Hejdå till det ljuva livet...

Datum: 2009-09-21 Klockan: 09:00:41 Kategori: Kropp å själ/ADHD



Idag börjar det.

Det sunda livet och nu menar jag allvar. Jag ska säga NEJ TACK till både chokladglass, smågodis choklad och massa härligt kaffebröd. I alla fall SEX dagar av veckan. EN dag får man unna sig. Men inte alla dagar. Så har jag bestämt och nu är det fasen allvar.

Jag är så trött på att höra att nej men JAG är väl inte tjock. Få av er har sett min MAGE.... de e den som är mitt problem. Jag har sagt det innan och jag säger det igen. NEJ jag är inte FET, jag är inte fetare än andra. Jag har varit grymt mager innan och jag behövde gå upp i vikt och jag är GLAD för det. Men nu sätter det liksom fart. Det börjar lägga på sig. Det stannar kvar. Jag vill inte ha mage som hänger över kanten på byxorna. Jag vill itne att alla mina snygga nya kläder ska hänga på sin galje. Jag VILL INTE känna mig instängd i kläderna och känna hur det liksom stränar och vill släppas ut. Jag vill trivas.

Jag trivs inte.



Bild: Jag

Jag skiter faktiskt blankt i vad andra anser om detta eller inte. Jag har inte gått och blivit någon bantningsgalen brud som ska vara trådsmal. Det handlar inte om det. Det handlar om mitt välbehag... Att JAG ska må gott... unnar inte alla de som tycker så mycket just MIG detta? Nej de anser bara att JAG är ju så smal och fin. JO om man jämför med andra kanske. Men jag jämför mig inte med andra. Jag tittar inte och tänker att jag är ju smal om jag jämför med henne och honom. Detta handlar inte om dom. Det handlar om mig.

Så nu vill jag inte höra massa skit... jag vill höra KOM IGEN tjejen du klarar att ge faaan i den där godisbiten som liksom ropar:

-Ät upp mig!

Det är det man vill höra. Inte att man redan är smal när man gått upp aldeles för mycket.... på kort tid. De nya kläderna hänger ju där och jag har inte hunnit ha dom knappt. Det är fan så synd för att jag inte har karaktär nog att säga NEJ TACK!



Bild: Jag igen

Och nej min viktuppgång har inte med annat att göra än att jag äter fel saker. Och ålder kanske. MEN jag har en tarmsjukdom som gör min mage svullen. Jag ser inte bara tjock ut utan även gravid. Magen är rund och bullrig och gasig. Den fungerar inte som den har gjort och sötsaker skapar mera buller och annat problem så det finns flera aspekter på detta.

Snart och jag lovar SNART kommer någon fråga om jag och daniel ÄNTLIGEN väntar smått. För så är människor, de TROR att vi vill ha smått. En liten. Ett gemensamt barn. Det vill alla ha. Ett kärleksbarn.

Men det vill inte vi. Vi har barn. Kärleksbarn. Fullt av dom så vi behöver inte fler. Man måste verkligen inte ha barn med alla. Jag måste inte det. Mina barn har sin pappa. De har samma pappa. Jag är stolt över det MEN lägger ingen energi på hur andra familjer har det. Men jag har valt detta. Medvetet. Jag vill ha en pappa och jag vill inte ha fler barn. Jag ändrar mig inte. Jag KAN inte ens få flera barn. Jag har gjort ett medvetet val för många år sedan. När jag var 28 var det stopp och jag har aldrig ångrat mig.

Jag har träffat mannen som inga barn hade och jag har träffat män som velat ha fler barn. De har alltid vetat vad som gällt och de har också haft sitt val... Jag väljer och jag har valt. Det räcker med att SE gravid ut.... det räcker med att folk undrar. TROR sig veta varför mina kilon startat....

De har fel.

Jag har inte sagt NEJ TACK till sött.




Kommentera här 18 st

Kommentarer
Eva

Har du IBS eller vad det heter? Jag har själv kännt mig väldigt uppsvälld de senaste fyra åren och jag har ökat ca 12 kg i vikt på den tiden. Men jag misstänker att det kan handla både om hormonella förändringar och (kanske mest) om felaktig kost. Tröstäter en del :-( Så nu i helgen bestämde jag mig för att nu måste jag skärpa mig! Så från och med idag ska jag anstränga mig lite mer för att hitta tillbaka till en sundare livsstil.

2009-09-21 @ 10:36:45
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Petra

Man känner sin kropp bäst själv å tycker man att man har en stor mage så får man göra något åt det. Sen att andra itne tycker det ska man skita i för som sagt, du är den enda som inte är nöjd å nöjd måste manvra för att må bra!

Nä det är ingen tjej utan det var Izabelles kläder...hehehe!



kram

2009-09-21 @ 10:38:31
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Jonas H Svensson

Jag hoppas och håller tummarna för att det kommer funka. Det e alltid viktigt att tänka sundare, vill man leva och vara frisk så e det bara att bita i det sura äpplet.



Själv har jag gått ner 15kg sedan jag flyttade till egen lya. :)



Ha en bra dag... Kram

2009-09-21 @ 13:21:42
Länk: http://jonashsvensson.se
Ingmarie

Klart du grejar det här,bara man bestämt sig för att må bättre så går allt!

Det där med barn....fick min äldsta när jag var 30.Ingen planering o innan dess tänkte jag aldrig ens på egna barn!Var o en gör väl vad som passar dom bäst,då mår man själv också bra!

Strongt att du bestämt dig!



Kram

2009-09-21 @ 14:00:43
Länk: http://frujacobsen.blogg.se/
Angelica

Klart att du klara att säga nej tack till godisbitarna. Jag säger kom igen tjejen du klarar det.

Jag ska också säga nej tack till godis för jag har en massa överflödiga kilon sen graviditeten och jag vill komma i mina kläder som ligger i garderoben nu och inte används..



Kram

2009-09-21 @ 16:41:39
Länk: http://guldkragens.blogg.se/
Mötley Annika

lycka till !

2009-09-21 @ 18:36:57
Länk: http://motleycrue.blogg.se/
messan

Jag känner igen mig....min mage är just nu som om jag var gravid. Jag måste också börja tänka på vad jag äter vissa saker gör det ju värre.

Ikväll har jag varit ute och gått en långpromenad, känndes gott både för kroppen och knoppen.

Kram

2009-09-21 @ 19:37:46
Länk: http://www.jagochminms.blogspot.com
Malin-Hockeyfruga

åh kan tänka mig de, ska läsa dom tänkte jag! ah härligt att höra, bara å ge sig fasen på de, många bäckar små! kram

2009-09-21 @ 19:58:02
Länk: http://mysunshinestory.blogg.se/
Rebecka madeleine

Hej! Vad fint halsband du har på bild 2 + 3 ! Vart kommer det ifrån?

2009-09-21 @ 21:04:07
Länk: http://rebeckamadeleine.blogg.se/
soffie

hoppas du går ned de kilona du vill men jag tycker du är jättefin som du är men det är ju du som vet vad du mår bäst av,

Tack jag känner mej lite bättre idag ingen feber så nu har nog antibiotikan börjat verka,

kram

2009-09-21 @ 22:00:38
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Petra

Fick du inte min kommentar igår gums?

Hur har du det idag då, håller du dig ifrån chokladglassen???



kram

2009-09-22 @ 09:10:39
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Malin

Du nämner att du har en tarmsjukdom..om det är IBS du har så är ett tips att prova plocka bort snabba kolhydrater i kosten. (Samt sockerintag också förstås)



Lycka till med din utmaning, klart du kommer att grejja det!



2009-09-22 @ 09:38:00
Länk: http://dahlian.blogg.se/
Eva

Hej! Hur är läget, har du varit på massage nu? Det lät så skönt. Skulle också vilja gå på det eftersom kroppen värker som sjutton just nu. Förut tog jag ofta varma bad på kvällarna, men i lägenheten jag nu hyr finns inget badkar :-( Jättesynd, för det finns inget mer avkopplande än att ta ett varmt bad innan man somnar.

kram,

Eva

2009-09-22 @ 11:25:13
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Petra

Men du skulle ju inte jobba vännen, du ska oxå vila! Men känns det ok så är det väl ok antar jag. Är det någon antidepp medicin du käkar så kan det mkt väl vara boven, så var det för mig.

Jorå jag hankar mig fram i livet å fortsätter att vantrivas här. Försöker att se positivt men vissa dagar går det åt skogen, som igår ex. Men Rom byggdes inte på en dag å vi kan inte flytta imorgon så det är liksom bara att gilla läget.

´Ska försöka fixa lite i sovrummet nu, hoppas jag orkar bara. Men envisa det är vi, annat kaningen beskylla oss för att vara, hahaha!



Ha en bra dag du med!



kram

2009-09-22 @ 13:25:57
Länk: http://glamouricious.blogg.se/
Malin

Ja, jag har diagnos IBS. Byter ut pasta/potatis/strips/ris mot keso istället. Inte alltid så roligt men tycker helt klart det är värt det när jag vet att jag mår bättre av det. Svårast är att låta bli bröd och visst händer det att jag äter sånt. Vissa gånger går det bra och andra gånger får jag lida av det. Jag hoppas att du hittar en väg som hjälper dig.



Hälsningar Malin

2009-09-22 @ 14:02:53
Länk: http://dahlian.blogg.se/
Pippi

Nämen nu hittade jag ju en "kändis". Surfade runt lite på känn och hittade hit!! Vad kul!

2009-09-22 @ 14:34:58
Länk: http://pippibears.se
Johan

Om det är vad du vill så klarar du det! Klart du klarar det om du verkligen vill! Det är ditt eget val och vill du gå efter det så gör det!



SV: Shit, konfirmationsläger i Italien, det var inte dåligt det. Jag konfirmerade mig bara här i stan jag liksom syrran gjorde. Nu är det yngsta syrrans tur, men hon ska konfirmera sig på Öland precis som 2 av mina kusiner har gjort =)



Haft en hyfsad dag idag annars?

2009-09-22 @ 14:47:48
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
mindy

God eftermiddag gumman..Det är bra att du kan unna dig en gång i veckan..svårt är det allt..,men ger man sig in det så kommer det gå bra..Ska i alla fall fixa en god fika nu..är så sugen..hihihi--kram

2009-09-22 @ 15:03:21
Länk: http://blobndis81.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: