Detta är dag FEM,,, på mitt lilla helvete..

Datum: 2009-04-06 Klockan: 21:05:51 Kategori: Allmänt

Ligger dag fem i min sjuksäng. För att kunna tänka på annat å koppla av så har ja fått in en teve sedan lördag. På lördagen va ja dock så dålig att de inte blev mycket med det. Smärtor å diareer.... kunde inte koppla av å mådde skit. Jag e grymt tacksam mot personalen som gjort ett jättejobb med mig.

Den uppskattning ja känner kommer ja visa mera... alla i vården e inte som undersköterskan på akuten,, hon kommer få en risbuske i tidningen... jag va ju inte s juk men jo rejält.

Jag har alltså en hemsk diraree... har gått fyra rullar toapapper... jag har haft diaree mellan fem å tio ggr per timme... man blir totalt slut..Jag har haft svåra smärtor och svår ångest. Jag har knappt vetat vad ja gjort.

Ingen trevlig läsning. Jag har haft fem infarter,,, massa prover tagna... jag börjar vara stucken överallt...

Dagarna är långsamma.... teve är inte mitt  stora intresse men ja har legat å varit hungrig och jag har sett matlagningsprogram.

Min sista mat ja åt va i tisdags... magen har visst försvunnit om vi nu ska se positiva saker,,, SKRATTAR.... MEN detta är inte positivt...

Jag har oxå läst tidning från pärm till pärm å givetvis varit på TOA..... har varit fastande men nu har ja fått äta.. de va faktiskt gott att få lite potatismos... äta lite .... men magen protesterar. Jag får många färglada kapslar så om ja lägger alla piller i en skål kan vi leka att de e en godisskål. Men ja får inte lätt med magen.

Imorgon kommer man på min begäran oxå ta prover för Laktos. Bara för att ja e lite känslig i min mage för mjölk. Min tanke va OM de va magsjuka att ja kanske reagerar såå häfftigt kanske beror på att min mage faktiskt redan är nedsatt.... Men de va ju annat men ja vill ändå veta.

Jag har svårt att koppla av å ja gråter en del. Vill giivetvis vara hemma å ja hoppas jag får vara hemma i Påsk.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

LISTAN

Hjälp mig klara de besked ja får ang detta
Hjälp mig orka mera diaree, det kommer ta tid innan de ger sig
Hjälp mig acceptera alla piller ja tar
Hjälp mig kunna sova
Hjälp mig kunna koppla av

Jag är s tacksam för all den hjälpa ja får här
Jag är s tacksam att jag står på mig när ja känner att min kropp inte fungerar å de är mer än magsjuka
Jag är tacksam mot min man min underbara mamma å barnen.

Jag DUGER
Jag kommer bli frisk
Jag visar alltid tacksamhet
Jag försöker le
jag är tacksam
Jag  är positiv och stark, det gör att jag brukar få rätt när de e såhär.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Min mage bullrar... tänk er ett stort åskväder som lever om.... Jag har ont efter toaringen....Å jag längtar efter min familj....

Nu ska ja kika lite på teve sedan ska ja försöka sova utan hjälp. Just nu behöver ja styrka att orka vidare och jag är sjukskriven redan innan för att VILA... visst ja vilar men inte s som ja borde. Jag mår knappast bättre.....

Livet är tungt ibland men ibland undrar ja varför ja drabbas. Vad är det ja ska lära mig??

Jag fick ett postivt besked idag i alla fall ang August.... Han får börja specialskola trots bristen på diagnos..... Ja lovar att även rektorn ska få en stor kram  tårta å då ska ni veta ja kramar sällan någon utanför min familj....

Nu är ja trött så ja ska försöka lägga mig ner å försöka koppla av... ge mig kraften.






Kommentera här 4 st

Kommentarer
PerNilla

Hejhej. Usch det var ju ingen rolig läsning.

Hoppas att du snart kommer att bli bra, låter inte skoj alls det där. Vet dem inte exakt vad det är som är fel, varför du har sådan diarre??



Hoppas verkligen att du blir frisk snart, många kramar från mig!!

2009-04-06 @ 21:31:13
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Petra

Lilla gumman då. Usch, lider med dig när du är så sjuk. Finns det något jag kan göra, säg till. Skickar en massa krya på dig kramar å tänker på dig!



//Petra

2009-04-06 @ 22:44:45
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Ramnissan/E-C

Åhhh, så glad jag blir för din skull angående August!! Det löste sig vännen!! UNDERBART!!



Nu ska du försöka krya på dig också, så ska du se att det bara kan gå åt ett håll..uppåt..:)



Kraaaam

2009-04-07 @ 09:40:11
Länk: http://ramnissan.se
Nina

Hej på dig. Hade inte din mail så jag skriver här.

Det verkar inget vidare det där du åkt på. Hoppas de kan ge dig nåt färgglatt piller som fungerar. Jag tror på nåt flerfärgat, kanske tre fyra färger på samma piller...

Du kanske ska höra med doktorerna om det, jag är ju nästan överläkare jag med nu. Eller kanske inte ändå. Nä men så här kan vi inte ha det, nu får du bli bra. Våren väntar på dig när du kommer hem. Då blir det trädgårdsarbete, blåsor på händerna, trasiga naglar och allt det där vi fruntimmer sägs gilla. Själv låtsas jag som det regnar när jag ser trägården och framförallt mina fönster. Skicka din mail så ska jag göra mitt för att hålla ditt humör uppe. Kram Nina

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: