Raka....

Datum: 2010-06-04 Klockan: 12:55:36 Kategori: Allmänt

...... ja just de.

Hur gör ni??? Rakar ni benen? Armhåla? Bröst eller ert kön?

En högst personlig och privat sak och inget man kanske pratar om.

Kan säga att jag för flera år sedan hamnade framför Fråga Olle där man gjorde en dokumentär från Norge och en intimsalong. Där man gick och fick sitt hår ansat och färgat.... DOWN THERE alltså....

Ja satt och gapade....

Att gå iväg till någon annan för att få musen rakad och FÄRGAD???? Ja trodde inte det var möjligt. Man gjorde en FYRKANT och färgade den GUL.



Rakar å ansar och så jaa de gör jag. Men färgar? Why?

Kräver mannen att det ska vara så? Färgat alltså?

Funderar.

Varför rakar vi armhåla och ben?

Jag kan bara svara för mig själv... för att JAG vill de. Jag har aldrig haft en kille som krävt detta. Aldrig. Jag har alltid haft rellationer dör vi respekterar varann och deras val.

Jag har valt att raka mig... både hör och DÄR. Det känns fräscht och jag måt gott av de även om det är lite jobbigt ibland. Ibland vaxar jag... håller längre.

Men hur vill vi att våra män ska göra??? Ska de raka sina ben och underliv och bröst?





Som ung tyckte jag de va såååå fult att ha hår på bröstet men idag... min man skulle inte om han ville... LER stort få ta bort håret på bröstet.... mmmm... ler....

Men hur ska de göra med resten? Visst är det mera manligt med hår... jag tycker det men givetvis tycker jag man ska hålla sig fräsch och lite ansad om man trivs med de DOWN THERE... men som sagt skulle min man säga JAG VILL HA EN STOOOR buske... jaaa okej... ler.

Bara jag slippe ha en ... för jag vill va fin ja... ler.

Men så finns de de som anser att det är perverst att raka bort håret på sitt kön som kvinna. Man förknippas med ett barn. Det kan jag inte förstå alls... jag är ju en vuxen kvinna... och är det inte den som har denna åsikt som har konstiga tankar... sånna tankar har liksom aldrig funnits hos mig och de killar jag diskuterat det med förstår inget heller.


Kom igen nu... lämna din åsikt... man behöver inte berätta hur man har de själv utan jaaa rakar ni benen??? Ler...





Berätta gärna vad ni använder för produkter när ni rakar er och hur ni tycker de fungerar. Själv använder jag mycket barnolja... de är skitbra och vanlig hyvel.... mach turbo ja en sån som killarna har...

Eller berätta om ni har några roliga minnen eller historier ang rakning...


Kommentera här 14 st

Kommentarer
Pernilla

Hehe ok =)



Vi ska med grilla senare idag, ska bli mumsigt!!

2010-06-04 @ 13:03:39
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
fruvargavinter

hej svejs! det var längesedan. ramlade in här nu och började fundera på rakning av någon outgrundlig anledning, hehe. jomenvisst är det så, rätt och slätt känns fräscht och rätt. överall! :) fanns en tid då jag rakade bort ALLT hår på kroppen. gick med rakhyvel över skallen till och med. det var FRIHET. numera känner jag mig fri under lång och burrig kalufs. ja på huvudet alltså, ingen annanstans. ;)

2010-06-04 @ 13:07:54
Länk: http://fruvargavinter.wordpress.com
Georg Hendrix

Haha, det kan nog ge folk lite homosexuella vibbar att bara prata manliga könsorgan och nu får du varna alla blogg-tjejer därute som skriver om sånt.. att jag kommer efter dem och är redo med 37 långa kommnentarer tills dom ger efter :P



"Hard Luck Woman" är faktist min favorit tillsammans med "Strutter", "Rock and Roll All Nite", "Love Gun" och "Calling Dr. Love" <-- i många rockband är det andra än hitsen som är bäst men i KISS är definitivt hitsen bättre i 95% av fallen.



På dagarna har jag nu i vår pluggat psykologi B och det kanske är därför jag börjat fundera mer kring skönhetsidealen.. man lär sig ju tänka från flera insynsvinklar, men nu? nu är det sommar och jag ska verkligen inte plugga på ett tag :D



Haha, din lilla snuskis ;)

Rakning: Som man är det svårt att raka sig överallt speciellt för vissa som det växer ut på direkten! Men generellt sett tycker jag det är fresht att raka mig, speciellt på sommaren då det ÄR mer hygienskt med tanke på svett och så. Jag rakar dock inte benen det är ett heltidsjobb och jag skulle kräva lön ... :P



Att 'folk' kan tycka att rakade kvinnliga könsorgan kan se ut som "små barns" tror jag gäller på VEM. Är man en liten späd tjej med ett könsorgan (kvinnliga könsorgan kan se väldigt olika ut) som liknar det "barn" har.. tror jag killar kan få en sådan känsla.. men generellt sett är det en konstig tanke! Klart man ska få raka sig om man vill och vart man vill.. kanske inte raka av ögonbrynen dock :P



Jag vet faktist inte om jag bryr mig som mycket om vad tjejer rakar .. men har de hår på läppen/"mustach" så SKA det bort. Jag är ledsen men även lite förstör väldigt mycket! Det är mycket viktigare än armhåla, ben osv.

2010-06-04 @ 15:01:50
Länk: http://georg.blogg.se/
Georg Hendrix

Då ska jag skriva 40 sådana inlägg till när du minst anar det ;)



Rakat "där nere" på tjejer spelar inte så stor roll. Ansat och hårigt kan också vara sexigt.. men det får inte bli en FÖR stor djungel.. då kanske man blir som folket i serien "LOST" :P



Förstår precis vad du menar på killar.. det kanske gäller tjejer med i viss grad. Rakningarna ska vara "passande" till det övriga.. Att ha några riktigt håriga platser och sedan baby-rumpa-lent på andra kan se konstigt ut. Många killar rakar nog helt, för att snoppen ska se större ut.. har faktist själv provat men passade inte alls. Så nu ansar jag och rakar fortfarande pungen .. det ser mest naturligt ut och man känner sig lagom fräsh :P



Blont hår på läppen (tjejer) spelar ingen roll riktigt.. men blir det en ganska tydlig "mustach" med mörkt hår så är rådet att ta bort det.. oavsett konsekvens :/



Hehe, det blir mycket personlig information från båda håll nu.. men det känns ganska naturligt att chatta med dig din lilla mys tant ;)

2010-06-04 @ 15:47:16
Länk: http://georg.blogg.se/
Georg Hendrix

Skojar ju bara! Hade du sagt att din ålder var 26 år skulle köpa det direkt!



Du är ärlig på din blogg och verkar vara en person som inte gömmer sig bakom massa "fasader" och det är uppfriskande för då blir man mer en sådan själv. En öppen person: det är väldigt attraktivt i en tjej och du är en söt en. Jag vet att du är gift, har barn och är äldre men jag tänker tycka så ändå :-)



Jag åker ner mot Skåne nu på äventyr. Kommer hem på söndag och väntar mig ett massivt inlägg från dig här.. något riktigt att bita tag i.. inget litet 9 raders inlägg :P

2010-06-04 @ 19:13:31
Länk: http://georg.blogg.se/
SOFFIE

fniss

jag rakar mej under armarna å benen å även där bner men inte allt bara bikinilinje,mina barn tycker även jag har mustach:)hmmm å tycker jag borde raka mej där,

kram till dej

2010-06-04 @ 20:08:25
Länk: http://soffie69.blogg.se/
jessica

jag har en fråga ifall du har testar vad ska man säga hårborttaggning som tar bort håret med en ''kräm'' och sedan drar du med en typ skrapa.. ellr om någon ser vad jag skrivit. har ni testat det så skriv gärna till mig om det funkade bra , är sugen på att testa :)

2010-06-04 @ 21:37:24
Länk: http://jjejje.blogg.se/
Anonym

okej, tack så mkt :)

2010-06-04 @ 22:58:12
Länk: http://jjejje.blogg.se/
Becca & baby

Jag har en sån rakhyvel som är på bilderna längst ner från Intuition(?), tycker den funkar bra :) Men finns såklart bättre ;p



Jag rakar under armarna, benen har jag varit slarvig med, men har börjat epilera dem istället. "Där nere" gör jag lite då och då. Det får inte bli för långt liksom, men det har aldrig funkat att raka typ varje dag för mig. Blir vääääldigt irriterat :/



Svar: Jaaa, det var supermysigt att bada med Isac. Ska verklgien göra det oftare. Han bara flög där, så skönt att bara hålla under huvudet.



På bloggpartner är jag uppe i 237 kr, går sakta men säkert framåt fortfarande.



Kram!

2010-06-05 @ 00:28:11
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Georg Hendrix

Haha, du och dina snoppar :P



En stor snobb? Ja, inte för att jag vet med 100% säkerhet men är det inte som när man äter hamburgare? Är hamburgare för stor blir det jobbigt att äta. Jag föreslår att du äter någon liten snopp istället :P



Det gick snabbt igår. Vi körde i 140 hela vägen... det ska man nog alltid göra:P

Grymt väder, blir det målarparty idag? :D

2010-06-05 @ 10:37:09
Länk: http://georg.blogg.se/
sara

jag rakar kön,amhålorna och benen! dels för att jag inte gillar hår även om jag heller inte har nått problem med det! men man känner sig fräsh och mjuk i kroppen! btw så är det inget ämne jag är rädd att prata om hahah det är ju naturligt??!!

2010-06-06 @ 11:32:50
Länk: http://ensara.blogg.se/
Mezza

Halloj!

Ja det där med rakning har varit lite si o så för mig. Men kanske inte som man tror...

Iallafall.. jag rakar aldrig benen...men under armarna o mellan benen däremot.

Benen har jag inget behov av att raka... då jag har så fjuttiga små ljusa fjun att de ändå inte syns :P



Men en gång i tiden rakade jag dom... men det fick ett abrupt slut.

När jag bodde på beh.hemmet, och var på g UR självskadebeteende... blev jag konstigt fixerad vid att raka benen. Jag var lixom så otroligt mån om att när jag väl använde rakhyvlar på sättet man ska... så skulle det va perfekt.

Så jag rakade o rakade... och rakade ännu mer... det slutade med att jag rakade bort hudlager... och ja, det blev ju lixom lagom snyggt. Hel-trasiga ben...

Efter den värsta gången detta hände, köpte älsklingen min en epilator. "Tycker du att du måste ta väck de osynliga fjunen, så gör det med denna o inte hyveln.. då slipper du raka av huden iallafall"

Sen dess har jag inte rakat benen... o det känns helt ok. Får jag fnatt nån gång och tycker det ska göras, så blir det epilatorn.

Resterande ställen rakar jag dock med hyvel ;) men jo... jag har< testat epilera där med... armhålorna gick rätt ok... men det andra stället... står jag garanterat över :P



Kram

2010-06-07 @ 08:16:41
Länk: http://mezzasblogg.blogspot.com
camilla

ta bort kuken på pojkarna

såmm du ser här på bild

här inne

2011-01-12 @ 19:57:29
Länk: http://wwwaromabutiken.se
Anonym

Jag rakar mitt kön och jag trivs med det.

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: