Nytt jobb

Datum: 2010-02-28 Klockan: 14:29:39 Kategori: Allmänt

Tror jag hittat jobbet för mig...

Jag skulle passa.

Läsa ur en bok... en sagobok nästan som.

Stå där högre än de flesta... bestämma vad ajg ska läsa.

Läsa högt och tydligt för halvtomma bänkrader...

Jobba dygnets flesta timmar... ställa upp. Stötta... lyssna...

Knäppa mina händer. Dricka lite vin,,, äta en kaka.

Bo större kanske... kanske ingår bostaden i jobbet.

Plats för hela släkten om man ska ha släktfest... ett hus som är öppet för alla.

En byggnad jag faktiskt tycker hemskt mycket om. Gammalt... högt i tak. Stora kandelabrar.

En historia att berätta.

Sorg, glädje... gemenskap.

Arbetskläder som jag skulle trivas i. Passa i. Färgen är ju min... svart och lite vitt och lite färger till fest.

Jaa.... å tro. Jag tror ju på mig själv de räcker nog långt.

Präst??? Är det yrket för mig?


Bild: Googlad. Prsätkragen


Bild: Googlad. Prästkragar som ajg ärligt tror jag föredrar före den strikta prästkragen.

Nej jag letar nog vidare efter mitt drömjobb...

Är ni fortfarande medlemmar i kyrkan och varför?



Kommentera här 8 st

Kommentarer
soffie

nej jag skulle inte vilja vara präst usch så sorgligt ,givetvis glädje för dem som har sin tro och får arbeta med den,

Jag har ej gått ur kyrkan tycker det är en tröst för många att det finns kyrkor den är jag en samlare på kyrkor som du vet:)

men nån Kristen tro har jag ej har ej fått något tecken på att Gud finns,jag är en sån person som vill ha bevis för saker här i livet,

kram

2010-02-28 @ 16:52:25
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Fenixmona

Nej, det är många år sen jag gick ur där! I jorden kommer man alltid...fast jag vill inte det...Jag vill spridas i havet! Kramiz

Gurkiss Scrappande

Mmm vi är fortfarande medlemmar i kyrkan, varför?

Hmm jo för att jag gärna skulle vilja gifta mig kyrkligt...



Men har verkligen funderat på att gå ur så mycket som man betalar i skatt liksom.



Men troende är jag INTE....



kram kram

2010-02-28 @ 18:38:01
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
chissra

jag tror att präst är ett givande yrke. har ibland faktiskt funderat över det. jag är med i svenska kyrkan...men min tro är väl inte helt kristen. men jag tror på gud och jesus och så. jag har en personlig tro.

kram

2010-02-28 @ 19:04:38
Länk: http://chissra.wordpress.com
Sandra

Präst vet jag inte om det passar för varken dig eller mig =)

Jag är med i kyrkan ännu men min man har gått ur, jag har bara inte orkat ta i tu med det ännu.



Våra tak står pall :) Vi har det snöfritt på taken nu.

Jobbet gick oxå bra. Det var tur jag kom för det var andra som var hemma med kort varsel så det blev fullt upp.

Krya på dig. Kram

2010-02-28 @ 19:19:14
Länk: http://urrensning.blogg.se/
Johan

Prest? Nja, det känns inte riktigt som du... men man vet ju aldrig :)



Jag är med i kyrkan fortfarande, men det är väl mest för att man har varit det hela livet. Ser ingen större anledning att gå ur, men jag tror ju inte...



SV: Ja, vissa är ju som de är... Eller det är ju alla, men vissa är ju så att de inte tål när någon säger något till dem, men själva kan de säga vad som helst...



Mår du något bättre idag då? :)

Hostan har fortfarande inte gett sig, men det är väl typ det ända som är kvar av förkylningen. Lite snor också, men det är inte så farligt längre...



Här smälter det också... :/ Usch, vilket slask det här kommer att bli...

2010-02-28 @ 21:25:57
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: När du var liten, då måste det ha varit de gamla inspelningarna med Bolme och de?



Nja, det går väl sådär. Har fortfarande inte blivit bättre. Hostar en del fortfarande, i perioder...



Ha en bra kväll! :)



Kram

2010-02-28 @ 22:21:42
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
anne

Och på jobbet behöver man bara vara på söndagar och sjunga fick man gör hur mycket man vill!

2010-02-28 @ 22:51:32
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: