Autism- KAOS

Datum: 2010-12-13 Klockan: 09:18:30 Kategori: August/barnen/Autism

Idag skulle vi till BUP. Vi skulle träffa arbetsterapeuten. August var givetvis väl förberedd. Vad vi skulle göra osv. I och med detta skulle han missa Luciafirandet som han skulle ha deltagit i.

Körde de andra barnen då vi skulle vara i Karlstad klockan tio.

Hade två missade samtal då jag återkom hem. Ett meddelande på svararen. Skyddat nummer. Ont i magen och trodde det va jobbet.

INSTÄLLT. Hon hade blitt sjuk.

-Men mamma vi skulle ju få skriva på ett papper med en ny penna sa du ju.
-Men mamma varför är hon sjuk?
-Men mamma hur blev hon sjuk och vilken sjukdom har hon egentligen.
-Men mamma nu vet ju inte min skola att jag kommer.
-Men mamma nu vet inte mina fröknar att de ska gå och titta på mig när jag lussar.

Frågorna blev många. Detta som inte våra barn klarar. FÖRÄNDRING. Det vi förberett blir inte av. Vi måste ändra om. Ingen människa kan rå över att man blir sjuk. Detta ÄR sådant som händer. MEN det ställer till problem. Man tänker ju MAN FÅR INTE STÄLLA IN.

Men August ville lussa. Så han svidade om till TOMTE som han älskar att gestalta.

Förberedelse är så viktig. Vi såg ju vilket jobb Malou gjorde under dagen igår innan Julbordet. Han var så väl förberedd så de gick galant.

Lucia firandet får bli som det blir. Jag hann inte förbereda. Men han var glad och lycklig för att få vara med. Det är huvudsaken.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
Annelie Lorentzon

Så skönt att han kunde hantera och ta förändringen. Men det är klart att få vara tomte slår ju det mesta.....Hoppas dagen fortsatte bra och att ni får det mysigt tillsammans. // Kram

2010-12-13 @ 09:23:43
Länk: http://zikoria.blogspot.com
Mia

Förstår precis hur du menar, det blir en helt annan femma att försöka förklara för en speciell kille mot för en sån däringa vanlig ;-) - tänk så mycket fler frågor de ställer som man ska kunna svara på. Tycker det låter som du fixar detta galant jag, särskilt som han blir så glad o vill lussa trots det ändrade schemat, att han liksom ändå byter riktning o inte fastnar i det andra - tror för att han har världens bästaste mamma jag :-D



Skönt att du också är som jag, mitt i ett stim av dåligt kommenterande o bloggande, slipper jag ha dåligt samvete själv - två som delar bördan känns liksom lättare.



Häftigt att du ska börja plugga, imponerad av att du vågar "sadla" om o prova göra sånt du verkligen vill :-D Är nog själv en fegis därvidlag, men peppar gärna fram andra som vågar!



Bamsekram på Lucia-dagen!

2010-12-13 @ 10:50:55
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Marcus Å

Min helg har varit mycket bra! Händer idag då?

2010-12-13 @ 11:53:58
Länk: http://slipsens.se
Ellis

Skönt att det gick bra med luciafirandet i alla fall!

Hoppas du har haft en bra tisdag!

Kram Elenor

2010-12-14 @ 21:17:26
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Johan

Jag fick verkligen en bild av dig och Agge där. Att något är inställt sådär kan ju få vem som helst på lite sämre humör, men jag kan tänka mig att det blir lite extra jobbigt, eller hur man ska säga, låter så fel, men du förstår nog hur jag menar...



Bra att julbordet funkade bra i alla fall! :)

Julbord är inget för mig över huvud taget...

2010-12-14 @ 22:22:31
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: