Vaginan....

Datum: 2010-09-23 Klockan: 08:23:38 Kategori: Allmänt

Såg ett program sent igår på fyran.

Det handlade om att allt fler gör plastikkirurgiska ingrepp av sina kön.

Man är inte nöjd med hur underlivet ser ut. Man tror att man inte är NORMAL. Att de ser konstigt ut. Allt från unga tjejer till de i min egen ålder. Med vad jag kunde se mådde hemskt över hur de såg ut. Men utan att få någon egentlig hjälp såg till att de inre blygdläpparna inte hängde ut. Vissa hade till och med fått kommentarer av sina kön som inte alls såg avvikande ut i mina ögon.

Reportern var både med och gjorde brasiliansk vaxning samt hos en gynekolog som tittade om hennes snippa såg NORMAL ut.



Vidare var hon och ett gäng tjejer och gjorde en gipsavgjutning av sina kön för att verkligen se hur den såg ut. Vilka stora skillnader som fanns men att få faktiskt såg konstiga eller onormala ut. En av tjejerna var glad att hon gjorde detta för efteråt tyckte hon att jo den var ju inte så konstig.





De besökte även någon form av terapeut som lärde tjejerna att tycka om sitt underliv. Titta på det och berätta vad de såg och vad som gjorde att de tyckte det var så hemskt.

Jag tror de är hemskt viktigt att vi berättar för våra flickor att de duger som de är, även mellan benen. Att även könet hos oss tjejer förändras. Att det inte ser ut som när man var en liten flicka. Inte bara att vi får hår utan att själva könet ändrar utseende och att det är naturligt.

Givetvis är det så att i och med att många rakar sitt kön ser man mera av det. Håret är liksom inte där och ivägen. Porrindustrin hjälper oxå till att visa upp ljusa kön där inget sticker ut. Men dessa tjejer är retuscherade samt kanske just opererade.

Tjejerna trodde att killarna inte tyckte de va fina.... men få av killarna reportern pratade med hade någonsin ens tänkt på detta.

Givetvis finns de dom behöver denna typ av operationer. De som av något skäl får problem. Att det blir skav eller ont osv. Men det är en annan sak. Kirurgerna tyckte att de gjorde ett jobb som behövdes. Tjejerna mådde bättre efteråt.

Jag tycker det är skrämmande.

Jag kan inte säga att mitt kön är snyggt men jag har heller inte tänkt så, att det inte är NORMALT. Att man inte duger.  Man har fått accepterat att såhär ser jag ut. Vi ser olika ut men vi accepterar detta oxå. Vi duger som vi är. Våra snippor duger.



Gör din snippa fin med en intimpiercing. LER. Som ett barn sa:

-Mamma din snippa är så fin med den där pärlan!

En härlig kommentar från ett uppmärksamt barn.

Vi måste kunna tycka om oss som vi är så fram med spegeln och säg HEJ till din vagina. Njut av den som den ser ut och var stolt.




Samtliga bilder är googlade.


Kommentera här 15 st

Kommentarer
Marcus Å

Jag såg detta program som hastigast igår men det verkar ju helt sjukt! Skulle du vilja operera om den eller? Aldrig!

2010-09-23 @ 13:15:19
Länk: http://slipsens.se
Mia

Faktiskt är det rätt tragiskt hur långt vi kommit ändå, i det här att tro att vi inte duger att våra mest intima delar är konstiga/fula/missformade - när det egentligen är så att alla är vi kvinnor men med olika vackra snippor, för vackra är de oavsett läppar/form/utseende, skapta inte i samma mall men i varsin alldeles egna.



Operationer är jag bara för om det verkligen är något man lider av, inte enbart för syns skull (obs min åsikt men klankar inte ner på dem som gör dem), men min åsikt har jag för att jag vet vad en operation kan ställa till med i komplikationsväg eftersom jag opererats flera gånger och en med nästan dödlig utgång (inte skönhetsoperationer alltså). Det kan bli värre efteråt än man ens vågat drömma om!



Säger HEJ till alla våra vackra vaginor!! (bra och tänkvärt inlägg tack)

2010-09-23 @ 14:33:28
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Mia

Vi själva, vi tjejer alltså, tror att killarna vill ha stora bröst när det egentligen är så att de flesta killar också går på känsla och gillar sin tjej för vad och med vad hon har!



Säger samma, skulle dumpa honom direkt ... Skulle själv aldrig säga något sådant, var t.ex tillsammans med en kille som hade i min smak för liten, det gick liksom inte att känna någonting och helheten utöver det blev bara dåligt överhuvudtaget, men inte sa jag det till honom ... sen träffade han sin perfekta match men utan att få med sig komplex från vårt förhållande (man har alltid så det räcker ändå av den varan tycker jag)!

2010-09-23 @ 14:46:59
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Georg Hendrix

Jag tror män och kvinnor ser olika på "kön".



Om kvinnor får se en snopp i t.ex. ett omklädningsrum så kanske hon tycker det var lite kul, blev förvånad eller tyckte eventuellt att det var lite sexigt. (stämmer det?)



Medan män i regel tycker det är grymt SEXIGT att se en pulla. Vi lever i princip för att bara se en glimt av en pulla! Så när det väl händer måste man vara VÄLDIGT kräsen eller gift för att börja tänka på hur den ser ut och "döma" den angående hår, rakad, utstående osv.



Skulle någon söt tjej "flasha" sin pulla upp och ner fort med kjolen på skoj så skulle jag lätt bli lite småkär ;)



I regel är inte könsorgan vackra.. det är konstigt att det man "längtar mest efter" är samtidigt något som inte är särskilt vackert :P

2010-09-23 @ 16:05:49
Länk: http://georg.blogg.se/
Georg Hendrix

Vilka är de där som mår dåligt över sina pullor? De kan få en puss där av mig anyday ;)



Men "vagina" tycker jag låter så otroligt "sjukhusbenämningt".. det låter varken sexigt eller naturligt :P



Vad är det för fel med vårt samhälle då man måste "skämmas" / "må dåligt" över precis allt? :/

2010-09-23 @ 16:42:21
Länk: http://georg.blogg.se/
Anonym

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN ! :P

STÄLL ERA FRÅGOR,

OCH SÅ SVARAR JAG OM CA 1 DAG ! :)



kram.

neli

såg också det programmet igår.. lite sjukt faktiskt haha :P

hoppas du haft en bra dag.

kram

2010-09-23 @ 17:22:38
Länk: http://simplyneli.blogg.se/
Johanna

Jadå medan jag sov hade jag fått fint svar =)

2010-09-23 @ 17:23:01
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Georg Hendrix

Inge TV4 Play-pullor för mig.. blir bara stålpille då :P



Är det dags att börja bli originell igen?



Vi är som små barn vi två .. inne i "snopp" och "pulla"-perioder :D



Har du någon mer tanke runt pullor? =)

2010-09-23 @ 17:37:30
Länk: http://georg.blogg.se/
neli

ja, det är verkligen konstigt.. herregud, så lågt hade aldrig jag sjunkit. vafan vi är ju liksom vackra så som vi är :) gud skapade oss vackra, varför ska vi då ändra på oss? :)

kram

2010-09-23 @ 17:45:13
Länk: http://simplyneli.blogg.se/
Georg Hendrix

kiss och bajs? nej, snusk-tess :P



Tittar på programmet nu och är klar!



1. Hon som utförde "avskärningen".. hur sexig som helst, men när jag såg hur de skärde av vaginan lite så dog jag lite inombords, magsäcken krymptes 5000 % och det där kan göra män homosexuella (den där operationen var inte kul tv!).



2. Tjejerna som "skuplterade" sina organ .. exakt en sådan tjej vill jag ha! Lättsam, sexig, självförtroende.. :D



3. De VILL att det ska blöda på bröllopsnatten? Att man gillar oskuldsfullhet är kanske inget fel .. men att det ska blöda? Vad fan är det för fel på folk? Ska det inte var den mest romantiska natten i ens liv?

2010-09-23 @ 19:13:00
Länk: http://georg.blogg.se/
Eva

Jo... jag såg slutet på det där programmet. Hemskt. Det gjorde så ont i mig när man fick se hur läkaren skar i den där tjejen. Fruktansvärt! Att unga tjejer opererar sig bara för att känna att de "duger". Det är verkligen för sorgligt.



Sv: Jo, det skulle kanske vara bra för dig att göra en sån här resa. Då går man verkligen till botten med sig själv och inser ett och annat. Jag sökte ju egentligen upp den här tjejen bara för att få hjälp med spökena, men jag måste säga att det varit intressant på andra sätt. Det handlar lite om att möta sig själv som barn. Det är tufft, men jag tror att det berikar ens liv. Jag önskar bara jag gjort det här tidigare :-)

2010-09-23 @ 19:40:26
Länk: http://detspokar.blogg.se/
Georg Hendrix

Jag kan visserligen förstå det där med "oskuld".. men som sagt. Borde inte båda vara det för att det ska bli "speciellt"?



Haha, ska vi köra avgjutning då? Jag kan göra en avgjutning av min lilla pitt också.. om någon vill ha den i sitt konstverk :-P

2010-09-23 @ 21:17:55
Länk: http://georg.blogg.se/
soffie

å va synd att jag ej såg det programmet,tänk va en del mår dåligt över saker ,jag skulle då aldrig våga göra ett ingrepp där å förstöra kanske nerver och så,

bra inlägg,

kram

2010-09-23 @ 21:40:04
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Marcus Å

Det är mycket tragiskt! Visst är du intresserad av att sitta i min panel?

2010-09-24 @ 07:57:18
Länk: http://slipsens.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: