Min känsla

Datum: 2010-05-22 Klockan: 10:53:55 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Det är ju såhär jag känner.

Det jag får ner.

Jag känner å jag tänker.

Jag dömmer ingen.

Men jag känner.

Ensamhet.

Funderar varför man väljs bort.

Är jag så svår som människa?

Antar att det är så.

Glad för er som finns. Om än inte alltid.

Givetvis inte.

Man har sitt.

Samhället idag kräver så mycket av oss.

Men hemskt, för vi hinner inte leva. Bry oss om varann. Ungås.

Vi blir mer och mer isolerade från varandra bortsett jobb.

Jobb jobb jobb.

Något vi behöver. Något vi ska ha givetvis. Något jag trivs med. Men jag änskar att livet innefattade mera av fritiden. Där vi kunde mötas. Ses. Umgås om så för en stund.

Jag hinner inte heller och när jag har tid har ingen annan den tiden.

Sedan är det så. Att så länge man har ställt upp och inte ställt krav själv finns de alltid sk vänner. Men den dagen man inte orkar är man inget värd. Man slängs bort. Det känns när de händer ofta.

En sann vän måste man inte ha regelbunden kontakt med de finns där ändå. Det är inte så det ska kunna vara och det är inte det jag kritiserar utan alla de andra. De som itne förstår, de som inte vill annat än när de passar dom. Som bara utnyttjar. Som låtsas vara vän. DE menar jag. Ni vet vilka som är mina vänner.... ni är jag så glad i.

 Tacksamhet.




Lördag.

Jobbkväll.

Tiden på förmiddagen går för fort. Måsten. Så som livet allt för ofta är.



Kommentera här 7 st

Kommentarer
JENNY

Ja, jag tycker också de kan vara rätt fina. Väldigt ljusa ska de vara då :)

Kraam

2010-05-22 @ 11:15:09
Länk: http://jennyjanssons.se
Anonym

Man får avsätta tiden, boka in den långt i för väg om så måste, för att det ska bli av. Det är enda sättet tycker jag.

Pernilla

Tack =)



Haft en bra dag annars?

2010-05-22 @ 22:24:01
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
soffie

vad vacker bild på blomman,

kram

2010-05-22 @ 22:58:27
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Ellis

De vänner som finns kvar, finns oavsett vad som händer i ens liv och det är de man kan lita på!

Har lärt mig det genom livet!

Ha en skön söndag!

Kramar

2010-05-23 @ 01:42:16
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Becca & baby

Hejsan. Är inne och läser, har inte gjort det på ett par dagar, orkar inte logga in på bloglovin när jag vet att drygt 100 blogg-inlägg väntar. Men nu tog jag mig i kragen ;)



Kram!

2010-05-23 @ 13:44:05
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Det där pratade Jocke och jag om senast han var här, när vi var i Tyskland. Vi kommer förhoppningsvis hålla kontakten hela livet. Kanske inte lika mycket som nu, träffas med ca 8 veckors intervall, saker och ting händer i livet, man kanske flyttar, skaffar familj etc. men man finns ändå alltid där. Är det något är det bara att höra av sig, även om man inte har pratat på ett tag. En äkta vän finns alltid där vad som än händer!

2010-05-25 @ 12:25:41
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: