F kassan ta er där bak

Datum: 2009-03-24 Klockan: 13:27:40 Kategori: Allmänt

Återigen har ja fått papper hem där man undrar om jag verkligen ska jobba HELG eftersom jag ansökt om VAB.....Ja herrejisses.... Detta är ANDRA gången... förra gången undra de om ja verkligen jobbar JULDAGEN...

ÖÖÖÖ JAAAAA läs pappren jag är UNDERSKÖTERSKA.... men si ni vet alla Uskor jobbar inte helg... nej förvisso men om man tar VAB skulle man väl för fan jobba....

Men icke.... å jag har ju redan upplyst om detta....

Människan menade att de kan ju inte veta... folk fuskar... Jo visst sa ja men de kan bara ringa min arbetsgivare.... Men de har de inte resurser till men skicka ut papper de har de tid med.

Å sedan sa ja ju som så att deras nya metod inte har tagit några fuskare... men de kunde man ju inte veta innan nej men man hade tid å råd med en urdum metod som inte gett något.... Hon menar att folk ändå kan fuska mmm EXAKT varför införa ideen då om den inte är tät.... JÖSSES

Nu skulle hon skriva in att jag skulle ha jobbat å givetvis att mormor skulle ha sett till honom om han va frisk... hoppas de tar sig tid att ringa min arbetsgivare oxå...

SUCK!!!

SPY KASSAN


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Elina

Man kna aldrig veta;)

Jaoo dah det ska jag ta och læra mig, men det ær verkligen svårt.

Joo jag ska førsøka med den saken med att inte ta åt mig, just nu kænner jag bara att jag inte vill vara i från Kim, så fort jag kommer hem måste han vara vid min sidan, før mår inte alls så bra som jag brukar just nu. Kænner mig lixom svag.



Ååå, ja de ær verkligen coola:)

Kramar ælskar dig med // Elina

2009-03-24 @ 13:58:25
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
Mamma Melissa

Man blir verkligen knäpp i huvudet på dem! Nu har de godkänt min sjukskrivning men i samma brev så skriver de att jag måste skriva in mig på arbetsförmedlingen och söka jobb AKTIVT för att behålla sjukpenningen!!!?



Va, hade jag orkat/kunnat söka jobb så hade jag ju inte varit sjukskriven! Då hade jag ju sökt jobb och JOBBAT!



Nej, ge dem vad dem tål! Fick tips av min mamma att be typ chefer, läkare osv att ha kontakt med dem, tydligen kan man få igenom både det ena och det andra eftersom de värderar sådana människor mer än oss vanliga dödliga...



Nej, F:et i Försäkringskassan står för F*ck!

2009-03-24 @ 15:03:58
Länk: http://mammamelisssa.blogg.se/
Elina

Kan tyværr inte det, Kim tar bussen och jag måste vara hemma med Katten, han kan inte vara sjælv så længe redan.

Sen ska kim vara borta till på måndag och det kan inte jag ja jobbar ju då.

Men tack i alla fall, det hade vart jætte trevligt.



Nej jag ska inte ta den skiten jag lovar eller førøsker att inte ta den i alla fall.

Kramar

2009-03-24 @ 15:14:21
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
Mange B

Hejsan! Det var en färggrann blogg du har! JAg måste bara säga att F-kassan OCH A-kassan kan ta varandra i händerna och lunka mot sibirien och stanna där, vad tror du om det? Jag reser i mitt jobb och jag är projektanställd, det kan A-kassan INTE få in, lika mycket strul varje gång!



Ha det



Mange B

2009-03-24 @ 16:18:04
Länk: http://www.lucifer.se
Elina

Han ska till tandlækaren!

Det går jætte bra, han heter marfil :)

Kram

2009-03-24 @ 17:03:39
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
peter pc carlsson

Jadu, vad ska man säga om den stackars F-kassan? Vet inte, faktiskt. Så jag låter bli att kommentera, minns bara liknande dumma historier... inte konstigt att de inte hinner med när de får hålla på med så mycket trams...



Kram till dig och tack för din kommentar.



Svar. Jag tror att det är just lugn och frid vi söker. Vi söker en känsla av att vara okey, att vara tillfreds, att vara accepterade och älskade för de vi är.

2009-03-24 @ 17:04:22
Länk: http://enbart.blogg.se/
Ninni

Ja kära nån vilken tid dom lägger ner på att skicka ut papper!



Undrar hur många papper jag har skrivit på på jobbet om VAB??

Vilket trams!!



Kramen

2009-03-24 @ 18:09:09
Länk: http://ninni.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: