Skolstart

Datum: 2009-08-17 Klockan: 13:48:20 Kategori: August/barnen/Autism

Idag var det August första dag i skolan. Han hade sett fram emot denna dag länge. Pratat om det och provat sin nya ryggsäck. Idag var han ivrig att komma iväg.

Han hade stor koll på vilka dagar han skulle vara på de olika skolorna. Han har järnkoll det märks.

Dagen har gått bra och han var glad att träffa en del av sina gamla klasskompisar på rastgården till fritids. Även storebror hittade han i matsalen och lyckan var gjord.

Jag har även märkt att han märker mer och mer av sina begränsningar och ger förklaringar på varför det blir som det blir utan att jag har gett den. Jobbigt att se men jag hoppas vi ska få lite mera hjälp snart.


Bild: August


Albin började femman och likaså han for iväg med fart.


Bild: Albin och Oskar

Den stora som börjat åttan var inte lika glad. Han trivs inte och vill gå med sitt gamla gäng. Väl tillbaka hemma var han ändå vid ganska gott mod och vi är överens om att skolan är viktig. Jag hoppas det han har sagt nu idag ska fungera... jag vill så väl. Och det värkte ONT i mitt mammahjärta i morse.

***************

Vissa beslut ang barnens rum har tagits. Nu väntar jag bara på att det ska bli två rum. Att pengarna ska börja växa på träden så jag kan handla dem möbler och jaa sedan är vi i hamn. Men tålamod... det har jag inte.


Bild:grabbarnas rum

Jag har rensat och klippt ur mina Björnbärsbuskar idag... kan lova att mina händer inte är så glada nu.... taggar till förbannelse med hullingar på så man fastnar rejält. Men var tvungen om jag ska nå några bär. De är goda att ha i frysen att ta fram för smoothies. Det är ganska dyrt så jag tänker ta rätt på de bär jag har. Rensat bort massa ogräs också som brännässlor så ja jag lovar händer och armar är inte fina nu....

Nu tycker jag att jag har rätt att läsa en god bok och vila.




Kommentera här 8 st

Kommentarer
Angelica

Så dina barn har redan börjat skolan igen. Min dotter börjar nu på Torsdag..



Snygg design du har på din blogg :)

2009-08-17 @ 13:51:54
Länk: http://guldkragens.blogg.se/
messan

Då får du vara rädd om dina händer nu...kan tänka mig hur de ser ut. Min dotter börjar nästa måndag på sin nya skola.

Jag hoppas att allt går bra i skolan både för minstingen och den stora!

Blev en liten minipaus för mig...blir så ibland men nu är jag här igen:)

Må så gott!

kram

2009-08-17 @ 17:56:59
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
PerNilla

OK får vi hoppas att många av dina funderingar och planer går i lås då...söta barn du har :)



Kramis.

2009-08-17 @ 18:58:41
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Anneli

Låter jobbigt. Hoppas att din tid kommer tillslut i alla fall. Ha det bra!

2009-08-17 @ 19:37:02
Länk: http://resangenomlivet.blogspot.com
marie

Jag håller med dej....du är värd att läsa en god bok o koppla av efter allt du gjort idag.

Idag började minstingen skolan igen, nu i 3e klass. Vi har nu oxå varit på första föräldramötet...Som vanligt blir det knäpptyst när frågan om klassförälder kommer på tal...

Sköt om dej o må så gott!

Kram

2009-08-17 @ 21:30:04
Länk: http://mariekjerulf.blogg.se/
Johan

Så bra att det gick bra för alla 3! =)

Lillasyrran började 8:an idag också och hon var inte allt för glad åt det. Hon var här inne hos mig igår och beklagade sig =P men nu är det min tur. Imorgon drar det igång, men nu är det ju bara 1 år kvar, så man ser ljuset =)



SV: Ja, då har du haft fullt upp idag då =)

Det är väl bra med mig, men det hade ju inte skadat att vara ledig ett tag till =)

2009-08-17 @ 21:42:07
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
soffie smyger förbi

va roligt me´d skolstart här börjar barnen på torsdag,

fina bilder å dina barn är så fina

2009-08-17 @ 23:40:01
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Mindy

Godmorgon på dig...Hoppas att du får en skön tisdag.Har du börjar jobba än eller? kram

2009-08-18 @ 09:24:12
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: