Ensamhet

Datum: 2009-06-14 Klockan: 18:17:31 Kategori: Allmänt

Jag är en människa som tycker om samvaron med andra.

Detta betyder inte att mina nära måste sitta tillsammans med mig i samma rum HELA tiden. Jag gör mina egna saker liksom min man gör det. MEN jag tycker inte om att tillbringa större delen av mina dagar ENSAM hemma. Så fort jag nämner detta säger de flesta att OJ de är sååå skönt att vara själv. Det är så skönt när gubben åker och du SKA lära dig att njuta av ensamheten. Men jag kan välja ensamhet när jag önskar den. Ta en promenad eller åka någonstans.

De flesta av er kanske har människor runt er oftare än jag? Jag vet inte men jag är ganska ensam överhuvudtaget. Jag har varit sjukskriven en längre tid och jag är ensam hela dagarna... därför önskar inte jag MER ensam tid på tex helger samt kvällar också. Jag är ingen ensamvarg, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.

VARFÖR måste jag lära mig att tycka om ensamheten? Varför måste jag liksom er andra tycka om den? Jag gör ju inte det. Varför ska jag alltid vara som er? Varför ska alltid jag respektera andra men NI behöver inte respektera att JAG inte vill sitta ensam.

Jag skrev att jag ska vara ensam på midsommar. Jag är inget för högtider men ta och byt med mig då ni som ÄLSKAR att njuta av ensamheten. Ta sedan å vara ensam i jul och nyår också. Fira er födelsedag i ensamhet när ni ändå håller på... varje vardag och flera kvällar i veckan samt hela helger.... Då menar jag ENSAMMA.... ingen ringer ingen hör av sig överhuvudtaget.

Jag har ingen stor vänkrets. Så jag har ingen att ta en fika med eller gå på stan ihop med. Det är så få tillfällen jag har någon att vara tillsammans med så när jag väl är det så är det oftast fel person jag umgås med också. Men jag kommer ALDRIG lära mig att tycka om att vara ensam. Jag KAN vara ensam... och jag är ENSAM ofta.... men jag tänker inte gilla det för det är inte JAG. Jag vill inte vara som ER.... jag njuter av de mina och jag tycker om att ha min karl här hemma.

När ska människor börja respektera att jag inte vill vara ENSAM?
Vad är det som gör att ni måste skriva eller säga att jag kommer lära mig??
För att NI blev tvugna och lät de ske?
Jag vill inte att det ska ske för jag vill vara i min flock... låt mig vara det.



Bild: Jag står i hotellfönstret med ryggen mot kameran.








Kommentera här 10 st

Kommentarer
PerNilla

Kunde inte skrivit det bättre själv, känner igen mig jätte mycket i det. Jag har aldrig heller gillat ensamheten men ändå så får man dras med den när man går hemma och är arbetslös. Man tappar mycket av det sociala och när man väl ska träffa en större mängd människor i olika samband igen så brukar jag tycka det blir jobbigt, eftersom att jag inte är van längre. Jag vill vara ensam ibland men vill kunna styra det själv, andra ska inte göra det åt mig...tur att jag har en sambo som man vill umgås med mig mycket :)

2009-06-14 @ 19:14:10
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Mindy

God kväll gumman..Fin bild på dig gumman.Ha en skön kväll.kram

2009-06-14 @ 19:49:23
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Malin

Hittade idag din blogg av en slump. En bra slump. Jag gillar ditt skrivsätt, det känns ärligt. Du är bra på att uttrycka dig. Läste något inlägg om att du har migrän. Nu kanske du redan vet vad som framkallar migränen hos just dig, så det här kanske är ett tips du inte alls behöver ta till dig.. Men annars så finns det ämnen i t ex ost, choklad och rött vin som kan vara migränframkallande.



Såg förresten även en bild på en vit/grön väska du lagt ut..åh, så fiin! Får jag fråga var du hittat väskan? :O)

2009-06-14 @ 21:27:10
Länk: http://dahlian.blogg.se/
soffie

jag är som du trivs inte att vara själv,men nu när jag har börjat blogga känns det inte lika hemskt med ensamheten eller om det är att jag mår bra i mej själv,

hoppas din värk blir bättre i sidan så du får sova gott inatt,

kram

2009-06-14 @ 21:46:05
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Barnens Hjältar

Jag hade med svårt att vara ensam när jag mådde dåligt..tror det hänger ihop.

Ta hand om dig!

2009-06-14 @ 22:31:48
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
marma

Usch och fy! Det där onda i ryggsidan - kan det vara en sträckning? Det kan göra ont så in i ....... men är ju inte farligt - bara fruktansvärt medan det pågår!

Nattiskramar/mrma

2009-06-14 @ 22:32:19
Länk: http://marmagda.blogg.se/
anna

Man måste inte alls trivas med ensamheten, vem är det som säger så? Vissa är flockdjur och vill alltid ha folk omkring sig, medans andra gillar att vara ensamma. Det låter så ensamt när du säger att du inte har någon att fika med eller gå på stan med, jag har miljoner vänner, men jag trivs tvärtemot dig med att vara ensam, men skillanden är ju som du också skriver, jag väljer min ensamhet. Mitt jobb är ofta ganska ensamt, när jag sitter på fabriker i kina och ritar helt ensam i ett rum, i en vecka eller två. Ingen som kan prata engelska och så, men det är ju så olika det där, jag vet flera som aldrig skulle klara av det, för dom vill ha folk runt om sig, det är ju inget konstigt. Sen är det ju så, man vänjer sig vid allt, men det betyder ju inte att man tycker att det är kul för det! Fina tatueringar du har förresten!, och tack för svaret om pannacottan, jag ska ge det en chans till!

2009-06-14 @ 22:48:29
Länk: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Lena

Vi människor är olika och det måste man så klart respektera. Jag är också en social människa som älskar att ha familjen, vänner eller andra runt mig. Ibalnd kan jag dock behöva stunder själv också men vill som du helst själv kunna välja. Min smärtproblematik kan ibland ställa till det så att jag inte orkar vara lika social...då är det skönast att få vara mer ifred tycker jag. Fast i det stora hela får jag kraft av att vara bland andra och genom att få stunder för mig själv också....jag är en aning dubbel...hahaha men det funkar för mig :)



Ha en fin kväll....eller natt är det ju nästan.





2009-06-14 @ 23:34:52
Länk: http://lenakald.blogg.se/
Anna

Jag har också fått höra att jag måste lära mig att trivas med att vara ensam, men det är svårt. Jag är social och älskar att umgås med folk. Hur ska jag då kunna njuta av att vara alldeles ensam?

Önskar att jag kunde var din vän, bjuda på kaffe, och lyssna/prata ... vi är nog lite lika, du och jag.

Kram Anna

2009-06-15 @ 12:17:45
Länk: http://annabackhouse.blogg.se/
Johan

Hm, jag bor ju här hemma med familjen, så jag är ju inte ensam så. Tycker faktiskt det kan vara lite skönt när alla åker någon stans så att man blir ensam ett tag. Blir faktiskt roligare att t.ex. städa eller laga mat när man är själv tycker jag. Man kan göra som man vill utan att någon lägger sig i.

Det jag är lite orolig för är hur det kommer bli när jag flyttar. Jag har inga vänner här och jag kommer antagligen inte ut så mycket heller. Jag kommer sitta där hemma i min ensamhet och kanske vänta på att syrran tittar förbi eller något... Låter inte allt för uppiggande...

2009-06-17 @ 20:56:13
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: