Tanke

Datum: 2009-03-09 Klockan: 16:06:03 Kategori: August/barnen/Autism

Fördommar föds i att man inte har kunskap och kännedom om saker å ting.

Bara å inse för oss alla.

Alla har ett lika värde oavsett kön, sexuell läggning färg eller religion. Yrke eller annat.
Alla är vi värdefulla individer som måste få ha vår egen syn på saker och vi ska även respektera varandras olikheter och synpunkter.

Tänk vilken mycket bättre värld vi skulle kunna få.



DETTA längtar ja efter!!!! Husvagnsliv å grilla!!!
JÖSSES vilken ren bil ja hade här ha ha ha....



Har precis suttit å skrivit till Sönernas lärare samt rektor. LIte saker ja behöver veta. E glad att man har barnen på så bra skolor med en underbar kontakt.

Imorgon väntar ju läkarbesök för August del på skolan. Eller en annan skola... huga hoppas bara ja hittar. Det är vanlig hälsokontroll tror jag som ska med in till NP enheten. Sedan på onsdag kommer de hem från föräldrastödet. Ska bli mycket intressant att se vad de har att erbjuda. Grejjen är ju att August fungerar skapligt bra hemma. Hans stora problem ligger ju i hur det är borta. Men jag är så glad att vi får denna hjälp. Alltid ger det något.




Kommentera här 9 st

Kommentarer
Anonym

Hade inte du migrän? Hm...datorn är ju inte så bra då=) Jag vet själv hur det fungerar eftersom jag själv är drabbad av även migrän, och är det riktig migrän ligger man rätt stilla i ett mörkt o tyst rum=)!



Läkaren (Alltså den riktiga läkaren, du är ju såklart ingen läkare inte ens i närheten o vet alltså betydligt mindre än en läkare) säger att det är två helt skillda saker och det finns inget direkt bot mot det men man kan lindra det, dock inte vid graviditet så jag får vänta till hösten. Spela inte så jäkla lärd för du verkar bara dummare o dummare för varje sak du påstår dig veta=)



Och jo, jag kommer fortsätta skratta, man skrattar åt saker man finner roliga och jag finner dig mycket roande vid vissa tillfällen=)

Anki N

Ler lite åt kommentaren här ovan. Visst ska man säga vad man tycker men man bör kanske var stog nog att stå för VEM MAN ÄR!! men sånna kommentarer är utslutande annonyma..konstigt. Kanske vet du vem det är och de räcker ju.



Glömde i min kommertar längre ner...

Jag har en gissningstävling på min blogg, kila gärna över och delta, så blir jag glad.



Anki N



2009-03-09 @ 17:24:45
Länk: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Jenny

Det kommer en fläkt =)



Kram

Ninni

Usch migrän det är inte kul...längesen jag hade det gudskelov.



Va skönt att ni får hjälp och att skolorna är bra, du blir man lugnare som förälder!

Jaha ni har husvagn..det hade vi när sonen var liten.

Ja visst vore världen såå mycket vackrare om vi alla kunde respektera varandra....kramen

2009-03-09 @ 18:07:55
Länk: http://ninni.blogg.se/
*Jenny*

Bra skrivet vännen, håller med dig om att alla måste få vara olika !!!

Kul att du lyckades komma in =)

Kram

Ramnissan/BigSiss

garvar rått åt kommentaren längst upp Ja, jäklars så feeeg man kan vara då!!

Skriver man skit ska man stå för det!!



Tack för dina ord!

Jag är inte stark men jag ringde faktiskt till BUP först, samma dag det hände och de vägrade att anmäla, vilket de SKA göra, så då fick jag ju göra det själv ju..S.. Rätt ska vara rätt och jag vill ju inte gå runt och vara rädd för mina egna reaktioner heller. Lika bra att ta tag i saken själv då ju. Sedan visade jag ju barnet också att det jag gjorde INTE var rätt och det ska man stå för. Ibland räcker det inte med miljoner förlåt, det krävs mer handling än så:)



Det finns nötter i bloggosfären så det räcker och blir över. Synd att du drabbats av en..:(





Ha det så gott du kan och skit i den där skumma typen!



Kraaam

2009-03-09 @ 19:55:36
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
jayne

Ja du.. kärlek.. Helt klart något man ska gå igenom för att växa. Men det är viktigt med stöd också även om de ska lösa och gå igenom det. Jag tycker det är så skönt att vi har en bra kontakt. Han vill gärna prata, fråga och prata.. OCH gråta ut.. vilket han får. Jag kan bara lyssna och heja på. Men att ha denna kontakt med en 16 årig son känns som en dröm.

Pausen.. ja du.. för sonens skull hoppas jag den blir kort... han är så kär... kärare än han någonsin varit, tror jag.

Hoppas det går bra imorgon!!!

2009-03-09 @ 20:27:38
Länk: http://jayne.blogg.se/
soffie

vad bra att det rör på sig för er son,

de är otroligt duktiga där,när jag läste specialpedagogik hade vi folk därifrån som föreläste

synd bara att det ska ta sån tid innan ett barn å familj får den hjälp de behöver,

dina tankar är så otroligt bra har funderat så jag med för tänk vad bra alla människor skulle ha det på vår jord,

kram

2009-03-09 @ 21:27:38
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Skogshuldran Titti

Så fint och vackert skrivet! Aldrig ger vi upp önskan om en bättre värld! Jag tycker vi är ett trevligt blogg-gäng som börjat med oss själva!

(tråkigt att du fått ta "skit", men det handlar säkert inte om dig, egentligen, utan är något annat som ligger och skaver personen ifråga. Och så råkade det bli du som fick en känga)

Man ska ha husvagn...

Vår åker fram lagom till O-ringen!

2009-03-09 @ 21:59:27
Länk: http://skogshuldran.bloggagratis.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: