Ny dag

Datum: 2011-04-20 Klockan: 09:22:36 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Haft en konstig natt. En natt då jag känt mig febervarm och på något sätt som när man har abstinens. Orolig kropp och allmänt knepigt. Inte undra att man känner sig lite slut.

Träningen har inte blivit av och ursäkterna har tagit överhand. Idag var jag iväg med siktet högt. Givetvis blev det platt fall när jag inte alls orkar eller har motorn att göra det jag faktiskt vill.

Tankarna flyger omkring och jag hinner inte ens fånga alla. Många ska passera men de jag vill ha kvar rusar även de förbi. Konstigt att de som man inte vill ha stannar och de som egentligen behövs inte alls stannar.

Jag har inga planer för dagen. Jag har satt på tvättmaskin och vädret ute är fint. Jag hoppas kunna prestera lite vid pysselbordet och jag vill även starta ett nytt projekt som jag dock hindrar mig från att göra. Jag har beslutat att inte dra igång nya projekt när jag har en vind att tömma. Man kan säga att jag ska göra EN sak i taget så jag inte gör som vanligt och kör slut på mig. INTE bra om jag säger så.

Jag önskar kanske ett spontat besök av någon. Är egentligen bjuden på kalas ikväll men jag har tackat nej. Daniel har mycket med sin C-uppsats och det känns som om man inte alls hinner med sig själv och OSS och det som krävs här hemma. Vinden står med alla sina saker och den måste snart vara tömd.

Grannarna har nu fått brev om vårt bygglov och de hade 14 dagar på sig att säga ja eller nej. Jag hoppas verkligen ingen har åsikter om vårt utbygge. Ser så fram emot detta och planerna är många. En ljus våning med mycket trä och gammal stil.

Hoppas ni alla får en fin dag där ute.




Kommentera här 1 st

Kommentarer
Johan

Jag hoppas det blir bra, och sedan ska jag komma och inspektera våningen ;)



SV: Det skulle vara kul! Grejen är bara att jag inte vet om vi får åka som familj då, eller om du åker med som "lvrig deltagare" i mån av plats typ. Familj kostar 7000kr ungefär, för synskadad kostar det 3000 och för övrig deltagare 3200 eller något i den stilen, men det är superbilligt. Det ingår alltså resa, boende, mat och ev. liftkort. Den synskadade och en ledsagare får ju liftkort inkluderat i priset, övriga får betala det själva. Men vi får se, det vore kul! :)



Hm ja, det är intressant det där...

Jag tänker att i början, innan föräldrarna vet vad det beror på, kan de bli ganska irriterade och tycka att barnet gnäller över småsaker, även om man rätt snabbt bör märka att det är något, är det så? Det handlar så klart mycket om empati, men jag får känslan av att många föräldrar, som t.ex. har mycket att göra, inte till en början tar det på allvar etc... men jag vet inte. Kanske är det inte alls så.



Ja haha, det är minnen det! :)



Påta i trädgården är träning i sig, lite lätt träning sådär, men du rör fortfarande på dig och det är huvudsaken :)



Kram

2011-04-20 @ 13:16:51
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: