Sanningen....

Datum: 2010-07-20 Klockan: 17:14:01 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Sanningen svider.

Den bränner sig in i kroppen.

Sitter sedan där. Rejält fast.

Sårande.

Ledsen.

Att vara rak gör att man måste klara de raka själv.

Jag klarar men de känns ibland.

Som hugg. Rakt i ryggen.

Jag förminskas.

Krymper.

Jag finns inte. Jag förintas och görs till en liten liten krake. Någon som inte duger. Som bara gör fel. Fel saker. Jag är dålig.

Dålig.

Duger inte.

Jag gör ju fel.

FEL.

Krymper till inget.

Behöver dig. Krypa upp i din varma famn. Lägga huvudet mot ditt bröst och höra ditt hjärta slå. Vaggas av rytmen. Vaggas till ro. Till något jag behöver. Närheten.

Saknad efter någon som låter jag vara jag. Som respekterar min åsikt. Mig. Som jag respekterar dig.. dina tankar. Men jag måste få ha min syn. Min åsikt. Jag. Vara jag.

Älskade. Finns för mig. Behöver dig.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
soffie

du skriver så fint men sorgligt,

kram å vilken vacker bild

2010-07-20 @ 21:00:47
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Johan

Du är den du är. Man kan inte bli älskad och omtyckt av alla, alla passar inte ihop med alla, likt pusselbitar. Men gillar man inte det du skriver eller den du är, gå då. Man måste ju inte stanna kvar, det är ingen som tvingar en. Du är den du är, det ska du vara stolt över, för det finns ingen som är som du. Du har vänner, om kanske inte så många, liksom jag, men det är inte antalet vänner som räknas, det är hur bra vänner man har. Kvalitet är mycket bättre än kvantitet. Även om både du och jag skulle vilja ha fler vänner ibland, men det är inte så lätt att bara skaffa nya vänner sådär hursomhelst. Huvudsaken är ändå att man är sig själv, att man accepterar sig själv, den man är. Alla kan inte tycka om en, för alla har sina värderingar och åsikter, men du är ändå du, du är unik och älskad för den du är.



SV: I lördags regnade det faktiskt inte här. Mulet var det, men det var varmt. Lite regnade det i lördags förmiddag, men annars har det inte regnat sedan i torsdags...



Ja, det måste vara väldigt svårt att få med sig så många. Man måste verkligen kunna prata för och argumentera för sin sak...



Mord eller självmord, många var det som dog i alla fall, men som jag skrev så ville ju inte alla ta det där giftet, men de tvingades eller sköts. Jones höll ju kvar dem. Man kunde ju inte fly ut från stan, det gick ju inte, även om man ville. Man var fast där. Ända tills Ryan kom, men då spårade det ju ut...



Det är väldigt intressant sådant där med sekter och grejer tycker jag. Vi redovisade som sagt om sekter på religionen i våras, många intressanta och helsjuka sekter fick man höra om...



Här är det bara bra, har varit i stugan i några dagar, därför jag inte har svarat på några kommentarer eller skrivit något.

Hoppas det är bra med dig och att du njuter av semestern! :)



Kram

2010-07-20 @ 21:23:45
Länk: http://schumacher4ever.blogg.seer.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: