Det går framåt... NP enheten

Datum: 2009-02-09 Klockan: 14:42:05 Kategori: August/barnen/Autism

Nu har de ringt från BUP.....

Idag skulle de ju ta upp August i sin remisgrupp. Det hade de oxå gjort och de hade även fått in remissen. Så nu rullar det på. Beslut togs att han ska utredas på NP enheten som står för nevropsykiatriska enheten. Detta pga att man tycker sig se Autistiska drag.

Detta gör att det tar mellan åtta och tio månader i kö. Men när vi började sa de att de skulle ta mer än ett år, detta beskedet gör ju att vi kommer att få hjälp under slutet av året. GLAD.

Givetvis ska de ordna med hjälp och stöd under denna väntan. Så nu väntar jag på att NP enheten kommer att ringa upp mig. Hoppas detta sker inom den närmaste tiden annars kommer jag ringa och stöta på.

Jag har nu informerat Specialpedagogen på skolan och sökt även kurator som skolsyster samt mailat rektorn. INGEN ska säga att inte jag ger dom feedback.

Jag har bett om att få veta vad personalen från Horisonten kommit fram till samt att jag vill veta hur de tycker August fungerar nu när han bara bor hos mig. Vidare ska jag trycka på att August får träffa skolläkaren SNARAST för att skynda på. Det är mera pappaer som ska in till NP enheten. Det är läkarundersökning samt social utredning och lite andra saker.

Men det rör sig och jag lovar att jag ska bråka som en tok för att jag ska få hjälp NU....

Men jag är så glad för vad skolan gör för de gör ett jättejobb och mig ska de få se mera av på skolan. Ingen ska säga att inte jag är där och gör det jag kan. Många andra föräldrar borde göra desamma.... vara med i skolan å se hur deras egna barn och de andra fungerar.

PUST,, allt detta tar på krafterna och jag lovar att jag är både lättad och livrädd.




Kommentera här 7 st

Kommentarer
ina

tjena, tjejen!

jag har läst lite mera nu hos dig. det är ju synd att vi inte har mer tid eller ork, om man säger så. för att umgås. vad är det med din August? har du bra läkare? och är skolan bra? det betyder mkt om de förstår och är lätta att prata med. kram på dig, gumman!vi kämpar vidare:)

2009-02-09 @ 16:14:38
Länk: http://iinaa.blogg.se/
PerNilla

Jodå det är bra här med.



Måste kännas skönt för er ju att ni börjar få den hjälpen ni vill ha. Kram

2009-02-09 @ 16:32:59
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Anki N

Så bra att det börjar hända saker o att du känner att skolan är med nu. Skönt. Hoppas killen får all tänkbar hjälp nu från alla håll o kanter.

Jag erkänner även om jag är mångmamma att jag inte redigt har kläm på vad den dignos han fått innebär redigt. Vill du förklara, gör du det, vill du inte gör du inte det. Jag har väl haft en sabla tur som fått fem välskapta barn som jag i stort sätt aldrig haft några större beskymmer med. Har dock en som burit på sjukdom hela livet men det är inget folk ser eller märker men än att han hostar o så ofta. Han har en lungsjukdom och är helt utan emunförsvar. Men det där sista tar han sprutor mot i lilla magen själv varje vecka för att försöka bygga upp o håller på bra nivå. Det får han pyssla med resten av sitt liv stackan.

En liten sak till:

Reklam o kolla min blogg undanbedes vännligen men bestämt, ja din text här över JAG FATTAR INTE...?! vad menar du...får vi inte kolla din blogg?? Skratta lite för mig själv, ja för att jag inte fattar redigt vad du menar.

Kramiz Anki N

Nu har jag säkert gjort bort mig...angående din grabbs sjukdom - de står säkert någonstans i din blogg, oh jag har inte kollat som det faktiskt står här över...Läs inläggen innan du frågar..

Får kanske gå tillbaka lite i tiden här..

hihi

2009-02-09 @ 17:23:49
Länk: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Stefan

Haft en riktigt bra dag.

Tyvärr så har jag inte organiserat nån skallgångskedja ännu, så jag har inte hittat bilen. ;-)

2009-02-09 @ 18:02:06
Länk: http://jalonen.blogg.se/
linda

allt bra med dig då? :)

2009-02-09 @ 18:33:36
Länk: http://lindanord.blogg.se/
beetty

jag vettefan vad jag tänkte på när jag skrev hoppas de va bra med i skolan, skulel skriva KUL att skolan gör ett bra jobb, helt dumt blev det :).. är väldigt trött! Phuuu

2009-02-09 @ 18:56:45
Länk: http://freshing.blogg.se/
Margaretha

Ja herregud så jobbigt.... Du skall veta att jag förstår en del vad du går igenom... Gjorde en liknande resa för ca fem år sedan.....

Höll på att bli helt knäckt själv för man bara kämpar med näbbar och klor.....man glömmer att man måste få lite positiv input oxå....

Fick tillslut hjälp så jag kunde få "prata av mig"....Nu är allt bra igen men det tog hårt på krafterna....

Glöm inte dig själv bara....

Jag hoppas verkligen att ni får all den hjälp som ni behöver.... Håller tummarna....

Varm kram

Margaretha

2009-02-09 @ 19:29:39
Länk: http://catfriend.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: