Kvällen e här...

Datum: 2009-03-11 Klockan: 21:22:22 Kategori: August/barnen/Autism

Såg att månen va stor ute... vet inte om de e fullmåne men de kan förklara att ja ha haft svårt att sova. Ja känner av de där ibland. Lite varulv kanske???

Men kan nu månen påverka ebbå flod så kan den säkert påverka även oss människor.

Jag e så TACKSAM.... idag har ja haft en dag full av energi. Jag har mått bra. Jag ser de inte ens som illa fast än att jag fick en lite tuff avslutning på dagen med huvudvärk å lite stridigheter att få lillen i sängen samt att få Oskar att ta tag i läxor som han inte gjort.

Jag är nöjd när ja har dessa dagar de känns helt okej att grejja. Jag har bakat å ja har dammat å grejjat å ja har fått undan massa med tvätt. Sedan så har vi varit in och hämtat Daniel på skolan å åkte till Ikea. Bara kände att jag ville ha nytt badrumsskåp. Å ny belysning då den gamla va så dålig. Skåpet såg ut som helvetet själv med. Daniel har väl å även ja tyckt de känns dumt att byta då man ska fixa det där badrummet va de lider. Just nu inser jag att de inte kommer ske ännu på flera år så varför inte byta de där man kan? Ingen säger ju att man inte kan använda detta sedan eller byta igen om man så vill.

Lovar att de blev stor skillnad å bilder kommer imorgon då allt e klart. De va oxå större så man får undan sakerna.

Jag har även handlat lite annat smått å gott så de blev bla en ny matta till vardagsrummet.... ska byta klädsel på soffan imorgon å då ska ja lägga på nya mattan så bilder kommer. Det blev en svar matta... lite ryamatta typ. Mycket snygg.

Det blev även en ny stekpanna... äntligen en gjutjärn...

**********************

Idag har vi haft besök av Maud från BUP å Familjestödet. Det känns bra. Hon ska göra ett besök i skolan och sedan kommer vi att börja med lite dag och veckoschema med bilder för August del så han kan planera sin dag å se mera överskådligt vad han har framför sig.

Hon berätta oxå att de yngre barnen brukar prioriteras eftersom tex en skolstart är viktig så ja hoppas det kan tryckas på. Sedan va de skönt att prata med nån som VET. Som SER å FÖRSTÅR. Hon tyckte min psykolog va lite klumpig som inte förstår att detta är en sorg.... att de är mer jobb än med andra barn. Jag kan när ja vill ringa henne å få tid för att komma dit å spy ur mig, få tips å råd eller bara gråta ut. Hon va en härlig kvinna.

Jag hoppas detta ska ge nått och att hon kan skynda på lite men annars menade hon att han borde få den hjälp de ser att han behöver även utan denna diagnos. Så ja får hoppas å tro.

Man måste tro....

************************************



Idag käkade vi kokt potatis stuvade morötter med persilja och frukostkorv.... MIddagstips för er med idee torka???

^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nu säger ja NATTI.

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Malin

så är det !! Börjar det jävlas så ger det sig inte på länge.... Egna erfarenheter. eller rättare sagt tar det tid! kramiz M

2009-03-11 @ 21:59:32
Länk: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Barnens Hjältar

Vad härligt att du fått en kontkt som du känner förtroende för!

Det spar så mycket energi!!

nati natti

2009-03-11 @ 23:32:07
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Lovedmum

Undrade var det var som lyste in gm fönstret nyss, såg det var månen. Att jag sover dåligt beror iaf inte på att det är fullmåne.



Hon Maud verkade super! Fler sådana människor!! Självklart är det sorg ni går gm. Inte tänker man sig att sitt barn ska vara sjukt. Inte heller som i mitt fall planerar man att sitt barn ska bli fött för tidigt... Det är också en sorg av de missade månaderna. Mår fortfarande dåligt pga detta, mkt pga att jag aldrig hittar rätt personer inom sjukvården som vill hjälpa mig att bli bra.

2009-03-12 @ 02:49:45
Länk: http://lovedmum.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: