Försäkringskassan...

Datum: 2009-05-05 Klockan: 18:17:12 Kategori: sjukhus/sjukdom

Ibland kan ja inte förstå FÖRSÄKRINGSKASSAN....

När ja kom hem idag hade ja fått ett brev av dom. Som ni säkert vet har ja varit sjukskriven en tid... sex veckor. Den sjukskrivningen gick ut igår.... alltså den 4 de.

I detta brev framkommer att denna personen ska vara min kontaktperson under min sjukskrivning å att jag ska komma på ett möte för ett samtal den 29 maj.

PÅ mötet ska vi diskutera MINA möjligheter till att börja jobba igen eller återgå till arbete eller utöka min arbetstid....

Men öööööö??? E de någon mer än ja som inte fattar?

OM INTE ja gjort denna operationen igår som de på F kassan inte vet om så skulle jag ju ha börjat jobba idag.... så varför ska ja på rehabsamtal den 29:de å ha en kontaktperson??? Om de fått in vidare sjukskrivning ja DÅ hade ja förstått om detta brev kommit men NU när de inte visste. Eller skulle de inte ha varit bra med denna människa tidigare,, när ja va SJUKSKRIVEN kanske??

OKEJ nu e ja sjukskriven fem veckor till... MEN de visste inte dom å nu e ja ju sjukskriven pga en operation å inte för de ja va sjukskriven för innan.... så detta förbryllar mig... Har de så mycket tid på F kassan så de planerar saker å möten de inte vet behöver bli av istället för att jobba med sina SENA utbetalningar??? Sena handläggningstider osv??? De e grymt sjukt.

Men de hade i å för sig varit hemskt kul att gå dit å varit i jobb å sett frågande ut.... ha ha ha... men så dum e ja inte, ja vill inte slösa energi å deras tid.Men ändå???


GIVETVIS ringde ja min kontakpersonen vid halv tre men fick till mig att hon gått för dagen. GIVETVIS.... inte jobbar de heldag inte.

Men imorgon om hon inte e ledig ska hon få förklara detta för mig.

Sedan fick ja med ett papper med frågor som stöd för mötet.... SÅ BRA.De frågorna ska vi INTE gå igenom punkt för punkt men ja ska tänka igenom dom... OKEJ...

* HUr vill ja beskriva
-mitt hlsotillstånd
-min sociala situation
-mina intressen å fritidsaktiviteter
min UTBILDNING å tidigare yrkesverksamhet

*Hur ja tycker att min sjukdom påverkar min förmåga att arbeta
*Vilka möjligheter som finns hos BÅDE mig å min omgivning för att förbättra min arbetsförmåga.
*Sedan vilka HINDER som finns hos MIG å min OMGIVNING för att arbetsförmågan ska förbättras.

Ja förstår dessa frågor men HALLÅ jag har skrivit i min ansökan VARFÖR ja inte kan arbeta... min läkare har skrivit ett sjukintyg ja begriper inte va de e de inte förstår.

Men ja vet ju hur trögt de brukar vara... för de läser inte så noga. På mina anmälningar står de att jag jobbar som undersköterska inom äldrevården ändå skickar de brev om ja är hemma för vård av barn en helg eller jul å frågar om ja VERKLIGEN jobbar då... VARJE gång.... de har de OXÅ tid med men om de läste ordentligt skulle de slippa essa frågor. Kvittar HUR tydlig man än är....

Nej nu ska ja se om vi ska käka nått... hej hopp gummisnopp...


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Johan

Jadu, F-kassan vet man aldrig med... När det gäller utbetalningar, då tar de minsann gott om tid på sig... men man ska väl i alla fall vara glad att man får något alls... =) men det där lät faktiskt lite skumt...



SV: Okej, härligt =)

2009-05-05 @ 19:06:55
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Ramnissan/E-C

Hahaha.. det blir ju bara värre och värre!

Är så glad att jag slipper allt sånt där numera. Eller det är jag väl egentligen inte, helst vill jag ju vara 'ohandikappad' och jobba då, men nu när det inte ÄR så, är jag verkligen glad att jag fick livsvarig sjukpension, eller sjukersättning som det heter numera.



Krya på dig nu vännen och jag håller tummarna för att hon kan förklara för dig i morgon..ler..



Kram

2009-05-05 @ 19:23:02
Länk: http://ramnissan.se
Pernilla

Oj så rätt du har i allt du skriver om Fk.. Dom är inga man vill ha att göra med i onödan.. Men tyvärr så måste man ibland.. Skönt att operationen gick bra och att du fått komma hem!

Ta väl hand om dig nu!



Kraam

2009-05-05 @ 20:39:04
Länk: http://anderspernilla.blogg.se/
marma

Hej igen gumman!

Jag släpper dig inte. Snart går planet men jag vill ändå se att du finns kvar, jag finns kvar och kommer tillbaka vilket du vill eller inte!

Må så gott som du kan - önskar Marma!!!!

2009-05-05 @ 23:17:44
Länk: http://marmagda.blogg.se/
soffie

man blir så arg då jag hör detta,

jag hoppas den du träffar är en bra handläggare och den inser att du ej är arbetsför,

många kramar

2009-05-06 @ 07:25:45
Länk: http://soffie69.blogg.se/
helen

Jag fick också ett brev när jag bara varit sjukskriven en månad....ett exakt likadant som du fick.

Jag tyckte det var lite konstigt men jag gick dit och nu tycker jag att det är skönt att ha en och samma person.

Fast det är ju konstigt eftersom du redan har ett jobb.......?

Jaja vissa saker har dom tid med så är det.

Kramar

2009-05-06 @ 10:54:50
Länk: http://gussilago.bloggagratis.se
Herta

Fk har hårda krav idag om de som handläggare skall kunna jobba kvar där. De måste ha ett visst antal samtal med resp person( sk ärende), för att få denne att komma ut i jobb igen osv. Frågor om privatliv, intressen mm tycker jag inte hör hemma här men det handlar om att om man tex är sjukskriven och sitter som repr i en förening eller nämnd eller så , är det tveksamt om man får behålla sin sjukpenning osv. Sen finns det ju en infallsvinkel i sammanhangen som säger att man mår bra att vara med i ett sammanhang om man är sjukskriven mm men så har de inte rätt att tänka.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: