ADHD?

Datum: 2009-12-15 Klockan: 09:49:03 Kategori: August/barnen/Autism

Då var testen gjort. Vi var in till NP igår med August och gjorde det här testet på datorn. Qb-test

Han fullföljde inte som vanligt. Det tyder ju i alla fall på att han inte har uthålligheten. Man såg också att ju längre tiden gick så blev reslutatet mindre bra.

Annars är ju trots allt datorn något som fungerar med honom.

Men detta ligger ju inte ensamt till grund för läkarens bedömning och jag hoppas att vi kommer få prova medicin. OM det fungerar så vet vi ju mera om hans utvecklingsnivå sedan. Om det inte blir medicin och de inte kan komma med andra förslag till att öka hans koncentration så får vi nog ta tankarna tillbaka till särskolan.

Men just nu stannar vi där vi är. Här och nu och tar en dag i taget. Att stressa igång något vinner ingen på. Han far inte illa där han är. Han går ju vanlig grundskola men i en specialenhet för Autistiska barn. De jobbar i en liten grupp om tre barn med två lärare. Han har allt stöd han kan få.

August har jag alltid upplevt som sen. Kanske mognar han under nästa sommar och det lossnar. Det får vi tro och hoppas. Än har vi som sagt tiden på oss.



Bild:Min August... en levnadsglad kille utan några som helst bekymmer.

Är det någon som har egna erfarenheter om detta är ni välkommen att berätta. Alla erfarenheter är guld värda för mig.

************

Jobb väntar ikväll och nu ligger snön tät och fin. Jag mår bra men aningen trött så jag ska vila lite så jag orkar jobba.

Ha en fin vinterdag och glöm inte att kommentarer gör bloggen levande... ni syns också själva och får kanske rent av fler besökare i er egen blogg. Även ni utan blogg kan kommentera men lämna då gärna en mailadress OM ni vill ha svar...


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Pernilla

Detsamma Tess, hoppas det kommer går bra för dig att jobba ikväll. Kram!!

2009-12-15 @ 11:32:18
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Johan

Ja, här snöar det för fullt! ÄNtligen lite julkänsla! Snö ute, värme här inne, tända ljusstakar i fönstren och julmusik i öronen! Fattas bara lite kaffe, glögg och peppisar nu! :)



SV: Ja, det är kul att lära känna lite nytt folk såhär! =) Vi får ta och ses någon gång tycker jag :)



Haha ja, det blir mycket sport och plugg... =) men det är ju det som gäller just nu. Det är intressen kombinerat med måsten =)



Hoppas du får en bra dag!

2009-12-15 @ 14:15:18
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Sandra

Hej

Skönt att vara närmare ett svar ang. August. Det bästa är ju att få rätt hjälp snabbt.

Hur gick det? Testade du EyeQ- tabletterna/kapslarna på honom och vad gav det isåfall få resultat. Jag har funderat på att ge det till min son så han kanske ska kunna koncentrera sig bättre i skolan.



Jag blir glad av att läsa att du mår bättre. Det gör jag oxå nu. Allt är utrett. Jag måste säga att det är befriande att inte ha fb att gå in på mera. Jag får så mycket annat gjort och mina tankar är på rätt ställe=) Klart att jag saknar kontakten med fbvännerna men vill någon ha kontakt så finns jag på telefon och dörren står öppen=)



Jag hoppas att du får fortsätta att ha det bra. Annars så finns jag här för dig. Och jag ska ringa, jag lovar, det har varit lite annat nu bara.

Ha det riktigt gott, hälsa hem och ta hand om dig. Kram

2009-12-15 @ 16:35:18
Länk: http://urrensning.blogg.se/
Eva

Kram till er båda :-)

2009-12-15 @ 17:08:21
Länk: http://detspokar.blogg.se/
frida

jag håller på med ett projekt i skolan och jag undrar varför du började blogga ;P

2009-12-15 @ 20:45:03
Länk: http://fridaerikaalice.blogg.se/
soffie

va bra att han ändå följer med på utredningarna han kunde ju trilskas å vägra så duktig han är ,

Å va fin bild på din son,

ÅÅÅ va vackert det är ute nu,

kram till dej

2009-12-15 @ 22:39:05
Länk: http://soffie69.blogg.se/
frida

tack för svaret :)

vad skriver du om i din 'dagbok' då ? :)

2009-12-16 @ 07:12:32
Länk: http://fridaerikaalice.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: