Älskade livet.

Datum: 2009-06-07 Klockan: 18:10:56 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Livets berg och dalbana.
Livets slingriga väg.
Vägen som slingrar sig vitt omkring för att nå målet.
Vad är målet på livets väg och måste den vara rak?
Hur många krokar och böjjar måste den ha?
Hur många krockar på vägen orkar människan med?
Hur många vägskäl kommer vi hitta och vilken väg ska vi då ta?
Höger?
Vänster?
Vart tar livet vägen?
Hinner vi med?
Kan vi ta en liten stund i taget?
En liten bit på vägen i taget?
Kan vi känna oss lite fram?
Se vart det leder?

Jag står inför ett nytt vägskäl i livet.
Jag står på livets väg.
Jag står inför ny insikter.
Jag lär mig.
Jag ser tiden an med tillförsikt.
Jag ska bli modigare på livet omtumlande resa.
En resa som jag delar, med er som vågar följa med.



Bild: Pion

***********************************

Att skaffa sig kunskap leder till förståelse. Den kunskapen tänker jag lära mig och dela med andra.

*****************

Fågelungarna växer och intresset i andra holken är lika med NOLL.... drömmer mig bort och vill ha en vithuvad eller vit igen...



Bild: Två nymfer. Den ena hel vit samt en vithuvad

Idag fyller min lille sju år. Han kommer väl hem här snart tänker jag. Mammas kille bli stor. Vi ska till NP enheten på onsdag. Nu väntar tre nya besök.
Barnens kusin ska ta studenten så vi ska fira det också. Sedan ska jag ut och åka hoj...


Bild: Christers Honda

Sedan strax ska teven på för vi ska se Barbados i TV4 plus... kl 19:00



Bild: Barbados, delar av dom. Lager, Björn... en tjej som deltar i Ensam mamma söker samt allas våran Pp.

**********

Ta hand om varann och döm ingen. Alla är vi unika varelser och vi ska alla älskas för de vi är.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Barnens Hjältar

Ja, alla är vu unika :-)

Ha en fin kväll nu då.. Tuffta att vara ensam när man hellre vill ha sällskap.

Kram

2009-06-07 @ 18:20:27
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
marma

Hej igen Tess!

Ser att du besökt mig flera gånger - gulligt.

Men vad är det jag läser? Vill du stänga bloggen? OK, det bestämmer du själv naturligtvis men det får inte vara av det skälet att ingen är intresserad och bryr sig om dig och ditt. JAG BRYR MIG! Och jag är övertygad om att jag inte är ensam.

Förstår också att du har haft en del tunga dagar och nätter - jag känner med dig men vet inte hur man hjälper. Vore det så enkelt som att bara ta sig i kragen så hade du säkert gjort det för länge sen.

Skulle det hjälpa att byta terapeut? Om du känner dig skuldbelagt efter besöken så kan du ju inte bli starkare, eller?

Hoppas du får en skön natt och att morgondagen blir positiv för dig och de dina!

Tusen kramar/marma

2009-06-07 @ 19:08:42
Länk: http://marmagda.blogg.se/
Kattis

Det var en bild & text från en hemsida.

Man får inte bara ta den utan att fråga.

Jag förstod det efter den legat på min blogg en stund.

Nu hittade jag bilden på Google under bilder så det var inte självklart. Men men.

Ha en skön kväll!

2009-06-07 @ 19:35:50
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: