Maine Coon

Datum: 2011-08-04 Klockan: 09:07:00 Kategori: Djuren

För någon vecka sedan flyttade Zonnic hem till oss. Han är min systers hankatt av rasen maine Coon. Han är samma ras som vår Arwen.

Han är en charmig kille och stor... väger åtta kilo. Men inte så stor å tuff som han tror.

Efter en vecka rymde han. Men denna gången kom han hem.

Detta är en av anledningarna att herrn flyttade hit. För att han försöker rymma ut. Hos syrran kan han inte vara ute. Sedan är han aningen trött på en viss fröken hund där hemma.

Så nu bor han här och kan gå in och ut som han vill.

Arwen och Baylies och Marfil har fått en kompis till. LER. Marfil å Baylies är vårt lilla söta kärlekspar och Arwen en riktig surkärring så jaaaa..... men de funkar.



Bild: Zonnic ligger hos August.



Bild: Marf och Baylies sover... han med en tass på henne.... så ligger de ofta. Nära. Å han tvättar henne gärna. Grannarna säger till och med att de väntar in varann och är tillsammans jämt. Marfil är en fd avelshanne på sju år. Han är en Norsk Skogkatt och en import från schweiz. Han har en del i sitt bagage och jag övertog honom från min systerdotter. Innan dess har han fått flytta runt och behandlats ganska illa. Hos oss har han äntligen fått det bra. Här stannar han.



Bild: Zonnic på ena hörnet och Arwen på de andra. Hon kan inte gå ut i hallen när han ligger i vägen. Ööööö.... mmmm sant.


Kommentera här 4 st

Kommentarer
Marcus Å

Allt bra idag då? :)

2011-08-04 @ 15:51:21
Länk: http://slipsens.se
Sandra

åhhh vad mysigt! Jag vill också ha katt igen... jag fick ju ta bort min i januari :(

2011-08-04 @ 21:53:09
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Tess

Vilka härliga katter!

2011-08-05 @ 00:29:41
Länk: http://highlandertess.blogg.se/
Johan

Amen vad gulligt! :)

Fattar btw inte hur man kan göra djur illa... :(



SV: Haha nej, jag kan inte med svamp... Det går bara inte. Det mesta äter jag numera, men inte svamp.



Jag tror det finns anledning. Tror hon tycker det blir för jobbigt. Även om hon egentligen vill. Hon orkar inte ta tag i allt, det är för mycket. Problemet är ju bara att det blir mer och mer...

2011-08-10 @ 09:23:10
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: