En tuff dag men ändå positiv anda

Datum: 2009-03-17 Klockan: 20:02:21 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Idag har ja haft en tuff dag.

Tänk att de ska vara så svårt för andra att förstå hur jobbigt denna kamp är med att komma iväg på utredning, andra föräldrar som inte förstår, människor med fördommar å att de tar massa tid och kraft... på alla sätt i vis.

MEN vips så förstod faktiskt den som kan hjälpa mig något så på fredag ska ja till min läkare så får vi se vad som kan göras. För ja vet att fortsätter ja såhär så kommer ja braka ihop snart. Kroppen skriker NEJ NEJ NEJ.

Massagen va skön MEN den löste upp en hel del spänning som gav en enorm trötthet och huvudvärk. Men kvällens jobb har gått bra och jag har en så duktig elev med mig idag som jobbar på bra.

Sedan fick ja ett mess idag från barnens faster å farbror som vill att de kommer i helgen till dom. Det var som en skänk från ovan.... som om de hörde min bön. Å barnen ville iväg. August e så glad å ser fram emot detta... så nu ska vi förbereda honom för detta så hoppas ja de ska gå bra. De ska iväg och bada på lördagen. Å sedan blir de väl massa mys å lek tänker ja med kusinerna. KUL.

Ja e så glad å tacksam för detta blir å är ett andrum för mig... jag får chansen att pusta ut för ja vet att de är i trygga händer.

Daniel ska iväg med en av tjejerna på tävling i Eskilstuna och just nu har ja bestämt att jag ska vara hemma å bara ta igen mig. Njuta av lugnet och gå ut å promenera och bara vara.... hoppas på lite sol med så man kanske kan sitta ute med näsan i vädret.... men ja e bara glad att få njuta... vila.... å vara.

*******************

Hi hi hi..... ibland vinner den trägne..... å just nu känns de lite mera hoppfullt.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
CAT

Ja fy tusan!!

Jag förstår att du har det jobbigt gumman!

Det är så mycket i ett sånt läga som tär och sliter!

Oro,ångest,ilska,sorg!

Och någonstans tar orken slut!

Och man måste bara få ANDAS! på det där med "kan ingen ta barnen!"

Vi har aldrig haft någon som kan ta barnen för ingen har orkat!

Och det är ju inte meningen man ska slita ut sig så till den grad att den enda vilan man får är om man lämnar ifrån sig barnen??

Då måste det väl vara mer lämpligt att man varvar ner tillsammans med barnen?

Jag hoppas att det löser sig och du får vara sjukskriven ett tag!!

Jag förstår din oro med försäkringskassan men jag håller tummarna!!

Många kramar till dig min goa vän!



2009-03-17 @ 20:48:02
Länk: http://catmalou.blogg.se/
anne

Då hoppas jag att du får en skön helg! :)

2009-03-17 @ 20:51:24
Länk: http://annnne.blogg.se/
soffie

hoppas nu att din kväll är lugn och skön,

härligt att solen tittat fram idag,

kram

2009-03-17 @ 21:23:33
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: