Ang Förseningskassan

Datum: 2009-02-12 Klockan: 13:11:12 Kategori: Allmänt

Jag fick genast en CHOCK då ja ringde... De va inte 174 st FÖRE mig i kön men jag fick ett meddelande i örat att man skulle få sina pengar FORTARE om man skickade in dagisanmälan FORT.... Men de va INGEN kö.... signalen gick fram direkt å jag fick framföra mitt ärende.

-När kommer min ersättning?
-Vad gäller de för ersättning?

öööö Jag hade ju tryckt in för Föräldrapeng...

Det första hon fräser är att min ansökan inkom den 12:de JANUARI.... Jooo ja veet å de e FYRA veckor sedan.

-Vår handläggningstid är FEM veckor, säger hon.

Jag berättade för henne att FÖRRA veckan jag ringde sa ni FYRA veckor.

Då säger hon att detta va nytt sedan TRE veckor tillbaka...

öööööööööööö??? Ja ringde FÖRRA veckan...

Nåja... nästa vecka när ja ringer är nog handläggningstiden SEX veckor... eller SJU....

Men de utlova väl ränta till de som får vänta riktigt länge... Undrar va STOR den räntan är.... gud de e som ett Aprilskämt alltihopa.

Kommentera här 2 st

Kommentarer
Lindzon

suck! staliga myndigheter ska då alltid krångla!

2009-02-12 @ 14:18:45
Länk: http://lindzon.blogg.se/
Stefan

Du hinner nog få tillbaka lusten ska du se :-D

Det finns en tjej här i Timrå som också skriver blogg. Du borde kanske titta in till henne och läsa om hennes trubbel med FK.



http://hondjavulen.blogg.se/



Kram kram

2009-02-12 @ 15:06:34
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: