David Larsson

Datum: 2010-07-12 Klockan: 20:02:56 Kategori: Böcker

Vill passa på att tipsa om en bok. Detta boktips har jag gett tidigare i Januari. Men vill tipsa igen. Idag vet vi dessutom VEM han är... han finns på FB och du hittar honom via hans hemsida. Du hittar honom som sagt på FB under Jag är wanted. Där hittar du vidare länkar till hemsida och blogg. Det var ju bloggen som blev boken.

******************************

Jag är Wanted av David Larsson

En bra bok med en sann historia. Skriven på ett annorlunda sätt. Annat språk än vad man är van. Den har hållt mig fast.



"Att vara yrkeskriminell och leva i den undre världen är som att spela tio schackpartier samtidigt, hela tiden. Och för att komma i mål, kamma hem spelet, måste man vinna, inte bara ett parti, utan vinna hela tiden. Alla spelen konstant. Förlorar du en enda gång kan det leda till riktig skit, kanske din död. Du vet inte vem du spelar mot i alla lägen. Och det är inge åtta till fem, utan tjugofyra. Dygnet runt. Med ditt eget liv och andras som insats."

David Larsson (pseudonym) valde att leva i detta kaos, spela detta spel och satsade sitt liv. Tjugo år i gamet. Men han förlorade och är nu efterlyst och gömmer sig i Thailand. Han är inte bara efterlyst utan ligger även i krig med den värsta sorten här hemma. Ett krig som han inte kan vinna. Jag är Wanted är hans story, hans liv


( bild å text lånat från Bokus )



Kommentera här 1 st

Kommentarer
Ellis

Låter som en intressant bok, ska kolla upp den! =)

Kram

2010-07-12 @ 22:24:30
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: