Dagen gryr...

Datum: 2010-03-31 Klockan: 09:01:58 Kategori: August/barnen/Autism

.... å med morgonen och dagen vaknar våren sakta till liv.

Inte trodde man väl att snön skulle ha smält så mycket till denna tidiga Påskhelg. Jag trodde inte det med de snömängder som ändå kom. Min Anna skojjade om att man nog skulle få dansa kring midsommarstången med snö upp till knäna. LER. Nu kikar de små små spirande vårblommorna upp ur de rabatter som snön smält från.

Skolgården var idag fylld med Påskens alla väsen. Det ska vara Påskfest idag. August var eld och lågor och ville vara en häxkatt vilket vi ordnade efter bästa förmåga. Det blev att improvisera då vi inte förberett. August hade Malou tid igår och tillbringade eftermiddagen i Stallet. Alltid stall numera. Han ÄLSKAR stallet raringen.


Bild: Katten August.

Nu kommer säkerligen August vara katt ett tag. Han var tomte långt in i Januari och hela December. LER. det är sådan han är och Oskar suckade djupt.

Albin valde att vara en lite mera diskret Påskgubbe... Han börjar bli stor men att klä ut sig var frivilligt men att vara delaktig och med ja de vill dom. Och imorgon har de Påskparaden i stan. JObbar tyvärr som vanligt. Det är musikskolan som har detta jippo så det blir fest på stan och Albin spelar ju trummor. STOLT mamma.


Bild: Albin med den kamera jag fått av en anhörig. Jätteglad.

August hade som sagt Maloutid igår. Mamma är inte lite stolt.... han tar sig upp själv på hästryggen och igår TRAVADE ungen. Malou sa han var jätteduktig och att han skrattade så glad var han. I helgen ska de tillbringa mera tid där så jag ska försöka följa med så han får visa allt han kan. Detta med hästar är visst något han mår riktigt bra av.


Bild: August på spånbalarna.

Funderar på att kolla upp detta med ridskola. Daniel pratade om att de har ahft något för funktionshindrade innan. Det tåls att ta reda på även om han och Malou är så mycket i stallet.

Oskar har kämpat hårt för två prov och nu hoppas jag det ska gå vägen. Ett VG på hemkunskapen satt fint igår. LYCKA...


Bild: Jag med två av barnen. ÄLSKA

___________________________________________________________________________________

Natten har varit jobbig. Det gör ont efter tanden och det blöder. Jag har även fått en liten febertopp så idag blir det att skippa träningen tyvärr. Var kanske ingen bra idee att jag tränade igår egentligen. Men jag vill ju så gärna. Tycker det är skoj och jag känner redan att jag känner mig starkare. GLAD. Men jag får ta nya tag i nästa vecka.

Ska vidare och jobba kvällen samt morgon i morgon.... jobb jobb. LER. Men sedan har jag ledigt tre underbara dagar.

Försöker tänka positivt och jag försöker se det ljusa. Grunden ska inte rasa.... den står stadigt och även om någon skrapar på ytan så ska jag genast fylla igen de spår som blivit. Jag är inte värd skit. Jag är värd allt det bra....




Kommentera här 7 st

Kommentarer
Mallamousan

Ja ska så en signal till dem och se vad de säger! :) haha..



Ja August ville ju upp dit hela helgen, så om han får bestämma vill han väl åka upp direkt efter frukost! :)

Klart ni ska komma upp och kolla då! :)

2010-03-31 @ 09:45:16
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Pippi

Dumt med det onda efter tanden. När op. bort mina visdomständer info. dem om att ta det lugnt dagarna efter - men jag hade ju fått lugnande och sådant också då (tandis rädd)



Hoppas det onda går över snart!



Här i M-ö hade vi massor av snö i vinter, men så gott som allt försvann inom en vecka - vilket var väldigt skönt!



Ha en fin onsdag!



Kram

2010-03-31 @ 10:28:28
Länk: http://pippibears.se
Gurkiss Scrappande

Det var mig en söt häxkatt :)



Jag kan förstå att han mår bra i stallet och bland hästarna. Hästar är verkligen underbara djur och för mig har alltid djur varit en stor tröst då jag mått dåligt.



Hoppas det ska gå bra att jobba. Drog de ut tanden alltså tillslut ivarjefall?



Hoppas de onda snart går över och att det slutar blöda. Jag drog ut en visdomstand för ett tag sedan och ja de gjorde ont efter och jag kunde knappt äta. Men det ger sig. Eftersom du fått en febertopp. Det kan inte vara infektion då? Kollade de så att rötterna inte satt upp i bihålan?



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2010-03-31 @ 10:39:07
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
J O H A N N A

jaa=)! Du skriver så bra alltså ditt sätt o skriva hehe :D Kram

2010-03-31 @ 12:05:12
Länk: http://uppskattadagen.blogg.se/
LOuise

okejokej. Nej jag håller på att fixa mig!:)

2010-03-31 @ 12:27:23
Länk: http://anythingbutsimple.blogg.se/
Becca & baby

Åh, jag hoppas min son får någon hobby som ridning, är så mysigt med killar som är intresserade av hästar :)

2010-03-31 @ 22:22:04
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Nej, snön har smällt ruskigt fort... Innan jag åkte till Idre var det massor och när jag kom hem var nästan allt borta... :O



Haha, jag kommer ihåg på den tiden när vi gick "Bus eller godis?" Jag vågade inte ringa på hos folk, så det fick syrran göra :)

2010-04-01 @ 15:43:46
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: