Dagar som går....

Datum: 2009-11-11 Klockan: 08:54:01 Kategori: Kropp å själ/ADHD

.....dagar som rusar. Försvinner. Drar iväg.

Jag hinner inte. Och ibland är det kanske tur. Just nu fungerar jag.

Jag försöker att ta det LUGNT i all KAOS.... För vi har mycket. Dagarna är fullbokade men ajg LÄR mig mycket.

Just nu är det mycket med August. Föräldragruppen har startat och ikväll blir det en föreläsning. Detta är POSITIVA saker. Saker jag vill. BEHÖVER. Träffa andra med samma problematik.

Vi växer.

Sedan har jag lärt en sak. Att låta saken bero. MAILA istället för att ringa. Det gav bättre resultat. I ett mail fick jag ner ALLT, det hade jag aldrig fått i ett samtal. Att sedan vänta på det samtalet istället för att ändå ringa och fråga om de läst. NU har vårt beslut ändrats. Vi har blivit beviljade hjälp och nu är det bara att få klart VEM. Jag vet VEM jag vill ha... och nu håller vi tummar att det blir så. August vill också.

Tack A för att du peppar mig. Att du lyssnar. Ger råd. 

August hälsade på hos M & A i måndagseftermiddag. De skulle se film. Han pratade mest. Sa till honom att du vet man är ju tyst när man ser en film. Ungen tittar upp från sina mackor och flingor och  säger:

-Jag är bara tyst när jag ser på film med min riktiga mamma.

För August är ju alla tjejer mamma när de har hand om honom. Men han vet att jag är den som är den riktiga. Go ungen.

Trots att vi har så här mycket så känner jag att vi kommit närmare varandra. Jag och barnen. Jag och älsklingen. Jag trivs. Mår ganska bra. Ganska bra är bättre än inte alls bra.

Idag tänker vi ordet ORKA och NJUTA!!



Jag lämnar kroppen för en liten stund. Jag lämnar och ser ner på mig. Min kropp. Tänker detta är jag och jag är bra.


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Eva

Skickar en styrkekram till dig! :-)

2009-11-11 @ 10:07:06
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Lena

Det var ett klokt inlägg Tess! Det är nog ofta så att man växer i prövningarna.



Kram

2009-11-11 @ 15:35:24
Länk: http://lenakald.blogg.se/
Ingmarie

..Nu mår jag också bättre!Mycket bättre till o med,tur jag kikade in hos dig just i kväll!

En kram till dig från mig!

2009-11-11 @ 21:24:44
Länk: http://frujacobsen.blogg.se/
Johan

Var föreläsningen bra?



Härligt att beslutet har ändrats! =)

Nackdelen med att maila är ju som sagt att man inte vet om folk läser eller inte, men jag gillar ändå mer att maila än att ringa. Ringa olika myndigheter och skit gillar jag inte alls...



SV: Ja, hällre få nära än många ytliga vänner! Det har jag sagt förut, men så är det ju! :)

2009-11-14 @ 15:57:17
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: