Nöjd?

Datum: 2011-04-19 Klockan: 19:59:35 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Nöjdheten finns liksom inte i min kropp. Men kroppen är nöjd. Rejält nöjd. Lovar att jag somnar som en död när jag väl lägger mig.

Dagen började som vanligt tidigt. August gjorde illa tån igår. Första besöket på ICA Maxi blev ju inte så bra som han hade tänkt. Leka i nya lekrummet, typ litet lek å bus land.

Eftersom jag har TRE numera i mobilen är teckningen inte alls som den borde vara. Så mobilen ringer men ja teckningen fanns liksom inte så pass länge så jag överhuvudtaget kunde svara. Strax därpå hörs ett pling i högtalarsystemet och en röst säger:

-Ett kundmeddelande, Therese som är mamma till August var vänligen kom snarast till informationsdisken.

Så ja en ledsen son som mest skylde på att en kompis inte var kvar men som egentligen hade stukat stortån rejält. Så ja det blev läkarbesök och röntgen idag på eftermiddagen. August stannade hemma med mig för övrigt.

Vi har tvättat och dammsugit. Vi har rensat i rummen och plockat och fixat sängar och sängkläder. Jag har även rensat på pysselbordet. Jag har rensat i trädgården och lagat mat och bakat en paj samt handlat och köpt lite blommor och planterat. Jag har även plockat om i några lådor på vinden.

Jag har nu ätit ute med min man och tittat i några affärer samt köpt ett par skor och jag är ändå inte nöjd fast kroppen som sagt är rejält nöjd. Kroppen är trött. Men jag är inte nöjd. Jag har inte gjort tillräckligt. Så känner jag.

Någon sa då:

-Om du inte tycker att du gjort tillräckligt, varför gör du då inte mera?

Ja varför gör ja inte mera? Svaret är enkelt, jag orkar inte mera. Men jag borde ha gjort lite lite till. Några saker till. Lite mera så de syns rejält.

För inte är de jag gjort tillräckligt. Alla andra har säkert presterat mera. Mycket mera.






Kommentera här 6 st

Kommentarer
Helene

Så där tänker jag oxå ibland...

Man måste visa att man gör något.

Men vi är bra ändå...Eller hur ??

Ha det gott.

Kram Helene.

2011-04-19 @ 22:12:28
Länk: http://helenesdagbok.blogg.se/
Anonym

vad vacker blomma,

hoppas du får en underbar onsdag imorrn kram

2011-04-19 @ 23:23:04
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Georg Hendrix

Nej, har du också skaffat 3! Jag skaffade det i somras (dvs. snart ett år sedan) och ångrar mig bittert.



Mitt abonnemang gäller att jag får ringa för 149 kronor (+ att jag får mobilen). Min mobilkostnad steg nästan aldrig över 200 kronor med Comviq (under åtskilliga år!). Nu har jag inte haft en räkning under 300 kronor (senast 588 kronor) och deras erbjudanden har kostat ett antal 100-lappar extra (erbjudande som inte skrivs i direkt så man måste dubbelkolla innan man använder något!).



Jag kommer byta till Comviq så fort jag bara kan sen!

2011-04-20 @ 02:21:23
Länk: http://georg.blogg.se/
Susann

God morron!

Sängbytar dag skall jag ha idag, gott när det är gjort .

Ha en fin dag .

kram i massor

2011-04-20 @ 08:03:40
Länk: http://sannadiarie.wordpress.com/
RäddaMamman

Ibland får man nöja sig med att man gått ur sängen. Ställ inte så höga krav på dig själv. <3

Amelia

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2011-05-08 @ 13:38:41
Länk: http://smsalåna.nu
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: