Fredag,,, å BUP

Datum: 2009-02-06 Klockan: 17:06:35 Kategori: August/barnen/Autism

Jobbat... som alltid... men hemma å barnen har fått sina skidor.. hittade rent av ett par i förrådet... eller Daniel gjorde. Prisa Gud för återbäringen... kanske man kan köpa sig suchi.... mmmm...



Väl hemma blev de korv å spenat å ungarna har åkt skidor ute i den snö som kommit... Det är genast lite lite ljusare ute.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jo i måndags ringde ju ja BUP, som jag inte har haft någon som helst kontakt med tidigare. De skulle ringa upp inom en vecka och idag ringde dom. Jag blev GLAD. Dels var hon som ringde hemskt trevlig och förklarade allt på ett bra sätt. remissen hade inte kommit in en men eftersom jag själv ringde så har jag i och med det själv bett om hjälp å det kallade hon för vårdhjälp och då tar de upp August redan på sin "grupp" på måndag. Det innebär att de går lite lite fortare. Hon berättade vidare att när alla papper kommer in så tar man ställning till om det blir NP enheter eller Basgruppen som ska jobba vidare med August utredning. Det beror väl på vad mycket underlag de får antar jag. Blir han vidare i Basgruppen kommer vi att få utredningstart om ca tre månader, på NP enheten blir de inom åtta till tio månader. Å VIPS kändes det lite lite lättare att andas.... det tar inte ÖVER ett år som alla säger. SKÖNT.

Sedan ska vi troligen få en remis till Familjegruppen där vi kan få stöd och hjälp. Men hon trodde att vi snart skulle få hjälp på olika sätt. Redan nästa vecka kommer de ringa igen.... Det börjar hända saker nu. Det känns så skönt. Jag sa precis som det var att man känner sig helt trasig... och förstod.

Vidare var det bara att lämna en del uppgifter och så va de klart. Och det var inga konstigheter ang något... såå skönt.

K^ändes lite lättare att ta helgen nu.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Å de e vad man gör tar lite helg... så skönt att va ledig för ja e förlamande trött....En påse smågodis vore nice... sånna där gröna med nå rosa i.... hrm.. ska man orak ner till Karamellagret?? Borde INTE...

*******************************************************************************************************************************   


TACK alla ni som läser min blogg å gett er till känna.... Å tack alla nya läsare... Ni vet väl att ni kan följa bloggen via blogglovin? Då missar ni inget... för skriva får ja väl fortsätta göra va de märks...



Titt ut.....

Kommentera här 5 st

Kommentarer
Karin

Ojj..vet inte...skratt...genom nån kommentar du gjort på nånannans blogg tror jag...Har läst ett gäng idag..)))

2009-02-06 @ 17:09:12
Länk: http://lightelegance.blogg.se/
Kattis

Tackar.

Ja, det gäller ju att plocka allt man kan, man vet ju aldrig vart det leder i framtiden.

Ha en toppenfredag!

KRAM

2009-02-06 @ 17:10:47
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Karin

hm...en negativ sådan? det lät nästan så..

I så fall anmäl det till blogg.se kram

2009-02-06 @ 17:26:45
Länk: http://lightelegance.blogg.se/
Karin

Så sant så sant.....Ler

2009-02-06 @ 18:56:35
Länk: http://lightelegance.blogg.se/
jayne

OJ...vilken tur att ni inte har lång väntetid hos er... Här har vi LÅNG.... men det sägs att sonen ska prioriteras eftersom han är 16... Vi är på tur...sa de sist jag ringde. Tiderna ska komma inom närmsta tiden.. Jag väntar till sportlovet, sen ringer jag igen.

Kram på dej och krya på dig nu!!!

2009-02-07 @ 10:37:05
Länk: http://jayne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: