Vilken loj söndag..

Datum: 2008-11-23 Klockan: 17:51:51 Kategori: Allmänt

Idag har ja verkligen tillåtit mig att bara vara..... efter maten kände ja själv att lägger ja mig inte nu får ja migrän igen. Så ja har sovit en stund. De va så skönt. Låg först å lyssnade på Unni LIndells Honungsfällan å sedan sov ja...mmm. Sedan har ja bara strosat runt här å inget gjort. De e så härligt.

Förr höll ja alltid på med något och fan ta mig om ja inte hade gjort nått en dag... då fick ja dåligt samvete. De får ja inte idag utan lyssnar på min kropp. De ja inte gör idag finns kvar imorgon å ja har inte dött ännu av några otvättade fönter, att tvätten ligger eller hänger,, att damråttorna träffar mig i dörren eller att disken inte är urplockad ur maskinen.

Idag vet ja att ja gör de imorgon då ja har mera krafter för de å att OM ja vilar när ja behöver de mår ja bättre å kanske slipper bli liggande sedan. De e bara dumt att inte lyssna på sin kropp. MEN vägen dit va lång å krokig men ja hittade dit till slut.

Vissa saker gör man ju varje dag ändå när man har barn å ja har inget hem som ser för hemskt ut men förr va de för mycket... stanna upp å njut istället....


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Stefan

Nä det får nog vara färdigflyttat för min del också. men man kan ju inte undgå att bli inblandad när andra flyttar ibland. Speciellt inte då man själv har tillgång till lastbil :-)

2008-11-23 @ 18:17:53
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Anonym

Ibland behöver man vila upp sig! Ta hand om dig.

Petra

Ibland behöver man vila upp sig! Ta hand om dig.

2008-11-23 @ 20:41:04
Länk: http://vardagsbekymmer.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: