KISS

Datum: 2010-06-13 Klockan: 20:59:44 Kategori: Musik

Efter en långt dag ute på Solan köpcentrum där div saker inhandlats blev det dax att ge sig ner till Stockholms stadion för att äntligen få uppleva och se KISS.....

Det var mycket folk i rörelse runt stadion och det var en febril aktivitet.

      

Alla var där, jag menar alla typer. De riktiga anhängarna som klätt sig i platåstövlar och målat upp sig som idolerna till de med enbart lite smink samt tröjja till ungar till morfar.... kostymklädda både utan och med smink för att visa KISS på det album man även hade just kostym... de var de kanofulla som inte kommer minnas ett skit till kärringar och unga tjejer med bara ben och höga klackar i blåst och regn som måste fryst rumpan av sig. Killarna i bara överkroppar, gubbarna som rökte på, mammor och pappor i alla åldrar, hårdrockarna.... skinnheadsen, ungdommar och glassfolket.... ALLA kategorier folk var där... hör å häpna även folk från skithålet fanns där.


Först spelade MUSTACH... ett riktigt skitband fast jag hört så mycket om att just de ska va så bra. Nja de kan ja inte hålla med om. Vi insåg att vi lät som våra förldrar när vi sa att de BARA va skrän och öväsen... LER stort.

Sedan kom ungdommens idoler som jag såg någon gång under åttiotalet EUROPE och nja jo.... de gamla hitsen och den nya hitten från nya plattan va kanon. De nya låtarna hade jag inte hört och jag kan säga att de antagit en litet annat sound. John Norum som va min STORA idol DÅ fick man återse och jo de värmde väl upp publiken som stod och frös i blåst och ett fint regn som föll från himlen.



När så äntligen KISS entrade stadion kan ja säga att de gjorde de storslaget. På en stooor bildskärm fick vi se hur de kom målade och i orginalkläder från de glada 70 talet som jättar där de i platåstövlarna klev över arenas murar... SÅ fräckt och det är något som sitter på näthinnan ännu.





Väl på scen börjde de lite svalt med musik jag tyvärr inte är så bekant med då jag började lyssna senare.... de va nör ja gick i fyran och jag älskade Heavens on fire och sparade ALLT jag kom över med KISS och Paul Stanley va bland de snyggaste man sett om man bortsåg från det bara håriga bröstet... ler. Men när de började spela sina klassiker så vaknade fler än jag. Låtar man kan sjunga med i... med stela ben och värkande rygg fick vi en rejäl show och som Paul Stanely sa... vi ska typ rocka hela natten.... skit i regn och kyla.... å jag håller med. Trummor som lyfte som raket och platåer som lyftes från scen,, Gene när han med ett minspel som är speciellt och dör han spottar lite BLOD och leker på scen.... till att Paul tar sig en tur ut över publiken för att sjunga I WAS MADE FORE LOVING YOU från en scen nära oss.



NJUTA... å massa pyroteknik. Jag va supernöjd men när raketer började fylla himlen som vörsta nyår trodde jag Heavens on fire skulle spelas men tyvärr var de slutet på showen, de lämnade oss lite svikna på just den låten samt Hard luck woman som e en av mina stora favoriter.

Men jaaa jag är NÖJD... rejält nöjd.

KISS forever som sagt.





Ska försöka lägga in lite ljudklipp senare... men nu tar jag kvällen. Godnatt världen....


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Ellis

Åhh vad kul att gå på konsert, Europe såg jag när de spelade här i slutet av maj + Skid Row, men Kiss har jag aldrig sett live!

Kul med kursen på torsdag, ha så roligt! =)

Kram Elenor

2010-06-14 @ 14:32:55
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Becca & baby

Verkar ha varit superkul :D

2010-06-14 @ 16:01:18
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Låter som det var bra och den entrën lät inte dålig! :)

Synd bara med vädret...

Annars verkar det ju ha varit riktigt grymt! :)

2010-06-14 @ 20:37:49
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Georg Hendrix

Under nästan hela AC/DC var det perfekt väder... AC/DC och Kiss ligger ungefär lika högt hos mig. Jag föredrar AC/DC's energi och attityd, men Kiss har gjort en mängd härliga hits som passar lite mer allmänt till olika humör!



Europe! Nice förband.. vi hade Hardcore Superstar. Bitvis helt ok, men överlag inget som imponerade..sångaren passade inte alls till musiken, tycker jag.



Det gäller att man lyssnar in sig på banden innan man går.. det är ju roligare när hitsen och de låtarna man känner till kommer. Jag hade inte hört alla AC/DC-låtarna men kände igen alla via namn iaf.



Jag var på Europe i vintras och tyckte de fortfarande var riktigt starka musikalisk.. det enda problemet var att folk inte hängde med "alls" i de nya låtarna.



Jag har dessutom haft en kort utbildning på Park Inn i Solna :D

2010-06-15 @ 23:59:36
Länk: http://georg.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: