tävling ;-)

Va skoj det hade varit :-D

2008-12-27 @ 09:44:35
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: