Skräck!!!

Datum: 2010-01-20 Klockan: 10:38:22 Kategori: Allmänt

På väg hem från jobbet igår fick jag en lite annorlunda upplevelse som jag gärna bjuder på.

På rakan i byn drog jag på lite extra som jag tyvärr ofta gör. Översteg hastighetsbegränsningen en anong mycket.... Tittar i backspegeln på bilen som kört bakom en stund....

Plötsligt får jag syn på en saftblandare som åker upp på taket, fronten blinkar med blått och rött ljus och de signalerar att jag ska svänga av mot kanten. Bilen bakom hade förvandlats till en polisbil.

Hjärtat stannade. Jag såg tusenlappar få vingar... jag såg körkortet tas om hand....Jag var svimfärdig.

Svänger in. Knäpper av bältet... knäpper nästan på det igen så de inte skulle tro att jag inget hade på. Tänker tusen tankar. Hjärtat slår. Kliver ur bilen som i en amerikans gansterfilm och ser Kinnaman framför mig i Vapenbröder när de blir stoppade av polisen. Tänker de vill se körkortet som ligger i baksätet.

Två killar kommer emot mig och säger:

-Nu blev du förvånad va?

-Nej, svarar jag.... LIVRÄDD. Förvånad? Knappas. hade ju hamnat i STOR chock och funderat på vad jag GJORT...

- Vi kör ju civilt idag...


Bild: Målad polisbil.

-Jooo...

Han visar sin bricka och berättar att det är alkotest och körkortskontroll.

Jag ber att få sätta mig igen i bilen. Han tycker det är helt okej så jag slipper stå i snön. Jag är ju nästan död så det är ju mer därför jag vill sitta.

Jag blåser. Det är bra. Jag är inte full. Det visste jag ju men ändå.

Han granskar körkortet, frågar:

-Är du från byn?

-Jo nej jo...

Han ser förvånat på mig och undrar nog hur knäpp jag är.

-Alltså jag är härifrån, bor i grannstaden men jobbar här.

-Ja ha ja.... vilken fin namnteckning du har.

-Ööööö okej tack..

-Den hade jag behövt...

-Mmmm.

De unga poliserna är bra på att kallprata.

Jag väntar på en annan kommentar:

DET GICK ALLT LITE FORT DÄR...

Den kommer inte. De önskar fortsatt trevlig kväll och lämnar mig där vid vägkanten.

Jag tar upp mobilen och ringer Daniel.

Stoppad av civilpolisen. Två snygga unga killar. Har aldrig hänt innan. Med saftblandare och lampor... för att kolla alkoholhalt och körkort... tänker.

Jag dog nästan. LER.... undrar om de såg att de va en snygg tjej i bilen å ville titta lite extra??? Lite kära blev de nog. BLINK BLINK.... drömmer mig bort. Kanske jagade de efter en gangster som de trodde JAG hade tagit med mig... en sån som Kinnaman....

Bild: Joel Kinnaman





Kommentera här 7 st

Kommentarer
m i a

hehe tycker du också att han är snygg suck Kinnaman - nya idolen dreglar



Vilken chock och shit vad rädd du måste blivit, precis då du gasar på...klart dom såg en snygg tjej dom skulle spana in :)



Du får gärna berätta mera om det du skrev hos mig - om vår kommun, för jag håller på att flytta härifrån om vi inte snart får det stöd vi har rätten till...Föreningen är inte aktiv här men jag har "bollplank" och vän från en i Boden och via Umeå kommun får jag massor med råd, tips och ideer.



Kanske vi kan mejla eller så addar du mig på msn, samma mejladress!



det jobbigaste så sett är ju att vara ensam.

2010-01-20 @ 11:20:01
Länk: http://filosoferar.wordpress.com
m i a

Förresten kolla in min blogg.se som ligger kvar ännu, jag gör ju ibland designer för blogg.se hehe



http://reflextion.blogg.se

2010-01-20 @ 11:45:32
Länk: http://filosoferar.wordpress.com
jglanz

håller med dig om allt :)

2010-01-20 @ 11:50:48
Länk: http://jglanz.blogg.se/
m i a

fniss har svarat hos mig delvis men du...han är inte ung och träffade ju gifta ;)

2010-01-20 @ 12:10:01
Länk: http://filosoferar.wordpress.com
cicci

ja en sån gangster hade jag gärna gömt undan i min bil..eller varför inte i sängen..lol=)

2010-01-20 @ 12:31:31
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Johan

Haha, det lär ju ha varit en upplevelse!

Kan tänka mig att du fick en ganska rejäl chock där..?

Tur att du klarade dig i alla fall! :)



SV: Ja, det vore ju bra om folk kunde ta efter, men tyvärr tror jag inte så många gör det. Folk är för lata för att göra det. Tyvärr är få så medhjälpsamma som du är :)



Dagen har väl varit helt okej.. Du får läsa inlägget :)

Hoppas du också har haft en bra dag! :)

2010-01-20 @ 20:01:50
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: Var det Mikael Nykvist där? Det tänkte inte jag på... :O men ja, filmen var riktigt bra faktiskt! :)



Ja, vi får hoppas det gick bra.. G ska jag väl i alla fall som sagt klara...

Lycka till imorgon nu då! :) Hoppas det går bra för dig! :)



Ja det har du och det har du gjort bra! :)



Godnatt! :9

2010-01-20 @ 21:21:31
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: