Jenny Lexhed

Datum: 2010-11-25 Klockan: 08:24:47 Kategori: August/barnen/Autism

Det räcker inte med kärlek : en mammas kamp för sin son


Igår lyssnade jag på Jenny Lexheds föreläsning på anhörigforum i Karlstad.

Hon har skrivit boken Det räcker inte med kärlek som beskriver Jennys kamp för hennes son med Autism och hur hon själv går in i en stress psykos och blir tvångsintagen.

Hon berättade en gripande berättelse på ett otroligt lättsamt sätt. Ett enkelt sätt och på något sätt gav berättelsen hopp och tro. Några tyckte att hon gjorde hela historien lite rosenröd men jag tyckte hon kunde berätta den på ett sätt där i alla fall jag kunde känna igen mig och förstå att detta var hennes berättelse och att hon inte ville få det att låta som helvetet.

Föreläsningen gav i alla fall mig enormt mycket och jag kände igen så mycket i hennes tankar och oro och hur hon själv mådde. Hur nära jag själv varit att falla igenom som hon gjorde. Jag föll också men inte lika hårt. Men jag ser ju att jag kunde varit precis där hon var då.

Jag rekommenderar Jennys föreläsning och hennes bok.

Såhär kan man läsa om boken:

Hur ska man bäst agera som mamma för att kunna hjälpa sitt barn med ett livslångt handikapp? Jenny och hennes make är i färd med att bygga upp sin familj och sitt företag när de möts av beskedet att deras äldste son har autism. Jenny föresätter sig att göra allt som står i hennes makt för att finna rätt behandlingsform, och påbörjar en envis kamp för att hjälpa sin son till ett självständigt liv. En kamp, som Jenny personligen får betala ett högt pris för. Det räcker inte med kärlek är berättelsen om en familjs överlevnad mot alla odds.

 

 

 

 

 

Kommentera här 4 st

Kommentarer
Mallesplace - Go My Own Way

Man blir så oerhört tagen av att lyssna på sånt!

Hur har din torsdag varit hittils?

2010-11-25 @ 13:54:12
Länk: http://mallesplace.blogg.se/
Lucke

Hejsan, några planer för helgen? :)

2010-11-25 @ 14:44:45
Länk: http://modegrabben.blogg.se/
sofia

sv: tack så mycket. jätte roligt att höra =)

2010-11-26 @ 01:20:31
Länk: http://embellishmee.blogg.se/
Mib

Jag har också läst hennes bok. Den är jättebra tycker jag!

2010-12-08 @ 14:42:04
Länk: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: