Att vara positiv...

Datum: 2009-06-09 Klockan: 09:44:58 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Ibland får jag det kanske att låta att jag är en negativ människa. Att jag ser allt i svart och möjligen mörkt mörkt grått. Så är det naturligtvis inte. Jag har många positiva saker i mitt liv. Jag ser många saker positivt.

Det jag skriver är väl kanske negativt men det är tankar som finns där av en orsak. Saker händer och saker kommer till en i livet utan att man kan styra det överhuvudtaget. Det handlar inte om att JAG ser saken negativ. Vissa saker ÄR negativa. Jag kan inte sitta här och tycka det är POSITIVT att min son behöver hjälp. Men det är POSITIVT att vi får så bra hjälp. Jag kan inte sitta här och tycka det är POSITIVT när jag förlorar en vän som jag håller av mycket. Det enda positiva med sådant är att jag LÄR mig vad jag gör för fel. Jag kan inte se något positivt i att jag är sjuk som sådant. Det enda positiva där är även det att jag fått så bra stöd och hjäp. Jag kan inte se positivt i att en del inte kan acceptera mig och de jag umgås med... Men jag ser det positiva i att jag vågar vara jag och att jag ändå umgås med de jag vill. Jag kan inte se det positiva i att min grabb råkar illa ut i skolan för att han är den han är. MEN det är positivt att han fortsätter se ut och vara VEM han vill....

E ni med??? Saker sker som man inte kan styra. Man kan vända dom till något positivt,,, absolut men det kanske inte är något positivt.

Sedan har jag ju vissa problem jag inte kan komma ifrån. HUR jag än gör så kommer det aldrig bli bra. Det kan bli bättre men bra blir det inte. Jag KAN inte bli frisk... men jag kan acceptera och lära mig leva med det som sker. MEN låt mig få skriva av mig. Jag måste få skriva. Detta är min slakbrunn för mitt inre. JAG slänger ur mig vad jag vill MEN det betyder inte att jag går omkring och är nere och ledsen och helt under isen VARJE dag... Jag kanske mår förbannat bra bara jag får ur mig tankarna.

Jag har ett liv som jag trivs med i det stora. Jag har det förbannat bra. Jag vet det och jag är tacksam. MEN det finns svarta moln och jag vet inte vad länge jag och barnen får leva såhär... jag är glad för varje dag... varje dag som jag får leva detta liv jag drömt om. TACKSAM....


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Kattis

Vissa bilder och så kan man ju bara ta.

Men man får nog ha lite koll på om det är en privat bild eller dikt.

Annars tar jag hej vilt.

Hua, nu ska jag ut med hundarna i ösregnet.

Ska ju ut och handla sen......alltid kul.

Ha det!

2009-06-09 @ 09:53:04
Länk: http://kattis11.blogg.se/
marma

Om man aldrig skulle kunna se det ljusa i det mörka skulle man inte stå ut, eller hur?

Kram på dig/marma

2009-06-09 @ 11:04:42
Länk: http://marmagda.blogg.se/
FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Ja, det är sant.

Men dom var ju bra innan men dom blir bara sämre och sämre.

2009-06-09 @ 15:48:47
Länk: http://fridasjoblom.blogg.se/
Micke

Bara skriv så mycket du kan.

Du är vår blogg vän, kan vi inte stötta dej fysiskt

så kan vi stötta dej mentalt med ord o kramar.

Fortsätt att vara positiv.

Kram min vän.

2009-06-09 @ 16:00:59
Länk: http://pappamicke.blogg.se/
Sandie

Ja tyvärr finns svarta moln, jag håller helt med... Du tänker ju iaf rätt och det är huvudsaken!!!

2009-06-09 @ 18:35:01
Länk: http://chipset.webblogg.se/
susanne

Godkväll!!! Ursäkta mig att jag varit en dålig bloggre och inte svarat på komentarer haft för mycket omkring mig. Ha en jätte bra kväll. Kram Susanne

2009-06-09 @ 18:46:09
Länk: http://vejers.blogg.se/
FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Stor bloggarna :P

2009-06-09 @ 20:31:27
Länk: http://fridasjoblom.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: