En underbar dag

Datum: 2009-04-12 Klockan: 13:21:43 Kategori: sjukhus/sjukdom

Inatt har jag sovit oroligt medan Daniel verkligen har sovit tungt. Jag unnar honom detta. Han har verkligen haft det fullt upp med mig och med plugg. Å ja lider med han.

Magen har farit runt hela natten och det är liksom luft som inte kan ta vägen någonstanns. Från att ha haft diaree känns det liksom stopp i magen så nu har jag inte tagit den stoppande medicinen idag för att se om de kommer igång. Arwen har gjort mig sällskap i natt å har varit en så duktig flicka tills Daniel vaknade å hon surade för att de va för lite vatten i mitt vattenglas å hävde de i backen.

Efter frukost å åtta piller URK så vilade jag lite. Sedan har jag faktiskt suttit ute i solen. Jag måste på något vis ta tag i mig själv. Jag har inga krafter men jag måste ju röra mig så magen kommer igång. Jag måste äta lite hela tiden för annars mår ja illa. Jag känner ingen hunger överhuvudtaget utan det är illamående som kommer. Samtidigt kan jag bara äta lite, annars mår ja illa för de. Det är en ballansgång så när de e stopp då e de stopp.

Jag har i alla fall rensat bort lite gamla blomblad i rabatten när ja suttit i solen å Arwen övar sig på att vara ute. Daniel har plockat in massa vintersaker och det finns å göra i trädgården. Han har även röjt lite inne.

Nu har vi precis ätit lite rester och ska nog sätta oss i soffan lite, kanske se en film.

Bjuder på lite underbara bilder Daniel tagit som visar vad ja njuter av just nu.

  



   





Ja älskar vårens alla blommor. När allt ja sått härs å tvärs kommer upp å till hösten ska ännu mera lökar ner. Alla lökar ja får i krukor till jul som hyasinter och ja senare med olika sorter sätter ja sedan ner å de kommer upp i rabatten. Så kasta inte lökarna ni har i krukor inne när de blommat klart, ner med dom i rabatten så kan ni njuta av dom år efter år sedan.

Jag älskar oxå träskor... å blommiga e så läckert. Förr köpte ja nya varje år men nu va de ett tag sedan å nu har de ju kommit så mycket snygga träskor i svart lack med snörning som man kan ha till riktigt snyggt... men de kostar... hrm.

*****************

Nu ringde barnens pappa å barnen kommer hem imorgon eftermiddag. Det känns skönt. Då har jag en dag till att vila å få krafter. Han e så bra, han förstår å hjälper. TACK!


Kommentera här 1 st

Kommentarer
PerNilla

Vad fina och härliga bilder och måste vara skönt att du kan vara ute lite i solen istället för att ligga i en sjukhussäng.



Hoppas att du med får en fortsatt bra dag och att din mage snart blir frisk. Kram.

2009-04-12 @ 13:48:55
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: