Så trist, hundpromenad

Datum: 2009-03-26 Klockan: 09:13:08 Kategori: Allmänt

Har precis kommit in från en timma ute med hunden.

Efter att vi borstat pälsen å gått en bit träffade vi en annan hundägare som är väldigt trevlig och vars hund Isak brukar leka mycket med. Hon ser efter ytterligare en hund så vi slog flje med dom. Kände åååå va kul ja får sällskap och någon att prata med. Även om hon e pensionär så ja de är ju faktiskt trevligt med sällskap. Efter en bit kommer ytterligare två hunägare å tre nya vovvar slår följe.

Tyvärr äger den ena en stor Kungspudel å för en tid sedan anföll just en sådan hund Isak helt oprovocerat... denna Pudel gör exakt samma sak... gör utfall direkt å går sedan å morrar på Isak. Isak är ju lugnet själv å har plötsligt inte alls lust att gå överhuvudtaget. Jag gör mitt bästa för att vi ska fortsätta gå denna promenad men då möter vi givetvis även den andra Kungspudeln å vips går inte Isak en meter längre.

Så det är bara å vända av hemmåt. en besvikelse då ja såg fram emot detta sällskap och att lite tid av dagen skulle passera.

Det är ju hemskt långsamt. Jag sitter ju här hemma ensam å har inte nån att åka till så detta va en ljusglimt som fort försvann..... tyvärr.

Men vi har varit ute en timma å Isak har fått lekt rejält den första biten så de e skönt.

Jag har även hunnit duscha å äta frukost samt kört mina barn till skolan.

Nu får ja försöka få timmarna att gå...... ska lyssna på min bok en stund så får vi se om jag får någon lust att grejja här hemma. Det är ganska kallt ute så de är inte läge för fönsterputs å ja känner av ryggen. Så vi får se..... det blir väl en dag i vilans tecken va de ser ut. Arwen har i alla fall slagit sig ner i mitt knä å njuter av lugnet...





Kommentera här 4 st

Kommentarer
Madeleine

Hej, hoppas att du själv sovit gott.

Usch, jag har kanske sovit en timme sammanlagt HÖGST.

Så tänkte lägga mig en stund...

En tjej ska hjälpa mig, hon behöver över :-)



Stackars isak...

Usch jag gillar inte kungspudlar jag hehe.

Men jag gillar däremot dvärg pudlarna en sån vill jag ha.

Är allergisk mot vovvar annars...

Min syster har en vit, fin golden som jag blir jätte sjuk av



:(

2009-03-26 @ 12:12:26
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Madeleine

Minns inte om jag frågat varför du är hemma om dagarna... Har jag redan frågat så är det för att jag är lite virrig....

Ja vila är skönt ibland i måttliga mängder!



Kungspudlarna brukar väl vara väldigt överstöddiga tror jag så det är nog därför dom är 2st som gjort samma...

2009-03-26 @ 12:33:24
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Cecilia

Hade du bott i samma stad som mig så hade vi kunnat gå en promenad varje dag!



Sv: Det där med att homosexuella inte ska få barn gör mig bara arg. Finns det några barn som är efterlängtade så är det just deras barn. För får homosexuella barn så är det ju inte pga ett one night stand på krogen direkt... nej aarghh va irriterad jag blir!



Man behöver inte gilla ensamheten, men man kan lära sig att fungera med den. Ett sätt är att aktivera sig.

Givetvis mår man dåligt trots att man får hjälp. Men den riktiga hjälpen får du av dig själv. Jag personligen går inte ens i terapi.

2009-03-26 @ 13:02:29
Länk: http://blocked.blogg.se/
Anonym

Ja, vad gör man med andras knepiga hundar? Här i Nyköping har vi haft en 3-4 fall det senaste året då småhundar blivit ihjälbitna av större hundar. Det är så himla obehagligt!

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: