Mina fåglar bara kuttrar 17

Datum: 2009-01-13 Klockan: 22:54:47 Kategori: Fåglar

Helt otroligt... Ja tänkte jag imorgon typ skulle göra rent holken å ja förbereda för nästa kull. Ja nästa kull.... hanen har ju sedan mer än en vecka tillbaka börjat med sina uppvaktande truddelutter å sedan har en hel del aktivitet infunnit sig. Idag skojjade vi om att han till å med glädje truddeluttade efteråt... inget min make gör ha ha ha... sa de till han varför gör inte du så??? ha ha ha ;-D.....

Nu ikväll kollade ja till matskålar å mina små bäbisar, den ena kan klättra upp u buren nu medan lille Gulan sitter en liten bit upp ännu... ja ser då att mamma fågel e inne i holken... kikar in å ja kan glömma å städa... där inne har hon boat till de å alltså gjort en fin stor värpgrop.... ja ha ja... här går de undan...någon som önskar fågelbäbisar???

Jag borde sälja både ungarna ja har nu... men den ena är så fräck med sin tvåfärgade tofs.... ja ja.... sedan får vi raskt plocka holken ur buren så honan får vila... blir de då fler ägg får vi ta dom för detta är inte bra om de fortgår.... Visst de klarar de de gör dom men jaaa de bör vila lite.

Dvärggojjorna ja hade va typ sådär med de gökades å föddes fram ungar i en strid ström.... hi hi hi...


Väre än kaniner...



Kul de vore att få fram några vithuvade. Hade en helt vit en gång, den hämtades uppe i Värmland i snöstorm den dog sedan tyvärr... Sedan har ja haft grå med vita huvuden men aldrig fått några ungar... Men för att få detta krävs inte att fågeln är vit utan bär de vita anlagen.... de vet ja ju ine om mina gör.

Vithuvade uppe i landet är inte så vanliga men vanligare neröver.




Kommentera här 2 st

Kommentarer
Kattis

Godmorgon!

Hoppas du får n skön onsdag!

KRAM

2009-01-14 @ 07:07:20
Länk: http://kattis11.blogg.se/
anne

Jaha du så Daniel visslar inte efter sänghalmsövningarna...? ;) Själv då? Gör du som hönorna efter påsättning; belåtet ruskande på hela fjäderdräkten och sen ett intensivt plockande? Nää...Jag skulle inte tro det! ;)

2009-01-14 @ 19:43:38
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: