Ny tisdag

Datum: 2010-05-04 Klockan: 08:30:13 Kategori: August/barnen/Autism

Varje dag är ny.

Så måste jag tänka.

Dagen är ny.

Förutsättningarna är nya.

Vi ska inte stanna i det förgågna utan ta vara på varann just idag.

Kroppen skriker NEJ och August har blivit svår att hantera på morgonen.

Han vill inte heller. Jag får lirka. Jag får locka.

Han har börjat fastna i saker. Jag trodde inte att han skulle fastna så i sina vinterkläder som han gjort. Det är vantar och sockar och det är pyssel. Det är svårt.

Igår fastnade han i städning. Han plockar hem drivor med stenar och han säger NEJ till allt. Och allt tar tid. Vi har tid. Bara vi är ute i god tid. Planerar. Låter honom.

Han var även med Malou igår. Stallet. Härligt. Han började rida med tyglar i sin hand. Hon fick mana honom många gånger då han tvinnar tömmarna runt sina händer. Farligt. Men typiskt honom. Att just snurra saker runt runt.

Men han är så duktig och jag är så stolt. För även om jag ser mer och mer saker som är hans Autism så ser jag utvecklingen som sker. Vad trygg han är i sina rutiner. I sina tidshjälpmedel som fungerar så bra.

Älskade unge.

Njut nu av dagen. Se de lilla. Stanna upp och njut av dagen.




Kommentera här 1 st

Kommentarer
Becca & baby

Det är något många är dåliga på tror jag, att ta vara på dagen. Jag är dålig på det! Ska försöka bli bättre, annars sitter man väl där sen på ålderns höst och tänker på allt man missade :/

2010-05-05 @ 13:28:07
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: