Tanke...

Datum: 2010-07-10 Klockan: 20:08:12 Kategori: Kropp å själ/ADHD

.... konstigt att de ska ta emot med helgjobb varje gång. De rullar ju på som sjutton å nu är de snart gjort för denna gången med. BARA den underbart fine delade turen kvar.

Jag har fyra arbetspass kvar sedan har jag semester.

Jag hoppas att det fina sommarvädret fortsätter.

Njuta.... med barnen. Saker att se fram emot.

Besök... KUL att någon kommer. Det är skoj. Sälenlägret samt åka till Anna och Magnus. Flera år sedan vi va uppe och jag LÄNGTAR. De är så härligt att åka upp. MIN Anna. LER... som funnits där för mig trots milen i så många år.




Tanke va de. NJUTA. Just nu njuter jag. Jag mår så bra. Gud va energi som kroppen fylls med av detta underbara väder. Av det man har. Energin behövs. Jag behöver. Allt jag lärt mig att prioritera börjar ge utdelning. Jag orkar. Så skönt. Så jag njuter. Ser framtiden ljust. Vet att jag kan och orkar. Den mörka tiden lämnar jag mer och mer bakom. Men jag har fått insikter. Jag har lärt mig och växt. Jag vet också farorna. Så jag ser saker på nya sätt. Med öppna ögon. Misstag som jag gjort tror jag inte jag hamnar i igen.

Ensammare. Men kanske rikare? På annat.




Kommentera här 2 st

Kommentarer
Georg Hendrix

Jag pekar finger än engång mot samhället. Idag handlar allt om vad man har och vad man åstadkommit. Men VEM MAN ÄR. Det skiter folk fullständigt i. Ärlighet, lojalitet och snällhet är saker som man ska förväntas ha och anses knappt som bra.



En man ska få en porsche vid studenten, bo i ett stort hus / stor lägenhet, ha 22 cm mellan benen. Har dom inte det? Då är det bara att gå vidare...



Killar som pratar direkt om snorrens storlek eller visar sin nyköpta bil eller nyrenoverande badrum följer bara samhället: De berättar vad de har (stor snopp) eller vad det åstadkommit (stort hus). Så de kan säkert vara riktigt bra killar, men vet helt enkelt inte hur de ska presentera sig själva.



Tjejer gör också liknande fel. De berättar om hur många olika H&M klänningar de har (vad de åstadkommit) eller hur bra betyg de har (vad de åstadkommit). Det "skiter" jag fullständigt i. Jag vill få reda på hur seriös, spontan eller generös tjejen är. Skulle jag vilja komma hem till en arg tjej som bara pratar om att H&M inte hade klänningen hon ville ha inne ELLER vill jag komma hem till en tjej med sött leende som kramar om mig och säger: Jag tänkte göra middag idag, men jag strunta i det.. nu beställer vi något istället :-)"



Det är bara att slå på TV:n --> Desperate Housewives, diverse såpa, dokusåoa osv. ALLT handlar om hur snygg någon är eller vad de äger. Aldrig om deras persongliheter.



Personkemi är det viktigaste både i en partner och/eller en vän. Har man det kan man frånse mycket.. även en porsche eller bästa betyg i allt :)

2010-07-10 @ 21:33:24
Länk: http://georg.blogg.se/
mia-marie

Hejsan

vi bor ju i norrbotten - piteå och igår regnade, idag lyser solen - ska strax skruva isär käksbordet och bära ut det och börja måla det svart =) Hoppas ni får en bra dag!

2010-07-11 @ 08:34:13
Länk: http://reflextioner.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: