Att orka...

Datum: 2009-10-02 Klockan: 17:57:04 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Just nu bär jag mina egna bördor.

Bördor jag har i den ryggsäck jag bär på ryggen.

Ryggen känns det kan jag tala om och jag försöker göra allt i min makt för att lindra smärtan, tyngden på bördorna som jag bär på.

Ibland är ryggsäcken lättare. Ibland har jag lagt ut lite där bredvid. Som lättar. Som jag gjort mig av med. I min iver att lätta tyngden.

Sedan kommer dagar då andra försöker lägga över sina bördor på mig.

Det är inte de som behöver mitt stöd. Inte de som behöver min tröst. Inte de som behöver mig som medmänniska. Utan alla dom som inte tar sitt eget ansvar och vill få andra att bära deras ryggsäck. Det är inte samma sak för mig.

Just nu orkar jag inte bära andras skit. Jag vill inte ha andras sopor. Andras, din smärta. Jag har nog med min egen. Jag vill inte ha dina negativa vibrationer. Jag vill inte ta emot all den negativa energi som du ger. Jag vill inte. Jag orkar inte.

Du ger inget tillbaka just nu så jag stänger av. Jag stänger ner. Just nu klarar jag mitt... inte ditt.

Jag lyssnar gärna men jag tänker inte ta din börda i min ryggsäck. Den får du bära själv.



Bild: Musslor.... de stänger in sig i sitt skal och det gör även jag.


*****************

Sänder MASSA energi till någon som just nu behöver den enormt. Tankar och ömhet. Långt upp i landet far min omtanke för just dig tjejen. Vi ska tillsammans försöka orka igenom livets krokiga stig.



Bild:Sjöfågel. Njuta... släpp loss våra sinnen och låt och känna.




Kommentera här 7 st

Kommentarer
Petra

Hej!

Jo jag mår lite bättre, har fått tillbaka skrattet igen å känner att livet är på väg någonstans igen. Men visst finns det dagar då man bara vill gräva ner sig fortfarande.

Förstår precis hur du känner dig nu å de är inte meningen att du ska bära andras problem för man har nog med sitt. Hoppas att kvällen blir lite bättre å att ni får en mysfredag med kärlek!



kram

2009-10-02 @ 18:50:28
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Anonym

Kram Hjärtevännen min!

Jag är så glad att du finns för mig!

Hoppas du vet att det är ömsesidigt...

Du kan vända dig till mig närsom helst med vad som helst!

//A

Susanne

Godmorgon!!!! Förstår hur du känner, jag känner mig inte helt bra heller vi får stöta varann. Ha en bra dag jag tänker på dig. Kram Susanne

2009-10-03 @ 07:23:54
Länk: http://vejers.blogg.se/
Pernilla

Jag hoppas att du och din familj får en trevlig helg, kramis.

2009-10-03 @ 11:09:53
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Sandie

Hoppas det blir bättre!

2009-10-03 @ 12:22:48
Länk: http://chipset.webblogg.se/
Maddis

Låter som en tung början på hösten för er, men du och din vän kommer att finna glädjen i höstens alla färger och styrkan i dess vindar. Tillsammans kommer ni igenom detta och kanske hjälper varandra att kunna packa upp den tunga packning som ni bär på, allt kommer blir lättare och ni känner den styrka ni båda bär på inom er.

Styrkekramar till er alla.

2009-10-03 @ 19:51:21
Länk: http://maddizz.blogg.se/
Malin

Ibland tycker jag det är lättare att bära andras problem och glömma mina egna... Inget bra sätt, jag vet... Hoppas du får en fin söndag!

2009-10-04 @ 10:17:32
Länk: http://surrfia.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: