Listan

Datum: 2009-01-12 Klockan: 22:56:53 Kategori: Allmänt

Ja skriver fortfarande listan varje kväll... fast ja gör de inte längre här.... bara somliga kvällar....Ska skaffa mig en bok att skriva detta i... började skriva i min lilla dator men ja ska ha en bok.... men ikväll å så ofta ja har lust kommer ja dela med mig...


Ibland tycker man inte om sig själv... men MIa menar att även om man inte tycker nå bra om sig själv så ska man ljuga för sig själv att man verkligen tycker om sig själv på olika sätt för till slut tror man på de å de stämmer....radar man upp dagen i saker man gjort som man faktiskt kan va stolt över lovar även ja att man till slut har lättare att se det bra i en själv... å få bättre självkänsla.

Idag har ja även tagit ett beslut.... SLUTA tycka synd om mig själv när ja mår dåligt. De blir det inte bättre av. Detta å att sluta misstro att andra inte tycker om mig är två viktiga saker jag klarar tack vare jobbet med självkänslan.

LISTAN


Jag är omtänksam
Jag kan känna med andra, hur de känner i olika situationer och är en bra lyssanre
Jag bryr mig om andra
Jag gör alltid vad jag kan för att vara hjälpsam
Jag är alltid trevlig mot mina medmänniskor
Jag är hjälpsam och ställer upp på de som behöver om jag kan

Jag är tacksam för varje dag som går
Jag är tacksam för de jag orkar
Jag är duktig som tog den där promenaden fast jag inte mådde helt okej. Resultatet var att jag faktiskt mådde bättre sedan.
Jag är stolt över mina ungar och min underbara man

HJÄLP mig orka med min värk
HJÄLP mig sluta tycka synd om mig själv
HJÄLP mig vara stark




Det är oxå viktigt att försöka ställa saker till rätta som man ställt till med. Alla gör vi fel. Ibland blir man inte förlåten men då måste man förlåta sig själv så man kan gå vidare i livet utan skuld. Så det har jag försökt med i en sak. Jag har verkligen försökt be om förlåtelse och förklarat varför saker blev som det blev. Men jag blir inte förlåten och då har ja bestämt att jag får förlåta mig själv. Jag har gjort vad ja kunnat och försökt ställa till rätta.... jag har gjort vad jag kunnat och det får stanna där. Jag har lärt mig av mitt misstag. Jag har växt som människa. Men visst hade jag kunnat göra det ogjort hade jag genast gjort så.

Jag frsöker att inte oro mig så mycket som jag gjort och ta dagen som den kommer. Jag kan inte påverka idag vad som kommer senare i livet. Det får jag ta då och det fungerar rätt bra har ja märkt.



TACK Daniel för ALLT du gör för mig å för att du ger mig bra svar i de frågor ja ställer för att komma vidare.... ÄSSKAR dig!!!!!






Kommentera här 5 st

Kommentarer
Mindy

Kan tänka mig nacken eller skuldran..ja är inte helt hundra..men det visar sig om jag kommer våga.kram

2009-01-12 @ 23:07:37
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Becca

Inte?A fan :P

2009-01-12 @ 23:49:50
Länk: http://pinkbecky.blogg.se/
Linda

Kul med en lista :)

2009-01-13 @ 07:39:59
Länk: http://ndail.blogg.se/
Kattis

Godmorgon!

Hoppas det gick bra igår med kattstumpan.



Det ÄR jobbigt att börja om, men klart att du skulle klara det. Annars är det ju bara att sluta plugga. ;D

Ha det gott!

KRAM

2009-01-13 @ 08:32:23
Länk: http://kattis11.blogg.se/
anne

Jag skulle tro det är jättebra med de listor du skriver och tänker gott om dig själv. Så småningom anpassar nog hjärnan och ens tankebanor till detta som är bättre och det påverkar dina handlingar och..ja, det blir nog som ringar på vatten. Jag testade affirmationer en period (hade en bekant som coachade mig), och tro´t eller ej, precis det jag formulerade och önskade mig slog in. Låter säkert urlöjligt, men det påverkade väl mig att söka mig i den riktningen jag ville gå. Kanske skulle man ta upp det där igen...?

2009-01-13 @ 10:22:29
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: