Gammalt

Datum: 2011-04-20 Klockan: 18:59:12 Kategori: Hemmet

Idag tog jag en sväng in på en av våra loppisar. Det blev en besvikelse. Bara massa skit rent av. Andra gör så många fynd men när jag hittar något ställe så blir de oftast inget alls.

Körde Albin på musikskolan nu ikväll. Det är en så kort stund så man hinner inte så mycket medan man väntar. Men jag och August körde runt lite och så såg jag en skylt med LOPPIS. Så jag körde och hittade ett litet hus. Mannen som har loppisen höll på och plockade ihop men jag kände att jag ville stanna.

Det var okej att vi tittade och han var nog glad då jag handlade lite och nu har han fått en kund som kommer att återkomma.

Ja älskar när de är saker av kvalitee. Saker med charm. Små lådor med massa krafs i som kan va bra att ha. Just när jag skulle åka fick jag ju syn på att han hade gammla korkar så det måste jag åka tillbaka och köpa en annan dag.

Två stora lådor innehöll nyklar. Köpte genast ett gäng. Gamla nycklar till skrin och lås. Sådant att scrappa med.



Vidare hade han några vikter. Hade stora sådana innan som kom bort vid en flytt. Men dessa små får pryda hyllan i köket.



Han hade även gamla fönsterramar. Jag ville ha något sådant och just nu ångrar jag att jag inte tog två. Det enda som va synd med dessa var att inte beslgen var kvar. Men detta ska målas vitt. Sedan blir det nog en spegel av det. MEN om jag tagit två hade nog en fått kläs med hönsnät och sedan antingen blitt en spalje för blommor eller anslagstavla.



Just när jag skulle ge mig av så kom jag på att jag letar en tallrikshylla. Han gick in och kikade och kom ut med en lite mindra. Mamma hade en likadan men med två våningar. Jag tog med även denna. Ska göra ett stort skafferi i mitt kök och tanken är att det ska bli vit kantlig stil där och att en vägg ska få bli prydd av just denna. Men ska givetvis målas vit först. Har en del gamla fina fat att ställa i denna sakt att jag tänkt hänga och ställa lite fina saker på.



Så nu blir de att hinna köpa färg imorgon så jag kan börja måla lite i helgen. För vänta??? Vad är de?


Kommentera här 15 st

Kommentarer
Barnens Hjältar

Åh vad pysslig du är, bra jobbat :-)

Jag hade glömt signera förut så jag gör ett nytt försök ikväll när ungarna sover

Kram

2011-04-20 @ 20:51:24
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Petra-Lantlig charm

Hihi...underbart!! Vilka fina fynd du gjort =))

Visst får man ett lyckorus som slår det mesta!

Tänk på att färgen ska vara vattenbaserad och så matt som möjligt, helst grundfärg! Jag bryter min färg i "specialvit" och den är mellan vit och antikvit. Om tallrikshyllan är betsad så måste du stryka ett eller två lager med kvistlack först så den inte blir gulfläckad. Billig sådan finns på Rusta :)



Nu blir jag ju så sugen att besöka loppis jag med, men jag har så mycket saker som inte kommit upp än så det är köpstopp ett tag, hehe!



Nu ska jag måla pottskåp!!



Ha en fortsatt trevlig kväll och njut av dina fina nya saker!



Kram

2011-04-20 @ 21:32:23
Länk: http://lantligcharm.se
Johanna

jag är sämst på att gå på loppis....



Tack, gillar klänningen, borde dock använda den lite oftare.... :)



Det känns riktigt bra utan honom, och de andra energitjuvarna, ångrar mig inte ett dugg :)

2011-04-20 @ 21:42:26
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Anonym

va mycket fint du hitta där,ha en GLAD PÅSK min goa bloggvän

2011-04-20 @ 22:01:11
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Anonym

Du ser skillnad om träet syns igenom färgen, då är den betsad. Färg är ju täckande. Men glöm inte att slipa med! Det låter nog mer än det är. Jag tänker inte på hur många moment det är längre, hihi.



Tänk bara på att ju bättre förarbetet är desto bättre blir slutresultatet!

Carin - Gravid vecka 29

Jag brukar bara publicera inlägg som handlar om inlägget för att de känns fel annars bara. Om personen skriver om inlägget o sen om nåt annat då är d en annan sak, men bara tex svara på nånting jag har frågat då är ju de svaret perslonligt riktat till mig och inte till alla andra, som kikar in o kollar mina kommentarer. Precis som man inte delar sina privata sms med andra. Sen så slipper jag många -hur mår du? osv kommentarer på de sättet. Jag är väl lite personlig som person kanske därför jag gör sähär.

2011-04-20 @ 23:06:45
Länk: http://nursen.blogg.se/
Emelie - Mamman som älskar vitt

Hehe :) ja jättefint.

Och fönstretkarmen du köpte, så underbar! och tallrikskåpet, är också ute efter ett sånt!



Kram

2011-04-20 @ 23:14:52
Länk: http://njutensmula.se
Johan

Det är kul när man hittar saker sådär! :)



Korkar? :S



SV: Haha ja, i väskan ja, det blir nog bra! ;)

Som ledsagare går ju inte, eftersom att jag inte kommer åka med dig som ledsagare hela tiden. Det tror jag knappast att du vill, men du kan få utbildning i ledsagning och prova på i någon enklare backe. I övrigt brukar jag åka med en kille som heter Mattias som är grymt duktig, men vi får se om han är med.

Jag ska absolut återkomma när det blir aktuellt! :)



Jo precis, det var lite så jag tänkte. Man visste inte då, men vet nu, och ser och kan förklara saker man inte visste då, på ett självklart sätt nu.

Så det är ärftligt alltså?



Äh, vi kan säga att du påtar ändå ;)



Ja, samma här. Mulet, men satt ändå ute en stund innan jag åkte till träningen förut.

Det är bra att du i alla fall kommer iväg, det är ett steg på vägen. Sedan kan man inte prestera på topp alla dagar, men du har i alla fall åkt dit och det ska du vara nöjd och stolt över.



Nej, jag tycker ärligt talt påsken är ganska överskattad. Känns inte som så mycket att fira egentligen. Förr har vi ju alltid träffats, vi, pappas brors familj och farmor, men nu när inte farmor finns bland oss längre och faster jobbar så blir det inget av det. Så jag firar helt enkelt påsk med ett träningspass på lördag :)

Du då, har ni några påskplaner? :)

2011-04-20 @ 23:16:02
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
cicci

Gud va kul med loppis, och kul att ha lite & greja med över helgen=)

Spännad e att se före/efter bilder... å det hoppas jag att man får=)

2011-04-20 @ 23:16:41
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Petra-Lantlig charm

Klart du kan måla dem! Men om det är lackat så måste du rugga upp ytan så färgen fäster! ALLT går att måla vitt, bara fantasin som kan sätta stopp!

Imorgon lägger jag upp lite bilder vad jag målat vitt som inte är trä!



Sov så gott!



Kram

2011-04-20 @ 23:37:07
Länk: http://lantligcharm.se
Marcus Å

Det är alltid roligt med gamla saker. Med mig är det bara bra, hur mår du själv då? :)

2011-04-21 @ 06:53:48
Länk: http://slipsens.se
Eva

Nycklarna kan du ju göra en tavla av också. Sätta upp dem på en pannå och kanske spraya färg äver? Eller hänga var och en i något fint läderband, så blir det ett smycke :-) Du är ju en kreativ person, så du hittar säkert på något bra!



Ha en fin skärtorsdag!

2011-04-21 @ 08:07:11
Länk: http://ennydag.blogg.se/
Tesa/Therese

Vilka härliga fynd:) Nycklarna var ju underbara.

Tack för ditt avtryck och glad påsk!

Kram Tesa

2011-04-21 @ 09:31:20
Länk: http://tesapysslar.blogg.se/
Helene

Vilka fina fynd du gjorde = ))

Jag vill ha en sån tallrikshylla jag med...

Måste åka på lite BRA loppisar snart.

Ha en fin dag.

GLAD PÅSK till dig.

Kram Helene.

2011-04-21 @ 10:02:45
Länk: http://helenesdagbok.blogg.se/
Mallamousan

Haha, ja dom gillade han allt! :) Jag med! :) Som ett litet barn på julafton vill jag lova! :) hihi

2011-04-21 @ 11:42:48
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: