Hemma

Datum: 2010-04-06 Klockan: 15:15:15 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Dagen blev inte som jag tänkt.

Det gör ont i munnen igen.... tandläkaren återigen imorgon. Varför måste de bli så mycket jämt.

Haft en hemsk huvudvärk som gav sig med medicin men nu är jag seeeeg av den.

Träningen uteblev pga detta.

Orkeslös.

Tänker.

Många blir så arga och frustrerade när jag skriver att samhället jag växte upp i är SKIT.

Varför?

Jag begriper inte varför man reagerar så kraftigt. Ingen skulle reagera på samma sätt om jag skriver att jag inte gillar Sundsvall Gävle Malmö eller Trelleborg... eller varför inte grannstaden Karlskoga. Ingen reagerar häftigt när Mia Skärringer talar skit om SIN hemstad Kristinehamn eftersom hon har dåliga minnen härifrån.

Jag lyfter givetvis på ögonbrynet när hon säger att de finns vilstolar utanför MAXIS kassor där folk kan sitta å titta på de som packar i varorna... för de finns inga stolar MEN jag vet vad hon menar. Nyfikenheten.... känslan av att hela tiden bli beskådad och synad in på varje söm.



Någon hade gjort en grupp på Facebook....Välkommen till Degerfors! det du inte vet om dej själv, vet alla andra!!
 Det är inte jag som gjort den men fan vågar delta i gruppen heller, för jag detta ja då jäklar. MEN någon har grundat den... å det är tyvärr så de är. Gruppen har 149 medlemmar. KONSTIGT om allt e så bra.

Detta har ju inte något med de jag tycker om i Degerfors att göra. De personerna och min familj ja de tycker jag ju om oavsett var de bor. MEN de finns så många andra som jag inte tycker speciellt mycket om och är glad att jag slipper se. Saker som händer där som ajg inte kan skriva under på. Stå för...

Det är en viss mentalitet som jag helt enkelt är glad att slippa. Jag är glad att slippa de som styr... jag är glad att jag slipper ha barnen på den skola som inte alls fanns för barnen för jag ser skillnaden nu. Där vi idag ahr en rektor som BRINNER för barnen och kan ALLAS namn på skolan. Han som ser till att de har hela böcker och de sista... trots sparkrav satsar man på framtiden.

Många håller med mig om detta de vet jag. Men om JAG säger de högt ja så blir de väsen. Men om andra säger de? Va händer då??

Detta är MIN erfarenhet.  Jag mådde skit av att leva i Degerfors.... å jag står för att jag är glad att jag inte bor där mer. Jag får säga detta hur många gånger jag vill. Jag är inte negativ för att jag känner såhär. Det är bara min erfarenhet.

Sedan finns det bra saker där med men de väger tyvärr inte upp för att jag ska må bra där.

Idag åker jag dit för att jobba. För att någon gång träffa de mina... de räcker.

Bli inte så provocerade. MITT liv... min erfarenhet.




Kommentera här 5 st

Kommentarer
maja&mari - spørsmålsrunde!

kjempe fin blogg!



kjempe kjekt med en kommentar tilbake!

2010-04-06 @ 16:27:40
Länk: http://www.mmandm.blogg.no
Amanda

gud så coolt.Om du har tagit foto kan du ju visa upp dom och kanske skriva tt du lagt ut dom.

2010-04-06 @ 16:29:16
Länk: http://amisamanda.blogg.se/
Silje

Gleder meg til sommeren :-)

Kjempefin header !

2010-04-06 @ 16:50:46
Länk: http://www.frksiiljee.blogg.no
Nina

Ja, precis! Din erfarenhet! Undrar oxå vad som upprör så? Nån som tar åt sig, kanske?



Det är väl lite så på små orter, att alla vet mer om en själv än vad man gör själv.. Eller TROR sig veta iaf.. Och så sprids rykten om nåt som huvudpersonen inte ens känner till.



Jag bor själv på liten ort och, hemska tanke, jag är inte född och uppvuxen här! Så man hör inte hemma här, liksom. Man får skaffa vänner på andra ställen. Så är det.



Tänker på dig!

Kramar om dig!

Nina

2010-04-06 @ 17:28:20
Länk: http://nina-livetistort.blogspot.com
Emma

Precis, inget fel i att skaffa fler besökare. Blev bara så irriterad och äcklad över vad dem skrev på det forumet.



Visst, ska klicka in och kika :)

2010-04-06 @ 18:41:52
Länk: http://empiiis.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: