Känsla

Datum: 2010-05-11 Klockan: 08:24:24 Kategori: Allmänt




Då var bilen på verkstad. Motorvärmare ska in och ja jag förföljs av motorlampor som lyser... som tur är så finns garanti så jag slipper tänka på pengar som flyger likt änglar från mig.

Tankar... vilja. Lust. Men saknar sparken i arslet som sätter fart på mig.

Oskar hemma med migrän. Ska den ungen ärva all skit som både jag och hans pappa dras med? Orättvis... han vilar nu. Blir han bättre blir med skola vilket inte är troligt. Men vi har den inställningen. Han kämpar på och det ser ljusare ut. Vi vill våra barns bästa. Vi vill det ska gå bra.

August... Malou tid och det blir stallet. Helgen... Malou och Andreas.... förberedelse. NEEEJ sa han igår och log från öra till öra... inte Malou helg... Men idag sa han bara ja ha... då ska jag bestämma vad vi ska äta. Sån är han. Förberedelse skapar trygghet. Han vet.

Idag ska vi på stan och köpa födelsedagspresent. Deras pappa fyller imorgon. Paket ska det vara och ikväll ska det ringas om det blir kalas.... fira. Lämna paket. Sånt som är så viktigt. Deras pappa är viktig. En bra pappa, mina barns pappa.

Albin... min raring. Mitt allt. Mammas kärlek.

Kärleken till barnen övervinner allt. Allt. Det rä värt mer än livet självt. Jag skulle göra allt för mina barn. Allt. Men de ska även lära sig stå på sina egna ben. De ska våga vara sig själva och våga tro att just dom är bra. De är bra. På olika vis. Så gott de kan. Mina barn. Våra barn. Jag och Stefans.






Kommentera här 2 st

Kommentarer
Petra

Du har så sant om barnen, de är det bästa som finns och vi måste göra det till en bra uppväxt för dem. Det är ett tufft jobb att uppfostra men väldigt lärorikt! De har ju faktiskt möjligheten att bli det de drömmer om, bara man vägleder dem!



Skönt att du mår lite bättre. Ibland får man ge sig själv den där sparken för att komma någonvart och jag har just gjort det med mig själv. Jag känner hur livet börjar komma tillbaka till mig och det är roligt att leva nu! Det är inte lätt men det går. Jag vägrar att sitta när jag är gammal och ångra varför jag aldrig gjorde det där jag drömde om.



Önskar dig en skön dag och jag finns här om du vill prata. Har ju FB med....



Ta hand om dig!



Kramar

2010-05-11 @ 08:41:36
Länk: http://mamablues.blogg.se/
Linda

Vad klokt och fint du skriver.

2010-05-11 @ 12:07:13
Länk: http://wondergirl-bloggen.zoomin.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: