Hjälpmedel och underbar sol

Datum: 2010-03-15 Klockan: 09:22:55 Kategori: August/barnen/Autism

August kom hem igår från en helg hos Malou och Andreas... kika gärna in hos MALOU för att se de mest underbara bilder på August... bjuder på en här...


Bild: August på en snöhög där han fikar och där även hästen är med och smakar.

När han kom hem hade jag fixat med hans Sigvart tavla och vi pratade om hur den fungerar. Han tog detta till sig och kvällen fungerade bra när larm för barnprogram ljöd och vi hörde larmet för att gå vidare med att göra sig klar för sängen och lägga sig. Så man får väl kalla det succe... Han tar verkligen till sig sakerna och verkar känna direkt att det hjälper honom. De flesta runt honom nu ser en stor förändring sedan han började med Concerta även om vi ser hans Autism mera nu. Men han fungerar och MINNS... han frågar massor och det känns som om han har mycket att ta igen på något vis.

 
Bilder: Sigvart tavlan samt nya bilder i Boardmaker.

Känns som mycket har fallit på plats och vi har ett annat lugn. Så skönt. Jag är mer stabil själv också och känner inte att det vi måste klara för August skull är någon börda. Att fixa med hjälpmedel osv fungerar bra.

På söndag har vi årsmöte i Autism och Asberger föreningen och det blir mitt första. Jag hoppas också att jag ska få chansen att bli mer aktiv i föreningen då jag ser det som en chans till utveckling samt en chans att hjälpa andra. Jag vill verkligen visa andra att man kan orka... klara livet trots att vi lever i familjer med helt andra förutsättnignar än andra. Vi ska hitta meningen och vi ska hitta det som utvecklar. Vi ska inte se hindren utan vi ska se möjligheterna. det är fasen inte lätt och det är skönt att ha stöd av andra.


Bild: CARPE DIEM... fånga dagen.

Fånga dagen... VARJE dag är faktiskt en ny dag. en chans till något bra eller rent av bättre. Vi kämpar varje dag men vi ska försöka se bortom problemen... Tänka på det lilla lilla korn av positivitet som finns där. För det finns. Jag har insett det.




Kommentera här 3 st

Kommentarer
Nina

Sån härlig bild i snön med hästen!!! Ska kolla resten av bilderna oxå, när jag kommenterat klart :)



Vad roligt att det funkar så bra med hjälpmedlen så här långt! Lycka till i fortsättningen! Vad är Concerta för nåt?



Kram Nina!

2010-03-15 @ 12:17:18
Länk: http://nina-livetistort.blogspot.com
Anonym

verkar vara en succe! Har läst om flera som använder sigvart-tavla(heter den så?) men jag har inte fattat att den låter???

2010-03-15 @ 20:15:26
Länk: http://www.miasuniversum.blogspot.com
Becca & baby

Hur funkar sigvarttavlan? Det verkar ändå vara en väldigt pigg och glad son du har :) När fick ni reda på att han har autism?

2010-04-04 @ 14:24:25
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: