Rätt igen

Datum: 2011-04-08 Klockan: 13:45:49 Kategori: Allmänt

För en tid sedan så närmast blev jag idiotförklarad då jag sa att man fick betala för ambulanstransport i Värmland. Nej du de visste denna person att så va de inte. Man betalade INTE för denna tjänst.

Jag hävdade ju att jag fått gjort detta och då lät de mer som om jag inte visste va jag hade för räkningar eller att jag helt enkelt åkt ambulans å inte alls behövde och därför fick betala.


Jag hade ju FEL. I Örebro län betalar man inte, eller gjorde inte i alla fall.

Idag fick jag räkningen på den ambulanstur jag gjorde den 5 februari i år.

Men jag har väl fortfarande fel... ler.





Jag slog även upp de på nätet den gången men jag hade i alla fall fel. Räkningen kom ju lite senare och det är sånt här en del håller på med. Trycker ner och har alltid rätt. Istället för att säga att man inte vet så har man rätt i alla väder och sådant får mig att må skit. När jag VET att jag fått räkning.

Men detta är nog en bluffaktura eller va tror ni?


Kommentera här 9 st

Kommentarer
Pernilla

OK gör du så =)

Får vi hoppas det kommer fram nu!!

2011-04-08 @ 14:16:13
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Pernilla

OK får vi verkligen hoppas att det kommer i nästa vecka...

2011-04-08 @ 16:00:35
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
bjorne

Jo då så är det,en av mina jobbarkompisar skadade sig och det kostade samma för honom att åka med,men det hände faktiskt i Kristinehamn och han bor även där så hoppas det inte bara är där det är så,ha en fin helg o kram.

2011-04-08 @ 18:30:16
Länk: http://bjornesmagazin.blogg.se/
soffie

men den som idiotförklarade dej måste själv varit en idiot !!!

kramen

2011-04-08 @ 19:16:56
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Petra- Lantlig charm

När jag åkte ambulans för 10 år sedan så fick jag med betala, så fel har du inte!!

Ang möblerna så fick jag ett presentkort på Gengåvan (erikshjälpen) och det räckte till massor! Sen sålde vi vårt köksbord och stolar och en stor hylla och de köpte jag "nya" möbler för. Sen har jag fått ett par saker oxå. Så det är först nu jag använt vår ekonomi till en spegelskänk, 2 ekstolar och 2 tallrikshyllor för sammanlagt 800:-.

Men jag ska göra ordning allt och sen sälja. Vill starta eget, bara ryggen och kroppen orkar. Det är mitt dilemma nu :-(



Tack för uppmuntrande ord!



Ha en fin kväll!



kram

2011-04-08 @ 19:21:06
Länk: http://lantligcharm.se
Esmeralda<3

sv: ok tack för tipsen iallafall:)



Denna bild som jag tog är från nattstad.se så jag tror inte hon kunnat retuschera den men du har rätt. Hon retuscherar nästan alla sina bilder

2011-04-09 @ 08:09:43
Länk: http://esmeraldaaa.blogg.se/
Susann

God morron!

Jag har då aldrig behövt betala för detta. bluff luktar det som.

Ha en fin dag kära du.

kram kram

2011-04-09 @ 09:16:20
Länk: http://sannadiarie.wordpress.com/
Angelica

Hej Tess..

Hade Guldkragens blogg förut..Eller ja den finns kvar men inte aktiv.

Personen du pratat med menar nog att man betalar inte för ambulanstransporten..Skulle vara skit dyrt.

Det är en egenavgift och det finns ett högkostnads kort för transporter också precis som egenavgiften på läkarbesök.

Gränsen ligger på 1500 kr på en 12 månaders period.

Taxi/specialfordon, liggande transport = 150kr



Hoppas du blev något klokare :)

Ha en bra helg

M:et

Jag vill bara tala om att jag åkte ambulans för några år sedan och inte behövde jag betala något för det och inte heller mina svärföräldrar som åkt med några gånger, senast förra året. Min son har också åkt ambulans. Det har varit inom Kga och även till Örebro.

Så det verkar ju lite konstigt med detta......?

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: