Dagen som gått....

Datum: 2009-02-17 Klockan: 19:11:49 Kategori: August/barnen/Autism

Ja har ju inte aft en så bra dag idag. Alla dagar mår man inte helt okej å idag va de en sån dag.

De blir ju gärna lite tungt med än de ena än de andra.... för att få lite extra grädde på moset ringde ja upp kuratorn på skolan för att hröa vad hon från Horisonten hade kommit fram till. Hon berättade då att hon och rektorn imorgon ska ha ett möte ang just detta.

NERVÖST

Å det jag nu vet är att han kommer börja första klass. Det är det INGA diskussioner om att han inte ska och man ska nu göra en egen skolplan för honom och de blir Horisonten för hans del men kommer väl vara med på verkstaden i sin klass.

Glada alla föräldrar blir nu då... de slipper mitt jobbiga barn. Exakt så känner jag.

MEN ja känner en stor lättnad oxå å de är ju att han kommer att få den hjälp han behöver för det är små grupper och det är fler lärare och pedagoger som KAN detta.... han kommer få hjälp att sortera sina intryck och få bättre möjlighet att kunna få ro att lära sig.

Detta är INTE särskola, han har inget begåvningshandikapp. Det är bara en annan skolform. Det fanns inte där ja bodde innan där gick alla barn med speciella behov i en sarlig blandning i just särskolan vilket är katastrof.

Glad jag flyttade därifrån det är i alla fall en vinst.

Borde ringa några samtal men orkar inte idag jag tar de imorgon e totalt slut nu....

Men de känns även bra efter mitt besök hos psykologen, nu vet hon vad jag vill och hon e med på noterna,, tror oxå att hon förstod hur jag har de... hur ja känner och framför allt mår. Men allt detta tar på krafterna... enormt. Ni som varit där förstår. Sknt att jag bara har två arbetsdagar denna veckan samt att vi sedan får vår resa... ROMANTIK...


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Linda

Ah slappa e helt tillåtet underbart,åh e sugen på chips nu,blir tokig här,haha har inte ätit det på evigheterS

2009-02-17 @ 19:13:39
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Linda

Hm vaddå för vinst? Gå in på svt.se så klickar du på svt play så kan du kolla direkt på den;)

2009-02-17 @ 19:27:17
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
vivan

Jag grattulerar till din vinst, sååå kul för er att

få en romantisk helg bara ni...

Och du kan pussa till truten på Mede från mig med...ha,ha,ha, hoppas ni får det kanonkul...skall bli kul att läsa om det på din blogg sedan!!!

Kramen!

2009-02-17 @ 21:44:16
Länk: http://vwellermo.blogg.se/
Jessica Anshagen

Svar: Haha du och maken får träna genom att bara prata engelska där hemma nu innan så ska det säkert gå bra ;) Det flyter ju på bättre när man väl är i landet och inte har så många andra alternativ :)



Grattis än en gång och tack själv :)

Kram

2009-02-18 @ 00:13:09
Länk: http://www.jessi.se
Duracellmamman

Skickar massor av varma styrke kramar!!!

2009-02-18 @ 02:09:12
Länk: http://duracellmamman.se
Anki N

Jag har samlat ihop en hel säck med energi, den ställer jag här vid din dörr -ta för dig.

Några stora styrkekramar lämna oss av.

Ha en skön dag.

Kramiz Anki N

(") (")

2009-02-18 @ 09:06:48
Länk: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: