Sjung om studentens lyckliga daar....

Datum: 2010-06-12 Klockan: 15:29:19 Kategori: Allmänt

Igår fick vi uppleva hurman som skolungdommar firar sin student i Stockholm.

På lastbilsflak kördes studenter omkring igår,, inte på skrindor utan riktiga tradare med flak körde runt.

Det först vi fick se va blöta ungdommar som sjöng och spelae och vi trodde att de kanske fått en riktig regnskur över sig men vi insåg snart vad som gjort dem så blöt. De hälde och sprutade ÖL över varann. De kastade öl, sprutade och skvätte. Rakt över alla som stod på flaken och på alla de som råkade finnas på trottoaren runt om. En stank av öl eferlämnades innan nästa bil kom.

Från flakens sprickor och efter golven RANN öl ut, jag vi trodde inte vi såg rätt med de formligen sipprae ut rejält med öl från dessa flak.

Några flickor som gått av stannae för att TÖMMA sina stövlar på ölen.....

Är de såhär man firar studenten i storstaden?

Kan säga att vi alla blev chockade. De åkte fram och åter i timmar. Det var inte ett par varv som det är hemma, det var inte enbart glada finklädda studenter med lövade vagnar utan rena griseriet.

Det var första gången jag uppleft något liknande... å jag hoppas släkt och vänner slapp se eländet. Jag ansåg inte att det var ett bra sätt att fira sin student med att bete sig som riktiga svin och grisa till det så. De stinker väl öl i flera dagar.

Pinsamt uppträdande och rejält dålig reklam för år storstd runt Stockholms slott.....där det i dessa dagar finns mycket medier idag och jag begriper inte att inte polisgick in och stoppade detta.

Idag vankas konser och KISS på Stockholms stadion....

Kommentera här 4 st

Kommentarer
Linda

Vi var också i Stockholm igår. Kanske såg vi samma lastbilsflak.

Jag var dock inte speciellt förvånad för de gör samma sak i Gbg.

Men när vi var där så fanns faktiskt polisen närvarande, men jag tror det mest var för trafikens skull. Jag tror det är många studenter som inte kommer komma ihåg sin student alls pga fyllan:( Men där jag bor har jag inte upplevt något studentfirande alls.

2010-06-12 @ 16:40:27
Länk: http://wondergirl-bloggen.zoomin.se
Becca & baby

Men gud va stökigt det låter ;/ Hur kan det vara kul?



Hoppas ni får det kul på KISS ;)

2010-06-12 @ 18:49:04
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Eva

Tyvärr måste jag säga; det är precis så som du beskriver. Har haft ett antal sådana lastbilar som passerat utanför mitt jobbfönster den här månaden. Och när jag kört med bil har jag varit livrädd att få bilen förstörd av kastade flaskor...

Det är för jäkligt, helt enkelt. Det har totalt flippat ut och man blir bara förbannad av att se eländet. Jag förstår liksom inte vitsen med att åka runt på stan och störa och bete sig så där. Kan de inte hålla sig inomhus eller i en park...?

Suck, ja man låter ju som en moraltant nu men det här är faktiskt rätt bedrövligt.

2010-06-13 @ 18:59:47
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Johan

Liite överdrivet va?

Här åker man vagn efter t.ex. traktorer i ca 1-1,5h, skriker och sjunger, men sådär... nejdu...!

2010-06-14 @ 20:33:32
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: