Underbara barn

Datum: 2010-05-02 Klockan: 20:12:58 Kategori: Trädgården

En hel dag i solen i trädgården.
Barnen har hjälpt mig och slitit med att få bort någon form av berså vi haft i vår trädgård och de sista björnbärsbuskarna är nedklippta.
Vi har klippt och släpat bort massa grenar och murkna träd...
Jag vill inte höra EN gång till att jag inte FÖRSÖKER få ordning i min trädgård... att inte viljan finns. Men tiden finns ju inte alltid.... och inte kraften. Jag är inte så stark och när en trädgård har förfallit är det TUNGT...
De trädgårdar som är i perfekt skick har en ägare som ägnar många många timmar i den och kanske inte har så mycket annat liksom dom som har ett perfekt hem....
Här varvar vi lite... vi tar lite sånt och lite annat.... för vi måste hinna umgås med.
Mat fick vi också... jag är ju en sån som rullar egna köttbullar.... det är viktigt för mig och jag tycker inte annat är gott... sedan så fick vi årets första rabarberpaj. GOTT...
________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Saker jag hör ibland gör att jag granskar saker. Men just nu har jag kommit fram till att jag gör så gott jag kan och att det faktiskt räcker. Jag är bra som jag är.

Kommentera här 6 st

Kommentarer
soffie

här rullas det med egna köttbullar,allra godast å då vet jag vad som finns i:)

vacker bild å mumsigt med rabarberpaj!

2010-05-02 @ 23:51:34
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Gurkiss Scrappande

Härligt med trädgårdsarbete men hua så trött man blir sen....



Jag håller fullständigt med dig. Alla orkar inte, har inte kraft eller tid att slita som en galen i trädgården dag ut och dag in och inte heller för att upprätthålla det "perfekta" hemmet.

Man måste ha tid att umgås med sin älskade familj också och inte bara springa med trasan i handen hela dagarna. Jag orkar då inte de.



Mycket fint och bra skriver där ovan blomman nickar

Jag håller med dig fullt ut. jag gör så gott jag kan, det räcker och jag försöker att vara nöjd ivarjefall....



Sv: Jobbigt med din mage gumman. Hoppas den har en bättre period nu kramar om



Massor me kramar

2010-05-03 @ 09:45:16
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
Gurkiss Scrappande

hehe det är bara jag igen :)



Jag glömde ju svara på din fråga....



Det runda kortet får jag till med en spellbinder die som jag kör i cuttlebug maskinen.



Fjärillen är en stans en martha stewart stans.

jag har glömt att skriva material lista skäms på mig

Den stansen är tyvärr inte min utan jag lånade den av en tjej på scrapträffen :)



Ha de gott och ta hand om dig.

kram kram

2010-05-03 @ 09:47:35
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
Mallamousan

Såg att ditt tävlingsbidrag var med i tidningen idag!:) Roligt!!:)



2010-05-03 @ 10:25:59
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
mamma mina

Vacker bild gumman..skönt med trädgård när man ser resultat ..kram

2010-05-03 @ 13:24:00
Länk: http://blondis81blogg.se
Johan

Paj är inte fel! Paj med vaniljsås och kaffe till det :)

2010-05-05 @ 23:31:30
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: